Sunday 23 March 2008

Krig i Norge? 83: Vannrenser. (In Norwegian).

Jeg husker Magne Winnem fra Røyken, som jeg gikk i klasse med på tredje klasse videregående på Gjerde VGS, i Drammen.

Det var han som ansatte meg til å jobbe deltid på Rimi Munkelia, når jeg hadde helgeperm fra militæret.

Som vi hadde hver helg, og jeg var i Elverum, så jeg dro hjem til Ellingsrudåsen hver helg.

Og jeg skulle egentlig få jobbe på OBS Triaden, når jeg hadde perm fra militæret.

Det var avtalen i hvertfall.

Men hun nye kassalederen der, satt seg litt på bakbeina virka det som.

Av en eller annen anledning, som hun ikke forklarte om.

Så da Winnem sa dem trengte folk på Munkelia, i jula 92, da slo jeg til på det.

Men han slutta jo i Rimi, på midten av 90-tallet, og begynte som foreleser på IT-akademiet osv.

Men når jeg var hjemme hos dem i Spikkestad, rundt år 2000, eller noe kanskje.

Dem var jo opptatt av å spare penger osv.

Han var veldig flink til å alltid kjøpe det billigste, og visste alltid om hva som var på tilbud osv.

Og det var rester til middag, men det smakte ikke så værst likevel.

Hun kona hans, Elin, kunne lage mat virka det som så.

Men det jeg kom på nå.

Som virka litt rart.

Var at dem hadde sånn vannrenser der.

Dem drakk vann til maten.

Men dem drakk ikke fra springen.

Men dem hadde sånn renset vann fra vannrenser da.

Jeg har aldri sett sånn vannrenser før eller siden jeg.

Men likevel.

Jeg spurte hvorfor dem hadde det, men da svarte dem ikke.

Det var også samme Magne, som refererte til 'mafian' en gang, om Bellina og Elisabeth.

To butikksjefer i Rimi.

Og da ville han heller ikke forklare.

Så det er mulig at det er folk som vet mer enn andre folk gjør.

Er derfor det heter vice-guys osv?

Jeg tror ikke han Magne er sånn at han hadde sløst penger på vannrenser, hvis det ikke var noe grunn til det.

Uten at jeg skal gjette på hva som var grunnen.

Men han er ganske rasjonell vel.

Så at dem kjøpte det bare for artighetens skyld, eller fikk det i julegave, det tror jeg ikke noe på.

For hvis Magne hadde fått vannrenser i julegave, og ikke synes det var noe vits å ha.

Da tror jeg han hadde gått å bytta den, og fått pengene tilbake i romjula.

Så det tror jeg ikke noe på.

Så sånn er det.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).