Friday 28 March 2008

Fylkesmannen i Oslo og Akershus 10. (In Norwegian).

From: eribsskog@gmail.com Erik Ribsskog
To: merethe.helstad@fmoa.no Helstad Merethe
Date: Fri, 28 Mar 2008 07:56:36 +0000
Subject: Re: Spørsmål angående deres organisasjon.

Hei,

altså det jeg spørr om, er om dere kan forklare på vanlig norsk, hvorfor
dere avslo søknaden.

Håper det er mulig for dere å svare på dette!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


On 3/28/08, Helstad Merethe wrote:
>
> Angående dine spørsmål om rettshjelploven og tolking av denne, se
> www.rettsrad.no Nettsiden er særlig ment for advokater som har saker
> under fri rettshjelpordningen, og gir god informasjon om lovbestemmelser
> osv. Det som er relevant å lese er Lov om fri rettshjelp, særlig §§ 11, 12
> og 4. Praktisering av loven med mer er omtalt i Rundskriv G/12-2005, se
> særlig punktene 5.3, 5.4 og 5.5.
>
>
>
> Jeg håper dette gir svar på dine spørsmål.
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
> Merethe Helstad
>
>
> ------------------------------
>
> *Fra:* Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> *Sendt:* 27. mars 2008 09:56
> *Til:* Helstad Merethe
> *Emne:* Re: Spørsmål angående deres organisasjon.
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> grunnen til at jeg spørr, er fordi jeg har hatt en søknad om fri
> rettshjelp, grunnet problemer med forfølgelse
>
> fra myndighetene og noe 'mafia', som jeg har overhørt om, i Norge,
> England, og også i Tyskland, Nederland,
>
> Frankrike, osv.
>
>
>
> Og også problemer i forbindelse med dette, i forbindelse med jobb og
> studier mm. i Norge og Storbritannia.
>
>
>
> Jeg fikk avslag på søknaden.
>
>
>
> Så sendte jeg saksbehandleren en e-post, om at jeg nok kom til å klage.
>
>
>
> Men at jeg først gjerne ville ha svar på noen spørsmål.
>
>
>
> (For å vite mer detaljert hvordan reglene var, så jeg
>
> kunne klage mer presist, på hva det var jeg eventuellt var uenig i, altså
> hvilke paragrafer og slikt da, som jeg
>
> mener måtte ha vært mistolket, siden jeg mener at det er åpenbart, at jeg,
> i en situasjon, hvor jeg blir forfulgt
>
> av noe mafia, og overvåkningspolitiet mm., hvor det hele tiden er folk som
> ikke er så interessert i at jeg skal
>
> ha kontrollen og være i live, virker det som, så ville jeg nok tro at man
> burde ha krav på noe fri rettshjelp
>
> ordning).
>
>
>
> Men deres medarbeider 'gjorde seg litt dum'.
>
>
>
> Og lot som at hun ikke forstod at jeg hadde noen spørsmål, som jeg gjerne
> ville ha svar på før jeg eventuelt
>
> klagde.
>
>
>
> Så skrev hun, at hun så på min e-post som en klage.
>
>
>
> Her er min e-post:
>
>
>
> *'Hei,**
>
> jeg viser til brev jeg mottok i dag, angående avslag om fri rettshjelp.
>
> Jeg tenkte jeg skulle sende en klage på avslaget.
>
> Men det er jo mye som har skjedd.
>
> Så før jeg gjør det, så tenkte jeg at jeg skulle høre med dere om hva dere
> mener
> med et par av tingene dere skriver:
>
> Dere sier at det som jeg søker om fri rettshjelp for, ikke er prioriterte
> saker.
>
> Men hva er det som er prioriterte saker?
>
> Og dere skriver også, at det kan:
>
> 'unntaksvis gis fritt redsråd [..] dersom saken objektivt sett berører
> søker
> i særlig sterk grad'.
>
> Jeg lurer på hvordan det defineres?
>
> På forhånd takk for svar!
>
> Med vennlig hilsen
>
> Erik Ribsskog'.*
>
>
> Som man kan se, så skriver jeg, at før jeg klager, så ville jeg gjerne ha
> klargjort
>
> et par av tingene som det ble skrevet om i avslags-brevet deres.
>
>
>
> Her er svaret jeg fikk fra deres medarbeider:
>
>
>
> *'From: Toril.Ragnoy@fmoa.no RagnøyToril **
> To: eribsskog@gmail.com Erik Ribsskog
> Date: Wed, 26 Mar 2008 08:03:12 +0000
> Subject: svar på mail
>
> angående din mail 19.mars.
>
> Vi har registrert alle dine mailer på saken. Jeg har forstått at du har
> klaget på avslaget, men vi har relativt lang saksbehandlingstid. Din klage
> vil bli behandlet etterhvert.
> Du hører fra oss da.
>
> Med vennlig hilsen
> Toril Ragnøy, førstekonsulent
> Juridisk avdeling, Fylkesmannen i Oslo og Akershus
> Postboks 8111 Dep, 0032 OSLO
> Dir.tlf.: 22003583
> Mailto:Toril.Ragnoy@fmoa.no
> http://www.fylkesmannen.no/OsloOgAkershus'.*
>
>
> Her skriver hun: 'Jeg har forstått at du har klaget på avslaget'.
>
>
>
> Og det er helt feil.
>
>
> Hvis man leser e-posten jeg sendte, så ser man at jeg først hadde noen
> spørsmål, som jeg lurte
>
> på, før jeg eventuelt ville sende klage.
>
>
> Så jeg er litt usikker på om jeg stoler helt på dømmekraften til deres
> medarbeider, når hun klarer å
>
> tolke e-posten min som en klage, og samtidig ignorerer spørsmålene jeg
> stiller i den.
>
>
>
> Da vil ikke jeg si, at jeg har full tillit til denne medarbeideren lengre.
>
>
> Så jeg lurer også på, om det kan ha skjedd noe feil med behandlingen av
> søknaden, siden det virker
>
> som om medarbeideren hos dere, 'gjør seg dum'.
>
>
> Og da, virker det litt for meg, som at det kan ligge noen slags motiver
> bak, av noe slag.
>
>
> Det virker som at overvåkningspolitet, driver å tuller med meg, av en
> eller annen for meg ukjent anledning.
>
>
>
> Og jeg har ikke gjort noe kriminellt noen gang, såvidt jeg kan huske, og
> er ikke del av noen kriminelle
>
> miljøer.
>
>
> Så jeg lurer på om det har vært noe tull med mine rettigheter her.
>
>
> Uansett, så stoler jeg i hvertfall ikke på medarbeiderens lengre.
>
>
>
> Og jeg vil gjerne be om, at dere ser over søknaden min på nytt.
>
>
>
> Ettersom jeg synes at denne tolkningen av e-posten min, er uakseptabel,
> uansett om det dreier seg
>
> om inkompetanse, eller noen form for korrupsjon.
>
>
>
> Så jeg vil gjerne at du undersøker hva dette (at medarbeideren 'gjorde seg
> dum'), skyldes.
>
>
> Og at jeg får svar på det, før jeg bestemmer meg, for hvordan jeg vil gå
> videre.
>
>
>
> For det synes jeg, at man bar kunne få oversikten over, før man bestemmer
> seg om hvordan man vil gå videre.
>
>
>
> Håper dette er i orden!
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
>
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
>
>
>
>
> On 3/27/08, *Helstad Merethe* wrote:
>
> Toril Ragnøys direkte overordnede er jeg, avdelingsdirektør Merethe
> Helstad.
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
> Merethe Helstad
>
>
> ------------------------------
> ------------------------------
>
> *Fra:* Postmottak Oslo og Akershus
> *Sendt:* 27. mars 2008 09:03
> *Til:* JURA-epost
> *Emne:* VS: Spørsmål angående deres organisasjon.
>
>
>
>
>
>
> ------------------------------
>
> *Fra:* Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> *Sendt:* 26. mars 2008 15:59
> *Til:* Postmottak Oslo og Akershus
> *Emne:* Spørsmål angående deres organisasjon.
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> jeg lurte på hvem hos dere, som er direkte overordnede, for Toril Ragnøy,
> førstekonsulent, Juridisk avdeling?
>
>
>
> På forhånd takk for svar!
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
>
>
> Erik Ribsskog
>
>
>

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).