Thursday 6 December 2007

Problems on Norwegian Wikipedia.

[rediger] Trussel, eller hva det nøyaktige begrepet kan være, på Wikipedia Norsk
Hei,

jeg lurte på om noen kan hjelpe meg å definere hva man skal kalle en slik episode.

Det som skjedde var at jeg postet under ip-adressen min, siden jeg ennå var så ny på Wikipedia, at jeg ikke hadde fått registrert brukernavn ennå.

Så kontakter en annen bruker meg, og bruker et nick/brukernavn, som jeg bruker på VGD, Veggavise, Debattcentralen osv.

Jeg lurer på om dette skal tolkes som en trussel, eller hvordan det skal tolkes?

Her er selve teksten:

'[edit] References ^ Sverre Bjørstad Graff (2002-07-01). Grandiosa - den store testen! (Norwegian). Retrieved on 2006-10-14. ^ Joakim Thorkildsen (2006-03-14). 300 000 har lastet ned Grandiosa-låt (Norwegian). Retrieved on 2006-10-14. ^ Stabburet. Merker og Produkter - Grandiosa (Norwegian). Retrieved on 2006-10-14. ^ Stabburet. Storhusholdning: Produktkatalog - Grandiosa Pizza 10x585g (Norwegian). Retrieved on 2007-12-01. ^ Stabburet. Ernæring og helse - Næringstabeller - Grandiosa (Norwegian). Retrieved on 2007-12-01. ^ Dagbladet. Forretningshemmelighet til 25,90 (Norwegian). Retrieved on 2007-12-01. ^ Grandiosa. Hitta din idealpizza (press 'Pizzor' on the webpage, to get to the menu showing pictures of the different Granidosa pizza-types being sold in Sweden) (Swedish). Retrieved on 2007-12-01. ^ Veiatlas.no - Din reiseplanlegger med presentasjon av norske hjørnestensbedrifter. Stabburet AS Stranda, Kyrkjegata (Norwegian). Retrieved on 2007-12-01. ^ Grandiosa. Perhepizzat - Grandiosa Classic (Finnish). Retrieved on 2007-12-01.'.— Dette usignerte innlegget ble skrevet av 86.140.49.221 (diskusjon · bidrag) 1. des 2007 kl. 21:57

cons, du kan ikke selv skrive på et webforum, og så bruke det du skriver der som referanse i Wikipedia. --Kjetil r 1. des 2007 kl. 22:06 (CET)'.

http://no.wikipedia.org/wiki/Diskusjon:Pizza_Grandiosa


På forhånd takk for svar!

Johncons 7. des 2007 kl. 07:31 (CET)

Tror ikke det er noen grunn til å tolke dette som en trussel. Jeg tittet på tidligere versjoner av siden og en av referansene var til et innlegg av nicket cons i tv2 veggavisen. Kjetil r har antatt at den anonyme redigeringen som la inn referansen til dette var fra den samme som la inn innlegget på veggavisen, og at det derfor kommer inn under begrepet No original research. Dette er ikke tillatt. En annen sak er at selv om det ikke skulle være samme person som har skrevet på veggavisen som den som legger det inn, er ikke et innlegg på Tv2 veggavisen velegnet som referanse. Haros 7. des 2007 kl. 07:55 (CET)

Jeg holder meg bare til saken i denne seksjonen.

Jeg likte ikke at nicket mitt eller navnet mitt blir brukt av folk jeg ikke kjenner.

Jeg synes det virker truende.

Jeg synes det virker som om jeg går på gata i Karl Johan, og noen jeg ikke kjenner kaller meg navnet mitt, isteder for 'Hei du'.

Da ville jeg følt meg truet.

Hvordan burde jeg gå fram med dette, hvis det er noen som har greie på det.

På forhånd takk for svar!

Johncons 7. des 2007 kl. 08:40 (CET)

Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Tinget»

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).