Tuesday 16 December 2008

E-post til Utenriksdepartementet angående at jeg blir 'tullet med' av britiske myndigheter. (In Norwegian).







Google Mail - Til Seniorkonsulent Roy Johansen. Ref: 07/08511-10.





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








Til Seniorkonsulent Roy Johansen. Ref: 07/08511-10.




















Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>







Wed, Dec 17, 2008 at 2:31 AM









To:

post@mfa.no













Hei,





jeg viser til brev som jeg mottok idag, hvor dere skriver 'Vi kan, ut


fra ditt ståsted, se at du trenger assistanse


men vi kan ikke se at det er noe norske myndigheter kan gjøre for deg


så lenge du er bosatt i England'.





Men vi kan jo se på hvordan ambassaden til England, eller


Storbritannia som det også heter, gjør det.





Her er linken til deres ambassade i Oslo:





http://ukinnorway.fco.gov.uk/en/help-for-british-nationals/when-things-go-wrong/





Her kan man se at de gir britiske borgere i Norge mye service og hjelp.





Se på Norges ambassade i Island:





http://www.noregur.is/norsk/embassy/embassy.htm





De gir bare hjelp med å skrive nytt pass hvis noen mister det.





Så her er det en hav av forskjell.





Hvorfor vil ikke norske myndigheter hjelpe norske borgere som bor i utlandet?





Man har jo ikke gjort noe galt, av den grunn, fordi man bor i utlandet.





Det kan være pga. jobb, eller andre ting, at man bor en periode i utlandet.





I mitt tilfelle, f.eks., så var det, at jeg overhørte i 2003, at jeg


var forfulgt av 'mafian'.





Og for meg, så er mafia noe som er i Italia og USA og ikke i Oslo.





Så da skjønte jeg ikke så mye.





For i norske aviser står det ikke noe om denne 'mafian'.





Så da dro jeg til utlandet, for jeg forstod det, at her har norske


myndigheter sviktet,


ved ikke informere om hva som foregikk.





Og jeg prøvde å dra tilbake til Larvik igjen, og bo noen måneder på


gården til dama


til onkelen min, i 2005.





Men da ble jeg jaget og forsøkt drept der, så da dro jeg til


Storbritannia igjen.





Og jeg har kontaktet Kripos og politiet og andre myndigheter, men de


gir ikke noe hjelp.





De forklarer ikke engang hva som foregår.





De gjør det motsatte av å gi hjelp, de bare trenerer og tuller med


henvendelsene mine.





Og jeg kan ikke se at det du skriver er riktig.





At det ikke er noe dere kan gjøre for norske statsborgere, som blir


tullet med av britiske myndigheter.





Jo, dere kan gjøre no med det.





Dere kan stå opp for norske folk, som jeg mener må være en viktig del


av jobben til ambassadene og


utenrikstjenesten.





At dere burde stå opp for norske folks rettigheter, også i utlandet,


og ta dette opp med deres kolleger,


i Storbritannia.





Hvis ting hadde vært som de burde være, så hadde dere gjort det.





Det er min mening, så da oppfordrer jeg dere til å ta opp dette, at


jeg blir 'tullet med', av det britiske


politiet, av IPCC og the Home Office, (og en rekke andre myndigheter


her i Storbritannia), med britene.





For jeg mener det er en viktig del av jobben til utenrikstjenesten å


hjelpe norske borgere i utlandet.





Med vennlig hilsen





Erik Ribsskog















No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).