Saturday 21 March 2009

Jeg blir litt 'irriterings' av han der, han ser ut nesten som meg og heter det samme som meg, så det her liker jeg ikke helt gitt. (In Norwegian)



http://www.vgtv.no/?id=21692

PS.

Da jeg bodde i Oslo, så spilte jeg badminton, en del, på 90-tallet, i en klubb som het Skøyenåsen Badmintonklubb.

Jeg spilte for det meste i Haugerudhallen og også i Ekeberghallen.

Og da var det en der, i den klubben, som var noen år eldre enn meg, tror jeg, med mørkt, krøllete hår, som sa at jeg så ut som han her, (Erik Solheim).

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

En annen som jeg ligna på, hørte jeg folka i samme troppen som meg, på Terningmoen, sa, det var troppsjefen vår, Frøshaug.

Jeg var ganske tynn da, og med sånn militærlue, så var det nesten umulig å se forskjell på oss, hørte jeg dem sa.

Så sånn var det.

PS 3.

David Hjort, fra Rimi Bjørndal, han husker jeg sa en gang, i 1997, må det vel ha vært, til butikksjefen der, Kristian Kvehaugen, at jeg ligna litt på Tom Cruise.

Og da jeg chatta med ei finsk jente, fra Nord-Finland vel, som var au-pair i Oslo, på irc.

Da skulle jeg forklare hvordan jeg så ut.

Og da sa jeg det David sa, at noen syntes jeg så ut litt som Tom Cruise.

Og da ble hun med på date.

Så hun var jeg på date med tre ganger, tror jeg.

Blant annet og så filmen 'Sjakalen', på Colluseum kino.

Og en gang, så var hun og en finsk venninne av henne, med på badmintonklubben, i Haugerudhallen, en lørdag.

Så sånn var det.

Men jeg gadd ikke å bli med dem og heie på finner i Holmenkollrennet, litt seinere i 1998, så jeg traff ikke henne noe mer.

Så da var jeg litt døv.

Men jeg følte meg ikke så hjemme oppe i Holmenkollen der.

Selv om jeg var der et par ganger med faren min og Haldis og Christell og kanskje Pia, og også Solveig, fra Holmen, som var telegrafist, på Holger Danske og Scandinavian Star.

Da parkerte vi hos Solveig.

(Det er mulig at hun ikke ble med opp til bakken).

Også gikk vi opp til Holmenkollen da, og kjøpte kanskje sånne sitteunderlag, som de solgte da.

Men dette var på begynnelsen av 80-tallet.

Vi var der vel en eller to ganger.

Og det var litt kjedelig, syntes jeg.

Jeg gikk rundt der, og så på de kongelige og sånn, tror jeg.

Noe sånt.

Men plutselig så var det en som hoppa kjempelangt.

Som fra klar himmel.

Men da ble første omgangen annullert, mener jeg å huske.

Og det lurer jeg på om kan ha vært Vegard Oppås?

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).