Wednesday 5 December 2007

Bra! RE: Bra
Skrevet av cons 06.12.2007 kl. 07:12

Dette var på Moss sykehus.

Søstra mi ringte meg seint kvelden før.

Og sa at muttern var død, og hun sa vi burde dra til sykehuset i Moss, fra Oslo, for å se på henne på sykehuset osv. da.

Eller hva nøyaktig hun sa.

Jeg tenkte det var vel riktig å gjøre, det virka sånn på søstra mi.

Så jeg ringte ambulerende Irene på Rimi Bjørndal, og sa at hun måtte få noen til å jobbe vakta mi, seint tror jeg det var.

Så dro vi til Moss da, gikk opp en trapp på sykehuset der vel, eller det var kanskje heis ja.

Så henvendte vi oss i resepsjonen der.

Og der var det et rom, i tilknytning til resepsjonen.

Og der kvakk alle sykepersonale til, når jeg nevnte etternavnet.

Og ærendet.

De svimte litt omtrent, som stress høns, med forskjellen at de prøvde å beherske seg.

De ble opprørte da.

Hele gjengen, 5-6 stykker tror jeg.

Kvinner i 30-40 åra vel.

Kanskje det var 4-5.

En av de, snakket til oss med barne tv-stemme, eller hva man skal si.

At vi måtte vente litt.

Det virket på de, som om de ble stresset av dette ønsket vårt, om å se moren vår da.

At dette var litt problematisk å gjennføre, og tiløp til panikk, og blikk-kontakt seg i mellom, men samtidig forøkt kamuflert og under forsøk på selvbeherskelse.

Men det luktet nesten adrenalin, og panikk og nerviøstet, og stramme og anstrengte ansikter da.

Den duren der.

Så ventet vi vel noe sånn som 40-50 minutter kanskje.

Eller 30-60 minutter, hvis jeg skal ta litt margin.

Så ble vi bedt om å komme inn i et rom da.

Så der lå muttern, og så 50 år eldre ut, omtrent, enn ca. tre dager før, når vi var der for å hilse på henne.

Fordi søsteren min sa at moren vi kunne risikere å miste moren vår, innen kort tid, på grunn av kreftet, så vi burde dra til sykehuset.

Men nå, to-tre dager senere vel, så så hun ca. 50 år eldre ut, vil jeg si altså, hun var egentlig ca. 50, men hun så ca. 100 år ut synes jeg.

Så hun så vel ca. 40 år eldre ut, enn to-tre dager før da.

For hun så gammel ut, pga. kreften.

Men ikke 100 år gammel ut altså.

Og med en sånn fæl grimase i ansiktet.

Så sjokkartet utrykk, sånn med munnen åpen osv.

Jeg skriver det, jeg tror muttern ville at dette skulle blitt fortalt, fordi jeg tror hun må ha blitt tullet mye med av mafia-folk opp i gjennom årene.

Fattern og stefattern, tror jeg begge må ha vært mafia.

Så mafia har vi hatt i Norge, i værtfall siden 60-tallet ville jeg tippe.

Eller ærlig talt, så vil jeg tippe siden hvertfall før krigen.

At det er i forbindelse med kommunismen og/eller arbeiderbevegelsen på en eller annen måte kanskje.

Dette blir bare gjetting.

Men det kan også være at det har vært en norsk anti-komunistisk mafia også.

På stedet jeg vokste opp, eller der besteforeldra mine bodde, Sand, og Berger og Bergeråsen.

Der tror jeg fattern kan ha vært i en mafia, men at det var en annen mafia der og.

Men det skal jeg ikke si sikkert altså.

Det blir bare gjetting.

Men det kan ha vært en krig mellom kommunister og ikke-kommunister, som har foregått i det skjulte, rundt og etter krigen f.eks.

Og jeg tror at huset til besteforeldrene mine på Sand, var egentlig en torturleier, eller konsentrasjonsleier, i miniatyr da.

I kjellern og loftet, og et rom i gangen.

Kan ha vært noe rart med dette.

Eller de kan også ha hatt sex-slaver nede i kjellern der.

De hadde en sånn trapp, som var så bratt, at det var nesten livsfarlig å gå ned i den høye kjellern.

Kjellern var som et industri-lokale.

Ikke noe ala kjellestue og sånn, nei men betong og ikke oppusset eller noe.

Men det var god plass der, og man kunne hatt ordentlig trapp.

Jeg mistenker, at dem hadde sex-slaver nede i der, som hadde fått amputert armer og bein, og som ikke klarte å gå opp trappa.

Eller kanskje fanger.

Og at noe rart skjedde på loftet.

Nedgangen der var i forbindelse med trappa ned til kjellern.

Så man kunne gå ned fra loftet, ned til toppen av trappa, og ned i kjellern.

Uten å forstyrre de i huset.

Og det var også et rom i tilknytning til gangen.

Og så måtte man ta av seg på beina, når man gikk inn i den andre inngangsdøra.

Forbi soverommet i den første gangen.

Så var man liksom inne i huset.

Men hva med den første gangen da.

Det er kanskje bare jeg som synes det var en rar konstruksjon.

At man skulle ha på seg på beina i den første gangen.

Hvis man skulle inn på soverommet i gangen da.

Skulle man først gå inn i den andre gangen da, og ta av seg på beina, og så ut i den første gangen, og så inn på soverommet i tilknytning til den første gangen.

Kanskje de bare ikke var så flinke til å tegne hus på femti-tallet, må det vel ha vært.

Men samme det.

Når jeg bodde i Rimi-leilighetene i W.Thr. gt.

I 2004, våren før jeg flyttet eller flyktet til England.

Så fant jeg en sofa nede i kjellern der.

Hvor møbler som ikke ble brukt av beboerne i Rimi-leiligheten stod.

Det var en rød skinnsofa.

Med avrundede kanter da.

Sånn at det var behagelig å ligge på.

En tre-seter.

Det setet lengst til venstre av de tre.

Eller jeg husker ikke om setene var markert eller ikke.

Men det var den venstre tredelen da.

Der var den en stor bulk, etter en kropp, gravd inn i skinnet.

Og flere revner, i skinnet, 40 cm. lange kanskje.

Hvilken retning gikk de da.

Jeg husker ikke helt nå, men jeg tror det var fra venste til høyre i sofaen.

Jeg er litt trøtt nå.

Dette var jo rart nok.

Men enda rarere, var at det var ikke føtter på sofaen.

Føttene var sagd av, eller fjernet da.

Så jeg tenkte meg ikke om, å dro opp sofaen i leiligheten.

For jeg hadde bare plast-stoler.

Slitsomme å sitte i, dag etter dag, og lese statestikk oppgaver fra Ingeniørhøyskolen i.

Jeg hadde en ordentlig sofa, som jeg hadde med på lasset fra ungbo leiligheten i Skansen Terrasse på Ellingsrud.

Den tilhørte egentlig Oslo Kommune, men den var gammel og brukt, for det var kommet nye sofaer der.

Og den her sofaen, stod bare og tok opp plass i boden, og var kanskje 15 år gammel eller noe.

Eller ti år, eller i hvertfall gammel da.

Så jeg tenkte at det gjorde vel ikke noe om jeg tok med den.

Jeg tok med noen plaststoler og, men jeg mener vi hadde dobbelt opp, i ungbo-leiligheten så.

Det som var rart der, var alle de brukte klærna og koffertene, som stod i den boden.

Hva hadde skjedd med folka, det var jente-kofferter og klær tror jeg.

Jeg tok med en koffert jeg, for jeg hadde bare en, og den tilhørte noen som hadde bodd der før.

Fordi alle hadde flyttet ut, ingen var igjen.

Så jeg lurer på hvor disse jentene kan ha blitt av.

Sånne Ungbo-leiligheter, er vel for ungdom som ikke har så mye støtte fra familie osv.

De hadde kanskje ikke noe familie som savnet dem da.

Og da, skal man ikke se bort fra at et mafia-nettverk har snappet de opp, og de har havnet som slaver i underverdenen.

Og det tror jeg kanskje kan værre enda værre enn det høres ut som.

Fordi den sofaen da, den hadde ikke ben.

Altså den i kjellern i Rimi bygget i W. Thr. gt. 5.

Sofaen fra Skansen Terrasse, den knakk, når fettern min Ove var på besøk på 90-tallet.

Vi drakk øl, han var vel inne og besøkte hun Sofia, og typen hennes, en kar som var veldig med temperament sa Sofia.

Han typen klatra over til terrassen min en gang, en norsk kar, i slutten av 30-åra da vel.

Så stod han bare på terrassen og sa ikke noe.

Jeg hadde vel stereoen litt høyt da.

Så stod han bare der som et skremsel da.

Så jeg gikk ut og spurte hva han ville.

Så kjefte han vel litt, og hoppa over tilbake til dem igjen da.

Jeg tenkte nesten på å hente AG-en, fordi jeg var/er jo i HV.

Men jeg tenkte det kunne vel bli bråk, jeg skjønte jo at det bare var naboen som ikke likte musikken.

Men han var litt skremmende der han stod, helt stille, i flere minutter, på terrassen min.

En ganske morsk og myndig kar i 30-årene vel.

Men Ove gjorde det samme tilbake mot dem senere da.

Og gikk inn i stua dems, og kom tilbake og sa at der satt det den strøkne negerdama.

Eller afrikanske dama, altså Sofia da.

Eller han sa ikke afrikanske dama.

Så hvis noen ser Ove, så får de si til'n at'n det er ikke pent å si neger-dame.

Afrikansk dame skal det være.

Men dette var jo 90-tallet, så det var mulig at denne regelen ikke hadde blitt innført enda.

Men samme det.

Sofaen knakk da.

For Ove skulle ha vårs til å reise vårs opp og settte vårs ned.

Eller hvordan det skjedde.

Jeg tror det var samme dagen, begge episodene.

Ove var jo der flere ganger.

En gang kjørten bilen til faren sin i fylla.

Så kræsjan da.

Så hjalp onkel Runar, med å flytte bilen, sånn at det ble som en arrangert ulykke, med en annen bil da.

Så gikk det på forsikringa.

Men samme det.

En annen gang, så var jeg sliten fra masse jobbing.

Så jeg måtte slappa av på senga.

Det var med sengeteppe og alt mulig, jeg var bare sliten.

Så glippa jeg opp med øya, så stod Ove og nappa tiere fra skuffen min, hvor jeg pleide å ha lommeboka og mobilen og nøkla og sånn da.

Men dem hadde jeg kanskje på meg da.

Men tierne fant'n.

Samme det, poenget var at jeg ikke hadde noe sofa.

Selv om dette var 3-4 år etter, eller noe.

Jeg brukte plast-stola med puter da.

Så jeg dro opp den røde skinnsofaen da.

Fant ut at den hadde ikke bein.

(Jeg var ikke så snobbete på den store bulken og revnene, jeg trodde det var et par som hadde hatt løpetid eller noe, for å fleipe.

Sånn at dem hadde hatt det veldig artig i sofaen da.

jeg tenkte jeg kunne jo bare sitte på høyre side.

Jeg hadde så vondt i ryggen fra plasstolene, og jeg måtte klare eksamen.

Det var ikke bein.

Man satt rett på gulvet.

Med untak av 20 cm eller noe kanskje, som var høyden på selve sofaen, fra der man satt ned til gulvet.

Så rammen på sofaen, stod rett på gulvet da.

Og uten fire bein, som manglet.

Jeg lurer nå på, om den som hadde laget bulken i sofaen, også manglet fire ting?

To armer og to bein.

Det må ha vært noe veldig galt med den sofaen.

Det må ha vært en skikkelig pervo-sofa.

Så jeg tror det må ha vært noe sånt.

Det sier min fantasi meg.

Hva ellers kan det være liksom?

Det var en skikkelig bulk, og revnene var inni bulken vel, eller like ved siden av.

Like vel siden av var de vel.

tre-fire revner på ca 40-50 cm kanskje i skinnet i den venster tredelen, samme tredelen, som en bulk etter en kropp, hadde formet seg inn i skinnet.

Sånn så man kunne se hvor kroppen hadde ligget.

Så jeg tror kroppen må ha ligget på samme stedet hele tiden.

Siden bulken var kun på et ganske avgrenset sted.

Ikke noe større enn en kropp.

Eller torso da.

Men at aktivitetene, må ha vært veldig aktive, i sofaen, pga alle revnene, og ettersom hvor tydelig denne bulken var da.

Den var veldig tydelig, og skinnet hadde liksom blitt utvidet da, sånn at det var overflødig skinn på den delen av sofaen.

At skinnet, som var kvalitet-skinn, hadde blitt dratt ut da, fra kroppen som var i bulken, så mye vekt på ha vært på kroppen.

Det kan ha vært noe annet pervo som har foregått og.

Jeg mistenker at det kan forekomme veldig mye utstrakt bruk av perversiteter mot jenter fra denne underverdenen da.

Sikkert med mye variasjon, osv.

Hun kroatiske jenta som ble funnet død med klærne på, på toalettet hvor hun var au pair for en rik familie i Gøteborg for noen år siden, f.eks.

Pen jente, med klærne på.

Men de sa ikke, at hun ikke var misbrukt.

De sa bare med klærne på.

Hm.

Samme det.

Som de sa i den svenske dokumentaren, fra forrige post, så hjelper ikke politiet deg, hvis du blir etterfulgt eller får problemer med mafian.

Så de kan vel gjøre hva de vil, mer eller mindre med disse jentene.

I hvertfall hvis det er familieløse jenter, ala de som hadde latt koffertene og klærne ligge igjen på Ungbo, Skansen Terrasse da.

Så kan de vel leke seg på en akkurat så pervers måte de vil.

Ingen savner dem.

Og det dukker jo opp lemlestede lik i elver osv, det er vel velkjent.

Men også, f.eks. den kofferten som ble funnet i Sverige.

For 1-2 år siden.

Med en kar inni.

Som var blitt snittet opp, på en måte så at han passet akkurat til kofferten.

Og kofferten lå der ved en vei da.

En gutt fant kofferten, sjekket innholdet, varslet politet.

To uker etterpå ca.

Gutten er der igjen, kofferten med liket ligger der enda.

Så kommer politet da.

Men samme det.

Hva med parteringsdrapet i Larvik.

Blond gutt, ligna litt på smørbukk kanskje.

Jeg så et bilde et sted.

Det er ikke meningen å være slem.

En nord-afrikaner eller noe, hadde delt'n opp og putta'n i kjøleskapet.

Han hadde øvd økse-kasting innendørs i hasj-rus.

Som vel de fleste ønsker å slappa av i.

En sånn rus.

Og så kuttet opp liket i amfetamin rus.

Skulle det ikke vært amfetamin rus når han kastet øks inne da?

Når jeg leser sånt, så tenker jeg at noe må ha vært galt.

Hva kan det ha vært?

Var han fortsatt i live, mens en og en del ble skjært av og puttet i kjøleskapet?

Det blir jo bare spekulasjon.

Et eksempel til.

Vi har vandreren, som vandret fra hytte til hytte.

Og var så var, at han alltid klarte å flykte, når politiet kom.

Hva var han så redd for?

Er det noe værre å være i fengsel, enn å leve et hvileløst liv, fra hytte til hytte alene på fjellet?

Han havna i fengsel etterhvert da.

I samme fengsel som Bhatti.

Og en annen kar, sa at vandreren hadde tissa på tøyet hans fra vaskeri, og klinte'n ned med en lampe eller noe.

Og seinere leste jeg at noe måte gjøres for å beskytte folk som vandreren mot folk som Bhatti osv.

Var det noe mer som skjedde.

Ville han som slo ned, (det var vel en kompis eller r.... av Bhatti vel), glem det med r-en.

Det er greit de koser seg i fengselet, men man skal ikke tulle for mye.

Men jeg skriver det fortløpende, så jeg får heller beklage.

Men sørget han kompisen for at vandreren ikke fikk anledning til å tulle med tøyet hans igjen?

Altså, det var jo bare noe de diktet opp, det med tissingen på tøyet.

Men han lata som han ble sinna, slo ned vandreren, i koma(?).

Sørget han for at vandreren måtte bruke pose resten av livet?

Som Kongen(?)

Var det derfor det stod i avisa senere, at de måtte beskytte folk som vandreren mot folk som Bhatti?

Jeg mener, et lite kakk i hue, av en lampe.

Er det noe å lage noe sak av da?

Det må vel ha vært noe mer?

Det virka som de fniste litt og sånn, omkring dette han med lampa osv.

At det var noe veldig artig med dette.

Men samme det.

Han i fengsel i USA:

Han som fikk tatovert inn 'JENTENAVN'S REVENGE'.

Han hadde forgrepet seg på ei jentunge.

Hvis det ikke var en plan/plot da, for å få noe på han.

Det kan jo være en mulighet.

Det var en slekting i fengselet som hadde gjort dette.

Det lukter litt rart dette synes jeg.

Men det kan jo ha vært reellt og, det skal jeg ikke si noe sikkert om.

Jeg bare lurer litt.

Fordi han karen hadde vel vært under kontroll av denne gjengen som tatoverte i et par dager eller noe(?)

Hva gjorde vokterne?

Er voktere og politi så redde, så de bare later som ikke noe, og ser på en DVD de har leid?

Og snur ryggen til?

Hva var egentlig hevnen?

Var det tatoveringen, eller var det mer hevn også?

En type hevn som man ikke skriver om i avisene, pga. hensynet til mindreårige?

Ja fler eksempler.

Det får være nok eksempler.

Muttern da.

Hun sykepleieren som lot meg og søstra mi komme inn i rommet til muttern.

Da muttern lå der, plutselig 100 år gammel, og med sjok-artet utrykk i tryne, med åpen munn vel.

Men samme det.

Håret hennes.

Hun hadde brystkreft.

Så de skar vel av brystene, for å hindre spredning da antagelig.

Og hun gikk på radiumhospitalet, i Oslo, regelmessig, for å få cellegift.

Ikke vet jeg, men cellegift, medfører ikke det tap av hår?

Muttern fikk grått hår.

Langt, grått hår.

Jeg lurer på om de bevist tulla med cellegiften, og ga henne noe placebo eller noe.

Dette mistenker jeg, det virker snodig, kanskje noen leser dette, og forstår seg på dette.

Karen Ribsskog, het moren min.

Og, på sykehuset i Moss.

De rullet opp muttern fra kjellern, mener jeg å huske, ettersom jeg forstod det.

Dette tok mellom en halvtime og en time kanskje.

Fra vi kom dit.

Så, sa hun sykepleier dama.

'Dere må gjerne ta litt i kroppen til den døde, det er vanlig, at noen vil det'.

Altså, da vi var der tre-fire dager før.

Så fikk jeg ikke sagt hadet til moren min.

Fordi, akkurat da jeg skulle si det, så kom en sykepleier å kjefta, og sa at nå hadde vi gjort muttern så sliten.

Så hun bare tok tak i rullestolen og rulla muttern vekk.

Jeg prøvde å finne noen ord, og si hadet da.

Fordi det virket jo sånn, fra det Pia sa osv., at muttern ikke hadde mange dagene eller ukene igjen.

Men jeg fikk ikke sagt hadet, jeg skulle akkurat si noe hyggelig, men da kom hun dama og rulla muttern vekk da.

Og kjefta da.

Så muttern ble bare rullet bort, hun sa noe om kjolen sin, som hun ville at vi skulle hente da, i Drøbak.

Men så spurte jeg hvorfor, jeg ble litt amper av hun sykepleier dama, som jeg synes var uhøflig og uomtenksom.

To ord til hadde vel ikke skadet vel.

Men men.

Så husket ikke muttern hvorfor.

Jeg vet ikke sa hun, og fikk et utrykk som om brøt sammen nesten.

Også rullet hun dama, muttern vekk, og sa noen sinte ord og de forsvant inn mot sykehuset.

Og jeg gikk etter Pia og Axel.

Så jeg fikk ikke sagt hadet da.

Så da, når muttern lå der, så ville jeg si hadet da.

Så sa hun sykepleier dama, at folk kunne godt ta på de døde, det kunne de gjøre, det var sånn hu sa til alle, og det hendte at det ville folk for å bearbeide sorgen osv.

Så da tenkte jeg at det var sikkert riktig.

Så tok jeg rundt skuldrene til muttern da.

Og da knirka det, og hun var så lett.

Jeg synes hun var så lett, og det virka som om det var plast eller noe jeg.

Sånn manequin dukke, synes jeg det virka som.

Så jeg skvatt tilbake og gikk bort til søstra mi der etterhvert da.

Det er mulig jeg tar feil, men det er sånn det virker for meg.

Og når vi kom inn der, når de innpå det rommet, 4-5-6 kvinnfolk, i kaffe-pause rommet, eller hva det var.

Det var noe galt altså.

De stivna helt, og fikk nærmest panikk, ble stive og tilgjorte.

Som om.

'Å net, å herregud, de vil se den døde'.

'Å nei og nei'.

'Hva skal vi gjøre nå da'.

Sånn, hvis jeg skulle tolket uttryket dems til ord.

Så ville jeg tolket det sånn.

'Nå må vi improvisere her'.

Sånn virket det for meg.

Og at vi måtte vente så lenge.

45 minutter kanskje, før vi fikk se den døde.

Og at hun sa det var vanlig, nærmest oppfordret oss til å ta på en døde.

Hun sorgmedarbeideren, eller hva man skal kalle hun.

Jeg vet ikke så mye om vanlige rutiner vedrørende episoder som dette.

Men det er kanskje andre som kan tyde dette klarere, på hva jeg skriver.

Om de de kan peke på at det og det var eventuelt riktig eller galt da.

For jeg synes hele greia virka helt merkelig.

Jeg tenkte jeg skulle skrive noe mer om Illuminati, men det tror jeg heller får bli en senere anledning.

Ja, Bach haltet også, så jeg på videoen på TV2 Nettavisen vel.

Fra Dubai, eller hvor det var.

Kan noen ha arrangert fotball-trening og bedt med han og eller?

Eller hvem vet.

Han virka ikke som noen voldelig kriminell for meg.

Jeg synes han virka som en ordentlig kar på bildene fra TV Nettavisen sitt utdrag fra TV2 programmet.

Men det er mulig jeg er en dårlig menneskekjenner da.

Men men, nå får det være nok for en stund.

Illuminati forresten.

Og Rotchield.

Det betyr rødt skjold.

Altså for å værne om noe rødt, har jeg lest.

Kan det være for å værne om en blodtype?

Er det en krig mellom blodtypene?

Betyr forskjellig blodtype, at det er forskjellige raser, eller arter, eller noe sånt?

De sier jo at de som har blodtype 0, som han luringen på Aker, (egyptisk dødsgud), minnet meg om.

At disse skal spise mye kjøtt, havregryn osv.

Men ikke hvete, osv.

Og i hvertfall ikke poteter.

Men i Norge, så er det mange etterkommere av Cro Magnon menneske, har jeg lest.

Og disse etterkommerne, var rundt istiden og slike, jaktfolk, og Cro Magnon menneske hadde blodtype 0.

Så er det blodtype A og B og AB osv.

Er det sånn at de blonde har blodtype 0, nærmest som en regel?

Dette er bare gjetting fra min side, dette vet jeg ikke noe om egentlig.

Jeg bare gjetter.

Er det sånn at noen har en krig mot blodtype 0?

De med mørkt hår, f.eks. han luringen på Aker, som rulla meg ned til opearsjonsalen, og sa 'du har blodtype 0 du'.

Det er mulig jeg tar feil.

Men jeg tror det må være noe med blodet.

Da jeg var hos onkelen min og samboeren hans i Kvelde, våren og sommeren 2005, så ga Grethe meg en bok å låne, som het 'Hellig blod, hellig gral'.

Og den var vel ikke så mye lest.

Men jeg vet ikke hvorfor hun skulle gi meg den.

Jeg klarer ikke å tolke noen sammenheng nå, men jeg leste ikke de siste delene av boka så nøye.

Men rotschield, hellig blod hellig gral, blodtype 0.

Blondt hår, mørkt hår.

Det begynner å bli en del.

Jeg lurer på om det kan være noe med blodet.

Så får jeg tenke mer på dette i mellomtiden.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).