Wednesday 22 April 2009

Nedverdigende behandlet av politiet. (In Norwegian)

Nå tenkte jeg på det, at på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet, i Oslo, så var jo jeg en ganske suksessfull butikksjef i Rimi og også en soldat i elite-HV.

Og jeg er også fra blant annet en adels- og generalfamlilie, Gjedde Nyholm, på morssiden, og har fått en streng oppdragelse av besteforeldre på morssiden og mor og stefar.

Så sånn er det.

Og jeg har også alltid vært flink på skolen, og prøvd å hevde meg i livet.

Og hvis noen tuller med meg, som f.eks. Rimi, der jeg ble nedverdiget, av distriktsjefene Fjellhøy og Neteland, i 2000 og 2001, ja da bestemte jeg meg for å forsvinne ut av Rimi.

Så jeg er ikke en person som finner meg i alt.

Men jeg har vært på møte i unge Høyre, og lært om fordelen med kontinuitet, i samfunnet.

Og det kan man også bruke i livet, tror jeg, så da bestemte jeg meg for å slutte i Rimi, men jeg tok det gradvis da, jeg tok det ikke som noe slags bråstopp.

For da beholder man kontrollen letter da.

Men noen tror kanskje at jeg er en slags 'push-over'-person, som de kan tulle med, fordi jeg er en ganske høflig og sindig person.

Men det mener jeg, at selv om man er høflig og behersket, så betyr ikke det at politiet og andre, kan tulle med meg som de vil.

Hvis noen behandler meg nedverdigende, så finner jeg meg ikke i det.

Så derfor synes jeg denne behandlingen jeg får av politiet, er så dårlig, at de ikke vil gi meg noe hjelp, når jeg kontakter dem, enda jeg har hørt, uten å ha gjort noe galt, at jeg er forfulgt av noe 'mafian' osv.

Og jeg blir nok også overvåket og tullet med av politiet, mistenker jeg.

Så dette er noe som jeg ikke er typen til, å bli tullet med sånn, så dette finner jeg meg i, at når jeg krever mine rettigheter, så blir jeg avspist uten å få de.

Myndighetene er ment å være folks tjener, og ikke deres herskere, som jeg hørte en IPCC-sjef, si om politiet i England, i forrige uke, er det vel.

Og det er det jeg også alltid har ment og, selv om jeg kanskje ikke har klart å si det samme med like fine ord.

Men jeg mener at folk har rettigheter, som de kan kreve da.

Men det mener tydeligvis ikke politiet.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).