Thursday 30 April 2009

Her er Mitsubishi (også kalt Svelvik-'mærsje') logoen. Noen likheter med Illuminati-pyramiden/Davidstjerna etc? (In Norwegian)

mitsubishi-logo

PS.

Mitshubishi ble/blir kalt Svelvik-mærsje, pga. Mitshubishi-butikken til Finn Sand, som lå/ligger på Skjønheim, eller noe sånt, like ved campingen i Svelvik, og den butikken ligger også omtrent vegg-i-vegg med Rimi i Svelvik, Rimi Skjønnhaug vel.

Jeg skal finne Rimi-stjerna og, mens vi er igang.

PS 2.

Her er Rimi-stjerna, sånn de skifta den til, akkurat på den tida jeg slutta som butikksjef i Rimi, våren 2002, var det vel.

Før dette, så hadde Rimi-stjerna en takk mindre.

Altså fem takker og ikke seks takker, som vel denne må sies å ha.

(De skiftet altså Rimi-logoen sånn at Rimi-stjerna fikk like mange takker som Davidstjerna.

Så man kan vel kanskje lure på hvem som står bak Rimi-Hagen & Co?).

Men men.

Men nå har de vel kanskje skifta Rimi-logoen igjen, mens jeg har vært i England, og har kutta ut stjerna(?)

Her er ihvertfall den Rimi-logoen de bytta til, da jeg var butikksjef, i 2002, og som ble presentert til oss butikksjefene i Oslo Øst, på et butikksjefmøte, på Sagene Samfunnshus, våren/sommeren 2002, husker jeg:

brand

PS 3.

Jeg fant en artig, eller 'artig', versjon av den gamle Rimi-logoen, som var før de forrandret Rimi-stjerna, i 2002 da:

rimi

Så man kan se, at det ble en tagg mindre, var det kanskje da, i 2002.

Noe sånt.

Jeg husker at Rimi-skiltet som hang utenfor inngangen til Rimi Langhus, ble bytta ut i 2002, ihvertfall, til den logoen som står i PS-et ovenfor.

I det hele tatt, så vil jeg si, at det nok er få firmaer i verdenshistorien, kan man vel nesten si, som forrandra på ting så ofte, som Rimi gjorde, da jeg jobba der.

De forrandra hele tida, først skulle alle butikkene være Rimi, så skulle flest mulig være ICA, så skulle ditt og skulle datt.

Det ble ikke noe helhetlig ved det, vil jeg si.

Så jeg skjønner at Rimi tapte markedsandeler.

Hvis man ser på Rema, så har jo de hatt den samme profilen hele tiden, mens Rimi/ICA/ICA-nær, har vingla hele tida omtrent, de siste 10-15 åra vel.

Så sånn er nok det.

Vi kan kikke på ICA-logoen også, mens vi er i farta.

Skal jeg se om jeg finner den.

PS 4.

Her kan vi se ICA-logoen:

ica_logo__rgb255_22540

Her kan vi se pyramideformen, som vi kjenner fra Mishubishi (Svelvik-mærsje)-logoen og Illuminati-pyramiden og også fra den ene trekanten fra Davidstjerna f.eks.

Så i ICA-logoen, så finner vi ikke stjerne-symbolet, men vi finner pyramiden, som vel også må sies å være fra New World Order/Illuminati-symoblikken.

Klode-formen er også fra New World Order-symbolikken, f.eks., kan jeg vel ta med om.

Det er f.eks. sirkelen rundt Expert-logoen i den forrige bloggposten da.

Så det er vel de tre hovedsymbolene, vil jeg si, for New World Order/Illuminati osv., det er stjerna, pyramiden og globen/planet/sirkel-formen.

Så sånn er nok det, vil jeg si.

Så får vi se om det er mulig å finne ut mer om dette senere.

Vi får se.

De symbolene her er ganske sterke, synes jeg, så det er nesten sånn at man venter at bloggen skal bli slettet omtrent, eller at noe galt skal skje, om man skriver om sånne her ting.

Men vi får se.

PS 5.

Posten hadde en flott logo.

Men neida, la oss bytte den ut med litt New World Order/globe-symbolikk istedet, mener jeg at vi nok kan tolke dette som:

2829664983_48acdeb786

PS 6.

Noen ganger er jeg glad for at jeg ikke bor i Norge lengre:

posten_logo

PS 7.

Her er Royal Mail-logoen i England:

Royal.Mail.Logo.copy

Jeg lurer på hvordan den kommer til å bli i 'New World Order'-utgave.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).