Monday 28 July 2008

Broren min heter ikke Axel Ribsskog. (In Norwegian).



Noen tror at broren min heter Axel Ribsskog, viser det seg, at noen har søkt på.

Men det er ikke riktig.

Broren min heter Axel Thomassen.

Det er fordi vi har forskjellig far.

Moren vår, var først gift med faren min, fra slutten av 60-tallet, var det vel, til 1973 ca.

Så møtte hun faren til Axel, Arne Thormod Thomassen, i 1973, hvis jeg husker riktig, og Axel ble vel født i 1978.

Og ble da døpt Axel Thomassen, eller Axel Nicolay Thomassen.

Jeg ble vel døpt Erik Olsen, siden begge foreldrene mine het Olsen.

Da muttern skilte seg fra fattern, så skifta hun navn på meg og søstra mi, til Ribsskog.

Så derfor heter jeg Erik Ribsskog, og broren min, eller halvbroren min, heter Axel Thomassen.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her jobber Axel, på resturant Oscar Bråten, på Torshov.

http://www.vertshuset-oskarbraaten.no/

Axel, sier at han er sjef der nå.

Han pleide å være kokk der, og Peter, en danske, var sjef.

Peter driver visst nå et annet sted, mener jeg Axel sa, og Axel styrer på Oscar Bråten da.

Axel tjener mye penger, men får ikke spart opp noe.

Axel bodde hos Peter, på Frogner, et år eller to, husker jeg.

Så Peter er vel nesten som faren til Axel.

Jeg var med Axel og sjefen, Peter, på en pub, som heter 'Seamen', ovenfor Saga Kino i Oslo.

Og da var det en serveringsdame, fra Lanternen, tror jeg det var, på Bygdøy, hvor også Axel har jobbet, siden det er eiet av samme firma/kar.

Og hun dama, tømte plutselig halvliteren, over Peter, mens vi satt der, på Seamen.

En 17. mai, var det kanskje.

Enda det ble ikke sagt, eller gjort noe spesiellt ved bordet.

Hun bare klikka.

Og ingen forklarte noe for meg.

Vi prata om tips, og hun serverte, så hun sa hun viste fram utringningen da, og sa at hvis jeg vil ha tips, så bare gjør jeg sånn her, så lente hun seg fremover, og hun hadde en bluse som var ganske åpen da.

Det husker jeg.

Så gikk det kanskje en halvtime, så tømte hu halvliteren over Peter.

Så dro hu hjem.

Så dro Peter og Axel hjem til seg vel, men de er ikke homo, han Peter var vel sammen med en britisk dame, de pleide å være på Belfry, i Lille Grensen, og spille biljard osv.

Men ingen forklarte hvorfor hun dama klikka, og helte øl over Peter.

Dette kan ha vært 17. mai, 1999 eller 2000 eller noe.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på nå.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg husker jeg var og kikka på Oscar Bråten der, og da jobba Axel aleine, på kjøkkenet der, med en haug av retter husker jeg.

Mens Peter bare stod i baren vel.

Så det er ikke noe spøk å være kokk.

Og Axel får ikke spart noe heller.

Men nå er han visst leder der, og det er vel mye andre som lager mat da, det er mulig.

Axel pleide å ha ansvaret for kjøkkenet og bestillinger osv.

Han setter også opp menyer osv.

Her er menyen dems nå, det er nok Axel som har satt opp den, vil jeg tro:

Forretter

Gazpacho suppe
Kr. 72,-

Serranoskinke med parmesan og ruccola
Kr. 72,-

Snegler med hvitløksmør
Kr. 72,-

Marinert ørret med lakserogn
Kr. 84,-


Hovedretter
Alle hovedretter serveres med nypoteter og assorterte grønnsaker


Sesampanert kylling med chorizo og roquefortsaus
Kr. 195,-

Lam indrefilet med sennepsaus
Kr. 245,-

Hestefilet med peppersaus
Kr. 210,-

Indrefilet av Svin med soppstuing
Kr. 185,-

Sjøørret med sjøkreps og safransaus
Kr. 225,-


Dessert

Creme Brulée
Kr. 68,-

Lun eplekake med krem
Kr. 68,-

Kald rabarbrasuppe med vaniljeis
Kr. 68,-

Sjokoladefondant
Kr. 86,-


Barnemeny med is

Pølse med stekte poteter
Kr. 58,-



SMÅGODT

Taco skjell med salsadip
Kr. 38,-

Blandede nøtter
Kr. 30,-

Chilinøtter
Kr. 30,-

Oliven
Kr. 30,-

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).