Sunday 15 March 2009

Flashback til sommeren 1990. (In Norwegian)

Sommeren 1990.

Da hadde jeg studert et år i Oslo.

Men jeg leide bare hybelen min på Abildsø, ut juni måned.

Så i begynnelsen av juli, var det vel, så dro jeg til Sand, til bestemor Ågot.

Og da var fetteren min Ove der og.

Og jeg hadde ikke tatt med badebukse, og Ove skulle absolutt på stranda, nedafor den gamle butikken på Sand der, i Sandsveien.

Av en eller annen grunn.

Så da fant Ågot ei gammel olabukse, som hu klipte av beina på, så hadde jeg shorts da.

Så gikk jeg med Ove ned til stranda der da, mens jeg spilte på den her Guru Josh-sangen blant annet, (som jeg vel hadde hørt på MTV, i hybelen jeg bodde i, på Abildsø).

Der husker jeg at blant annet Lisbeth Mikalsen, fra Leirfaret eller Hellinga, eller hvordan adresse dem hadde.

Ei jente som var en naboene da, da jeg bodde på Bergeråsen.

Som vel bodde i noe sosialboliger, eller noe.

Ved siden av noen andre jenter som heter Våge, eller noe.

Noe sånt.

Noen ganske dundre-aktige jenter.

Ihvertfall storesøstra.

Men men.

Så da følte jeg meg ikke så smart, egentlig, da jeg gikk forbi hu Lisbeth Mikalsen og dem, sammen med fettern min Ove, som da vel på denne tida lå i hardtrening til Aerobic-NM, eller noe, sikkert.

Så dem så kanskje litt rart på oss, de her Lisbeth Mikalsen og dem, det er mulig.

Men jeg blei med Ove ned på stranda da, siden han maste sånn.

Vi var på Marienlyst-badet i Drammen en gang og, husker jeg.

Hvor vi i hvertfall fikk låne solkrem av noen damer, for det hadde ikke jeg huska.

Det er mulig at det var samme sommeren, eller en av somrene før.

Det er mulig.

Resten av sommeren, så var jeg hos den gamle vertsfamilien min, i Shoreham, utenfor Brighton, sammen med tremenningen min fra Lørenskog, Øystein Andersen.

Jeg var også i Stavern og besøkte Ingeborg.

Og jeg var også å besøkte Ove og dem i Son.

Så flytta jeg til den gamle stefaren min, Arne Thormod Thomassen og dem, på Furuset, i august da, hvor jeg leide et rom i leiligheten dems, for 1000 kroner måneden.

Rundt skolestart vel.

Faren til halvbroren min Axel, som også bodde der, og stemora hans.

Så begynte jeg å søke jobber da, for jeg hadde et friår fra NHI.

Arne og Mette var arbeidsledige dem og, men dem var ofte på travbanen og bingo og sånn.

Så når jeg kom hjem fra praksisplass-jobben min, på det Norske Hageselskap, på Grønland, så måtte jeg lage middag til både meg og Axel, husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).