Sunday 22 March 2009

Jeg skrev en kommentar på YouTube i forbindelse med at Jagland skryter på russisk TV, må man vel si. (In Norwegian)

johncons123 (12 seconds ago) 0 Reply | Remove
It says that Norway is a special case in Europe.

But it's not really.

Because Norway is an EFTA-member state.

And EFTA consists of Norway, Iceland, Lictenstein and Switzerland.

And EFTA and EU has the EEA-agreement.

That EFTA are part of 'the economial EU'.

Except for Switzerland, who didn't want to be an EEA-country, but are still in EFTA.

So Iceland and Lichtenstein, have the same status as Norway, i relation to the EU.


PS.

Her er den aktuelle YouTube-videoen:



PS 2.

Men det som skjedde, er jo sånn som nesten blir tatt opp der, at det norske folk stemte nei til EU, men politikerne fulgte ikke mandatet, må man vel si, og snik-innmeldte Norge, i EU, gjennom EØS-avtalen da.

Så at Norge nå er medlem av det økonomiske EU, men ikke at det politiske EU.

Så Norge har ikke noe makt i EU, men er i praksis en del av EU, med unntak av den politiske delen, som har med innflytelse å gjøre, på lover og regler.

Så man kan si at de norske politikerne har snikinnmeldt Norge, for næringslivet vel, bak ryggen på norske velgere, og bryr seg ikke om at norske innbyggere som drar til EU, ikke har så mye beskyttelse mot å bli tullet med, siden Norge ikke har noe reell makt og innflytelse iforhold til EU.

Så EØS-avtalen betyr at nordiske folk blir ofret på næringslivets, eller også kalt Mammons, alter, vil jeg si.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

Så EFTA, sånn som det er nå, er bare noe tullball, må man vel si.

EFTA består nå av tre EØS-land, (Norge, Island og Lichtenstein), og et ikke-EØS land (Sveits).

Så det er en veldig svak organisasjon, med innbyrdes motstridende interesser, vil jeg si.

Så om Norge, Island og Lichtenstein burde ha laget sin egen organisasjon?

Så klart burde de ha gjort det.

Fordi, som EØS-borger, (men ikke EU-borger), så kan ikke jeg bruke EU's apparat for å få hjelp.

Nei, jeg må da bruke EFTA, for EFTA er 'min' part av EØS-avtalen.

For EØS er jo en avtale mellom EFTA og EU.

Men i EFTA, så sitter jo også Sveits.

Som ikke har noen interesser, av å hjelpe EØS-borgere fra Norge, Island og Lichtenstein, i EU, fordi de vil ikke kaste bort EFTAs 'goodwill' på dette, for det gavner ikke Sveits.

Så hva har norske statsborgere av muligheter, for å få hjelp hvis EØS-avtalen ikke virker?

EFTA, sier bare at dette ikke er deres sak.

Men de henviser meg til SOLVIT Norway.

Der jobber det en som bare lar seg overkjøre av britene, og han er visst sjefen der, tror jeg.

Så dem hjelper det lite foreløbig å kontakte.

Hvem står bak Solvit.

Jeg får sjekke.

PS 4.

Solvit er en del av Handelsdepartementet, det visste jeg fra før.

Men hvorfor er det EU-stjerner på sida til Solvit Norway?

Er Norge medlem av EU da??

Her er linken:

http://ec.europa.eu/solvit/site/about/index_no.htm

PS 5.

Altså, nå leste jeg den linken.

Og Solvit er en uformell måte å løse problemene på.

Nå er jo jeg i en alvorlig situasjon.

Og, hva skulle jeg si.

EFTA, de gjør ingenting, de bare sender meg til Solvit, og sier at de ikke har noe med sånne her saker.

Så EFTA virker ikke, i EØS-problemer, mellom EU og EFTA, vil jeg si.

Solvit Norway, gjorde egentlig ikke noe feil.

Fordi Solvit UK, ble det 'ledende' Solvit-kontoret, siden de er i 'problem-landet'.

Så Solvit Norway kan ikke gjøre noe hvis Solvit UK sender det tilbake.

Så hvis jeg blir tulla med i England, så er det egentlig UD, tror jeg det må bli, som har med det.

Og også Handelsdepartementet kanskje.

Vanskelig å si.

Jeg har blitt tulla med av Norge.no også, så jeg kan ikke akkurat spørre der.

Jeg får høre hva de sier hos Handelsdepartementet osv. etterhvert, og hos Sivilombudsmannen.

Vi får se.

Men det må vel bli UD da, som skal hjelpe meg, hvis jeg blir 'tullet med' i England.

Men ambassaden i London, de svarer ikke engang på E-post, (de er jo under UD).

Så jeg får tenke litt mer på det her.

PS 6.

Sivilombudsmannen må undersøke tullingen hos Norge.no.

Sånn at jeg kan spørre dem, om hvem som skal hjelpe meg, i Norge, hvis jeg blir tullet med i England.

Sånn må det bli.

Jeg får kontakte Sivilombudsmannen igjen, og si at de må undersøke treneringen og problemene i Norge.no osv.

Så får vi se hva som skjer.

PS 7.

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen om dette:

 


22
March 2009


10:30


 




No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).