Wednesday 26 March 2008

Norge 5. Aldi-butikker i Norge? (In Norwegian).

Nå kaster de Lidl ut av Norge.

Og jeg har hatt delte erfaringer med Lidl i utlandet.

I Berlin, så husker jeg at jeg handlet i en veldig bra Lidl, hvor ølen kostet sånn 1.50 kr, for boksen osv.

Men i Liverpool, så har det vært mye tull på Lidl.

Men da jeg bodde i Sunderland, og studerte på University of Sunderland, da var studielånet mitt forsinka.

Men da var det en Aldi-butikk like ved der student-leilighetene var.

Og der var det skikkelig billig.

Man fikk 4 fulle bæreposer for 20 pund.

Med masse øl og biff og alt mulig.

Så det var under halv pris i forhold til i Norge.

Og jeg synes ølen og biffen var minst like god som i Norge.

Og man fikk masse brød og pålegg og godteri og snacks og juice og alt mulig.

Det hadde kanskje kosta 500 i Norge.

Så det hadde kanskje vært noe i Norge, å hatt Aldi.

Dem synes i hvertfall jeg er bedre enn Lidl.

I hvertfall her i England.

Dem har en Aldi i Walton og, og der virka det også som at det var ordentlig osv.

Så dem kan jeg anbefale.

Untatt at dem hadde noe kjøttdeig da, som det ikke ble så mye igjen av.

Man får kjøpt sånne poser, med ferdig frossen kjøttdeig.

Men kjøttdeigen er oppdelt i strimler.

Så man kan bare hele ut frossen kjøttdeig av posen, og rett i steikepanna.

Men da er det mye is osv. i kjøttdeigen da.

Så du må helle oppi ganske mye, for halvparten blir borte.

Men den smakte vel helt vanlig bortsett fra det vel.

Men et lite spørsmålstegn ved den kjøttdeigen.

Men biffen de hadde der, var i hvertfall veldig bra.

Og det var ikke sånn som i Norge, at noen biffer var bra og andre ikke så bra.

Som det virker som noen ganger.

Der var alle ganske bra, virka det som.

Men det jeg egentlig skulle skrive om, var en kommentar til en veggavis-artikkel:

Lidl er helt OK! Per 18/03 13:50 Til h.... med norsk varehandelmafia. Svinesund/Strømstad neste når Lidl drar inn årene. Har handla på Lidl siden starten. Lidl har meget bra kvalitet, i mange tilfeller bedre enn "handelsvare-Norsk" og til langt rimeligere priser. Det er tydelig pris-samarbeid mellom de forskjellige norske mafia-kjedene, REMA, RIMI, KIWI osv... på en rekke produkter. Det er en grunn til at familiene bak norske matvarekjeder er stinking rich. Mafia. Hvem har sponsa dem?

http://e24.no/naeringsliv/article2319053.ece

Hvem er den her mafiaen, som jeg har hørt at det har blitt refert til tidligere, flere ganger også.

Er ikke mafia noe de har i Italia og i USA da?

Er det en norsk mafia?

Hvorfor står det ikke om dette i avisa i såfall?

Er avisene så redde for denne norske mafiaen, at de ikke tørr å skrive om den?

Ja, jeg skal ikke si det her for sikkert.

Så det blir spekulasjoner.

Men det er i hvertall sånn det kan virke for meg.

Hvis noen har noen kommentarer, så kan dem skrive kommentar på bloggen, for eksempel.

Eller send eventuellt e-post til eribsskog@gmail.com.

Og skriv om det skal stå på bloggen eller ikke, eventuellt.

Det er vel kanskje ikke noen som er interessert i det her uansett.

Vi får se.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).