Friday 13 March 2009

Flashback til 90-tallet. (In Norwegian)

Da jeg bodde på Ungbo, i Skansen Terrasse 23, på Ellingsrudåsen, fra 1991 til 1996, så fikk jeg engang et postkort, til en Ståle Ribsskog, tror jeg.

Et julekort.

Veldig pent skrevet, med løkkeskrift.

Dette var da søstra mi bodde der, mener jeg å huske.

Så det må ha vært jula 1993 eller 1994 vel.

(Muligens 1995, men da tror jeg ikke søstra mi bodde der, så 93 eller 94 da).

Men men.

Så, jeg studerte jo på NHI, på Fyrstikktorget, på Helsfyr, skoleåret 1991/92.

Og da hadde jeg konto i Kreditkassen.

Og en gang jeg gikk dit, så begynte kassereren å granske bankkortet mitt.

Og det var fordi at der jobba det ei dame som jeg tror het Siri Ribsskog.

Og hun tror jeg var kona til han Ståle Ribsskog, som hadde bodd på Ellingsrudåsen, før jeg flytta dit.

Eller hva dem het.

Hun hadde jeg vel prata med en gang før tror jeg, da hun satt i kassa i banken, hun Siri Ribsskog, eller hva hun het igjen.

Så sånn er det.

Jeg så også i en nettavis, da jeg jobba for Arvato sin Microsoft-aktivering, her i Liverpool, i 2005 eller 2006, at en gren av Ribsskog-familien, som bodde oppi Flatanger, eller deromkring vel.

De fikk problemer med at huset nesten havna i en lakseelv, som gikk forbi huset.

Pga. noe skred eller noe.

Så det er vel kanskje en tredje gren igjen av Ribsskog-familien.

Det er mulig.

Så det er mye rart.

Bare noe jeg kom på nå.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Da det huset som nesten falt i elva, var på forsiden av VG nett, var det vel.

Så sa hun Margrethe Augestad, fra Drammen, at, se der da.

Så det var kanskje litt rart.

Så forklarte jeg at det var en annen del av familien, som bodde oppi der.

Så sånn var det.

Jeg skal ikke si at det var noe i det, men hun agerte litt bemerkelsesverdig noen ganger kanskje hun Augestad, det er mulig, hun hadde også jobba på Rimis hovedkontor.

Men men.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).