Monday 28 July 2008

Hvordan installere en tracking-cookie på bloggen? (In Norwegian).

Jeg tenkte jeg kunne skrive en blog-post om dette, hvis det er noen andre bloggere, som gjerne vil ha en tracking-cookie, på bloggen sin.

Jeg har ikke så god tid nå, så jeg forklarer det ikke så detaljert, men hvis det er noen spørsmål, så bare skriv kommentar f.eks.

Jeg prøvde å ha Google-annonser på bloggen, altså Google Adsense.

Og da kunne man se hvor mange som var på bloggen, og det synes jeg var artig.

Men jeg tenkte, at det ville vært artig å sett mer, om folka som var på bloggen, enn hvilket land de var fra osv.

Så jeg søkte litt på nettet, med Google da, og fant StatCounter.

Og det er gratis å bruke, selv om man da ikke får så mye logg-plass, på serveren deres, men det er i hvertfall gratis.

Så kan man betale penger hvis man vil ha mer plass til å lagre logg, for lengre tid tilbake.

(Jeg har hatt noe problemer med, at jeg har overhørt, at jeg 'er forfulgt av mafian' osv., i Oslo i 2003, og jeg har blitt trakassert mye på debattforum osv., og jeg har problemer med å få rettighetene mine av myndighetene, så av forskjellige årsaker, så synes jeg det hørtes morsomt ut da, å teste hvordan tracking-cookie programmer virker).

Hvis man vil ha en StatCounter tracking-cookie, på bloggen, så er det dette man må gjøre, fra hukommelsen min.

1. Du går på websiden deres, http://www.statcounter.com/ , er det vel, og registrerer deg.

2. Du må paste inn noen HTML-linjer, på bloggen.

3. Du logger inn, og ser hvem som har vært på bloggen din, som f.eks. noen av de som har vært på min blogg:

http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/StatCounter

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).