Tuesday 21 April 2009

E-post til Arbeidstilsynet. (In Norwegian)







Google Mail - SV: Bruk av psykologiske metoder, (forsterkning), fra bedrifter, for å kontrollere medarbeiderne





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








SV: Bruk av psykologiske metoder, (forsterkning), fra bedrifter, for å kontrollere medarbeiderne




















Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>







Tue, Apr 21, 2009 at 7:53 PM









To:

"Ellefsen, Anders" <anders.ellefsen@arbeidstilsynet.no>













Hei,

takk for svar!

Beklager at jeg er i et litt kverulerende humør idag, (jeg begynner å få grått hår nå, pga. at jeg blir
tulla så mye med av myndighetene, her i England spesielt, men også i Norge, i forbindelse med


spesielt den her saken).

Men jeg lurte på, det står at man kan kontakte dere for å få råd.

Men, gjelder det for norske statsborgere i utlandet også?

Kan jeg sende dere de papirene, også kan dere gi råd, om hva dere synes om bruk av


psykologiske metoder, (forsterkning), for å kontrollere ansatte, f.eks., som jeg skrev til dere om,
i den første e-posten.

Har dere mulighet til å bare gi generelle råd, uavhengig av arbeidsvern-lover, sånn at dere bare


uttaler dere på et generelt grunnlag, om hva dere synes om en sak eller en metode etc.

Beklager hvis jeg er litt treig her, men det er jo dumt av meg å sende masse brev og papirer,
hvis det bare gjør at jeg ser dum ut.



Så det er sånn jeg tenker nå da, at da er det kanskje ikke noe vits i å sende noe brev, hvis
det ikke blir gjort noe med det uansett.

Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog

[Quoted text hidden]











No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).