Thursday 19 March 2009

Fler bilder fra Liverpool. (In Norwegian)
















































PS.

Liverpool One, det er det nye kjøpesenteret, i Liverpool.

Det ser ut som gater da, mellom butikkene i området som utgjør Liverpool One da.

Men gatene eies av senteret og Grosvenor, et eiendomsfirma, da.

Så jeg vet ikke om man kan si at dette er noe New World Order-greier?

Grosvenor har egne vakter, som jeg har lest om i lokalavisa her.

Så tiggere og sånn, det ser man ikke i Liverpool One-'gatene', eller hva man skal kalle dem.

Mange synes vel det er fint, så dem driter vel i det.

Hva vet jeg.

Bare noe jeg hengte meg opp i etter å ha lest om det i Liverpool Echo eller Daily Post, var det vel.

Man ser også at det er mer vanlig å tulle med flagget i Storbritannia, enn i Norge, som man kan se at en klesbutikk i Liverpool One gjorde.

(Siden dette var et tema på bloggen igår).

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Det er mye folk i gatene, etter klokka 12 er det vel, tror jeg, at lunchen begynner kanskje.

Men men.

(Som man kan se på bildene over).

Mer da.

Dette er sang som jeg så på Super Channel, må det vel ha vært, i 1989, da jeg bodde på Bergeråsen.

Da viste jeg vel ikke hva Dalek-er var akkurat.

Jeg husker jeg spilte den her sangen for Espen Melheim, fra Bergeråsen, som var på besøk hos meg i Leirfaret, like før faren min solgte leiligheten.

Han tålte visst ikke den sangen her.

Men sånn er det.

Jeg vet ikke hva det var han tenkte på.

Han dro meg med på løpetur i skogen, nesten mot min vilje, og prata nedsettende om søstra mi og vennene hennes.

Så han skulle vel bestemme livsstilen min, tror jeg.

Som om han hadde noe med det.

Jeg hadde jo bodd aleine siden jeg var ni år, så det siste jeg trengte var en idiot av en nerd, unnskyld uttrykket, som skulle bestemme livsstilen min for meg.

Hva faen er det for noe piss?

Men men.

Her er ihvertfall videoen til sangen, som gikk på Super Channel i 1989, var det vel:



PS 3.

Espen Melheim, han trodde Timelords-sangen var musikken til søstra mi.

Også trodde han vel at musikken sneik seg inn i huet mitt, og vaska bort alle hjernecellene mine, sånn at jeg ikke klarte å tenke selv.

Så han tror jeg også er del av noe nettverk som har kødda med meg.

Noe norsk 'mafian'?

Faren hans var i HV husker jeg.

Og han Espen har kødda med meg i noen plott som involverte stesøstra mi og Anne Uglum og Annika Horten, husker jeg ihvertfall.

Og jeg tror det var noe kødd med den jakka som faren min kjøpte i Karlstad, i 1981 eller noe, som ble borte, og Espen fant den igjen våren 1982, husker jeg, og var der med en voksen person, tror jeg, ei dame vel, og ga meg jakka i en plastpose, som jeg ga til faren min, og han ble skuffa vel.

Så her må det ha vært noe Espen Melheim-plott, vil jeg si.

Han var egentlig ganske nerd, iforhold til gjennomsnittet, så han har nok lett for å ta feil av ting som har med mennesker tror jeg.

Så han burde kanskje holde seg mer til sånne tekniske ting, som datamaskiner osv., enn å begynne å bruke dømmekraften sin til å dømme mennesker, for det tror jeg ikke han egner seg så bra til, skal jeg være ærlig.

Han var vel ikke noe interessert i musikk heller så.

På 80-tallet så var det vel sånn at alle som ikke hørte på mainstream-musikk fikk merkelapper kanskje.

Men det er ikke sånn, som noen vel tror, at hvis du leser f.eks. klassekampen, så er du kommunist.

Eller sosialist da.

Det er ikke sånn at hva du leser og hører på nødvendigvis bestemmer hvem du er.

Folk har vel en dømmekraft da, som de kan bruke, til å gjøre seg opp en mening, om hva de leser og hører.

Det er ikke sånn at Dagbladet eller Klassekampen eller Dagens Næringsliv, går rett inn i huet ditt, og programmerer deg.

Men kanskje enkle mennesker, som Espen Melheim, tror det.

Det er mulig.

Så har han drivi og kødda med meg, for at jeg hørte på musikk som han trodde var søstra mi sin.

Men det er faktisk sånn at folk har rettigheter.

Og hvis jeg finner ut at noen har kødda med meg så skal jeg faen meg ta å rive ut innvollene dems, eller noe lignende, passende straff, for det er lite som gjør meg så forbanna som at hvis folk kødder med rettighetene mine.

Det skal dem faen meg få angre, hvis jeg får sjansen.

Så sånn er det.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).