Friday 21 March 2008

Lidl IV. / Krig i Norge 78. / Arvato XXXIV. (In Norwegian).

Den Lidl-kampanjen, som virket uautorisert, så ut som de jeg pleide å lage på Rimi Nylænde, husker jeg, når jeg jobbet som butikksjef der.

Det var en tom bruskasse, 1.5 liter flasker, snudd opp/ned.

Så tok man på et rimi kasseskjørt, het det vel.

Så stablet man varene oppå da.

To kasser i høyden var det.

Det var ikke så stor butikk, og vi måtte få varene vekk fra gulvet, hver andre uke, for da var det nye kampanjer.

Og vi fikk ikke lov å ha dem på topp-hylla.

Så det gjaldt å ha kontrollen på bestillinger osv.

Også var det prisplakat på den øverste kassa da.

Noe sånn her, synes jeg den her Lidl-kampanjen så ut.

Om det kan ha vært noe mafia-plott av noe slag?

Jeg husker jo på Rimi Nylænde, at det var en jente fra Somalia, eller noe, som jobba som het Warsan vel.

Og jeg trengte noen til å sette opp de her kampanjene, og det gikk vel hun, kanskje noe motvillig med på.

Og et par uker etterpå, fikk hun sparken, for da sammarbeidet hun med kassadama, som var venninna hennes vel.

Om å stjele to røykpakker, husker jeg.

Så om hun kan ha vært noe mafia da.

Det jobbet jo en somalisk dame på Arvato og, som hadde bodd i Danmark, og het Nina Jamma.

Om hun kan ha vært noe mafia da.

Det er vanskelig å si.

Men noe må det vel ha vært, for det her var veldig rart.

Og politiet sitter vel bare på ræva.

Så de har vel full kontroll.

I hvertfall over ræva si.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).