Tuesday 31 March 2009

E-post til politiet i Vestfold angående trygdesvindel mm. (In Norwegian)







Google Mail - Oppdatering - mer dokumentforfalskning/Fwd: I forbindelse med henlagt anmeldelse/Fwd: Klage på avgjørelse hos Spesialenheten. Sak 10166759. 27/09-123.





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








Oppdatering - mer dokumentforfalskning/Fwd: I forbindelse med henlagt anmeldelse/Fwd: Klage på avgjørelse hos Spesialenheten. Sak 10166759. 27/09-123.




















Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>







Tue, Mar 31, 2009 at 2:52 PM









To:

post.vestfold@politiet.no





Cc:

post@spesialenheten.no













Hei,





nå sendte jeg en faks til lånekassa idag, angående at jeg har tenkt


til å studere igjen.





Og da sendte jeg med et brev fra St. Hanshaugen trygdekontor, i Oslo.





Og da kikka jeg nærmere på den nå, og da står det at det brevet er


datert 28. juli 2005.





Men jeg har ikke vært i Norge, siden 26. juli 2005.





(Jeg ble jaget fra gården til onkelen min og dama, i Kvelde, 25. juli


2005, på bursdagen min,


så den datoen husker jeg).





Da dro jeg til England, via Kristiansand og Hirtshals mm.





Og i England har jeg vært siden ca. 30. juli 2005.





Så jeg har ikke vært i Norge, siden 26. juli 2005, og jeg har ikke


pratet med onkelen min og


dem heller siden da.





Så dette må være noe dokumentfalsk.





Den selvangivelsen, som var forfalsket, kan det være at de har fått


med Larvik trygdekontor med på


noe trygdesvindel da.





Og så er den selvangivelsen min, som jeg sendte dere, brukt for å


dekke over trygdesvindelen.





Tror dere, (som meg), at det er sånn dette henger sammen?





Jeg vedlegger det nevnte brevet fra St. Hanshaugen trygdekontor, og


håper at dere nå begynner


å svare meg.





For oss vanlige folka, vi liker ikke å ikke bli respektert av


myndighetene ved dere.





Så sånn er det.





Med vennlig hilsen





Erik Ribsskog








---------- Forwarded message ----------


From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Date: 2009/3/26


Subject: I forbindelse med henlagt anmeldelse/Fwd: Klage på avgjørelse


hos Spesialenheten. Sak 10166759. 27/09-123.


To: post.vestfold@politiet.no








Hei,





jeg sendte en anmeldelse til dere, politiet i Vestfold, ifjor,


angående at onkelen min Martin Ribsskog,


hadde 'tulla' med selvangivelsen min, og ført på sin inntekt der, enda


det står tydelig på selvangivelsene


hvem selvangivelsen er for, og enda han er i 50-årene og ikke i for


eksempel 80-årene.





Dere henla forholdet, med begrunnelsen at 'Det ikke er fremkommet


tilstrekkelige opplysninger til å


identifisere gjerningsmannen'.





Men det var bare å ringe Skatt Sør, så sendte de en kopi av


selvangivelsen, og der kunne man se at det


var Martin Ribsskog, min onkel fra Kvelde i Larvik, som sendte inn


denne selvangivelsen, med dokuent-


falsk da.





Så jeg klagde til Spesialenheten, for jeg synes dette var


'unnasluntring' fra dere hos politiet i Vestfold,


at dere ikke engang hadde prøvd.





Men jeg ringte Skatt Sør, og de kunne sende meg en kopi av


selvangivelsen, og da så man tydelig


at det var Martin Ribsskog, som hadde skrevet under min selvangivelse.





Men nå har Riksadvokaten behandlet dette ferdig, og det var ikke snakk


om noe straffbar tjenesteforsømmelse,


i denne saken.





Men nå er det jo nye momenter i bildet nå da.





At jeg vet at det var Martin Ribsskog som leverte selvangivelsen.





Og det så ut som at inntekten var skrevet på av en jente(?)





Skal dere undersøke mer nå eller, siden jeg i såfall er bekymret for


onkelen min, om han trenger noe form for


omsorg, hvis han klarer å sende inn min selvangivelse, så er det enten


noe kriminelt, eller så er han så i marijuana-


rus, når han fyller ut selvangivelsen.





(Naboen hans Thor, på Løvås, i Kvelde, dyker marijuana, har onkelen


min sagt, husker jeg, i år 2005).





Så enten så er det noe kriminelt, eller så trenger Martin hjelp, vil jeg si.





Jeg er i England, så jeg får ikke ordnet noe med dette.





Jeg ringer tante Ellen (Ribsskog), som bor i Larvik, men hun vil ikke


hjelpe meg med slikt, og hun sier at min


mormor er syk og ligger på sykehjem.





Så det er rart at Ellen ikke vil hjelpe og at Martin tuller med selvangivelsen.





Er disse i Thor sine narkoliga-klør, forbunnet med Trescow Brygge hvor


Thors kamerat Trond er dørvakt, på Fritz?





Her er det noe narkoliga, tror jeg, som kontrollerer onkelen og tanta


mi, og deres familie, antagelig.





Noe sånt.





Her vil jeg at dere skal være ansvarlige og undersøke dette.





Jeg sender med en kopi av selvangivelsen så ser dere at jeg har jobbet


i England siden 2005, så Martin har


funnet på en inntekt og funnet på en arbeidsgiver.





Han har visstnok jobbet for psykiatrien i Vestfold, som vaktmester, så


han har nok fylt på sin inntekt, på min


selvangivelse.





Men at han skal ha MC-lappen da?





Kan dette passe sammen, en MC-kar, har ikke syn nok til å se at han


skriver på nevøen sin selvangivelse,


og en med jenteskrift hjelper han.





Nei, dette hører ikke hjemme med noe vettugt, så her må dere finne ut


om de er i de her narko-folkas klør.





Jeg skal legge ved en kopi av den nevnte selvangivelsen, samt


underretningen fra dere, fra 28/10 ifjor, om at


dere ikke fant ut hvem gjerningsmannen, Martin Ribsskog, var.





Så håper jeg at dere ihvertfall prøver denne gangen!





Med vennlig hilsen





Erik Ribsskog








---------- Forwarded message ----------


From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Date: 2009/1/26


Subject: Klage på avgjørelse hos Spesialenheten. Sak 10166759. 27/09-123.


To: postmottak@riksadvokaten.no








Hei,





dette er en klage på at Spesialenheten frikjenner politiet i Vestfold


for unnasluntring i tjenesten.





Problemet her, er at jeg overhørte i 2003, da jeg jobbet på Rimi


Bjørndal, at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.





Dette førte til at jeg valgte å flytte fra Oslo, siden jeg regnet med


at dette kunne være noe Oslo-greier.





Men men.





Våren 2005, så fikk jeg lov til, av min onkels nå eksdame, Grethe


Ingebrigtsen, å bo på gården hennes,


i Kvelde i Larvik.





Jeg ble jaget derfra, 25. juli 2005, av noen folk som jeg overhørte


sa, at skulle skyte meg.





Etter det har jeg ikke vært i Norge, og jeg har ikke snakket med


onkelen min, etter 25. juli 2005.





Likevel, så har han sendt inn min selvangivelse, for 2006.





Og han har bare funnet på noen tall.





Jeg har jo jobbet i England, og det er ingen mulighet for at han kunne


få tak i min inntekt, siden ingen


andre enn meg har visst om den.





Men jeg skattet til England.





Og jeg har ikke fått rettighetene min fra politiet i Norge.





De nekter å fortelle meg, hva dette med denne 'mafian' egentlig er,


for jeg vet bare det avisene skriver


om sånt.





Så derfor, så er jeg som en flyktning.





Spesialenheten skriver, at jeg har folkeregister-adresse, i Norge.





Ja, det er riktig.





Det står på skjemaet til Folkeregisteret, at man må skive hvor lenge


man skal bo i utlandet.





Det vet ikke jeg, for det avhenger av politiet, av når de forteller


meg hva som foregår.





Så derfor har jeg ikke forandret adresse, for det skjemaet skal jo


fylles ut ordentlig.





Så sånn er det.





Og onkelen min har også skrevet på, at beløpet han har skrevet der, er


'lønn fra psykiatrien i Vestfold'.





Men, jeg jobbet jo for Bertelsmann Arvatos Microsoft Scandinavian


Product Activation, i Liverpool, i


2005 og 2006.





Så jeg har ikke jobbet for Psykiatrien i Vestfold.





Og onkelen min, er i begynnelsen av 50-åra, det er ikke sånn, at han


er en demens-pasient, som kan ha


blanda min selvangivelse med sin egen.





For det står hvor mye gjeld og alt sånt, på de selvangivelsene, så det


må man nok være rimelig i blodtåka,


eller senil, for å klare å skrive på nevøens sin selvangivelse, med


sin egen inntekt.





Så det ser jeg på som utelukket, at det kan være sånn dette henger sammen.





Man kan også spørre seg, hvordan Skatt Sør, kunne godkjenne denne


selvangivelsen, ved innlevering og


behandling.





Når det var onkelen min, som hadde skrevet under, og det ikke engang


fulgte med noe billag.





Her kan det ha forekommet noe lugubert også i Skatt Sør, er min mistanke.





For onkelen min sin underskrift, så jeg på den kopien av


selvangivelsen min for 2006, som Skatt Sør sendte meg.





Onkelen mins signatur, er ikke noe krusedull, eller lignende, som noen har.





Nei, det er nesten som jenteskrift.





Dette skriver jeg ikke for å mobbe, men for å forklare at det var rart


Skatt Sør godkjente denne selvangivelsen,


for det er lett å se at det står Martin Ribsskog, på underskriften, på


min selvangivelse.





Og til sist, politiet i Vestfold, skrev at det var ukjent gjerningsmann.





Men det var altså bare å ringe Skatt Sør, så sendte de selvangivelsen i posten.





Og der stod det Martin Ribsskog.





Man kan ikke være så dum vel, som politi?





Å ikke klare å ta en telefon til Skatt Sør?





Hva lærer de på politiskolen da?





Også frikjenner Spesialenheten politiet.





Spesialenheten mener vel da, at politiet bare er dumme da, og ikke


gjør noe kriminelt?





Jeg mener da, at det er grenser for hvor dum det går ann å være.





Jeg mistenker, at politiet i Vestfold her, har 'gjort seg dumme'.





At de ikke har prøvd engang.





Og det tror jeg nok må være kriminelt.





Så jeg mener det var feil, av Spesialenheten, å frikjenne Politiet i Vestfold.





Så jeg vil gjerne:








1.





At dere undersøker om det lå noe kriminelt bak politiet i Vestfold sin


henleggelse.








2.





At dere undersøker om Skatt Sør gjorde noe ulovlig.








3.





At dere undersøker om ikke den dokumentforfalskingen, som onkelen min,


Martin Ribsskog gjorde,


om ikke det er straffbart.








4.





At dere undersøker om ikke Spesialenheten gjør noe galt her, når de


frikjenner politiet i Vestfold.








Så håper jeg dere har mulighet til å ordne opp i dette.





Hvis det er noen av punktene, som dere mener dere ikke har noe med å


undersøke, så forklar gjerne hvordan


man burde gå frem, for å ta opp disse kriminelle handlingene, som jeg


mistenker at den nok må være snakk om,


på riktig måte.





Håper dette er i orden, og på forhånd takk for hjelp!





Med vennlig hilsen





Erik Ribsskog









4 attachments
scan0003.jpg
271K
scan0004.jpg
492K
scan0005.jpg
536K
img178.jpg
17K















PS.



Her er vedlegget som var nytt idag, fra trygdekontoret på St. Hanshaugen:









No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).