Friday 19 December 2008

Problemer med at mafia-ofre males opp til farse og selges i Rimi-butikkene i Norge? (In Norwegian).

Les her:

Kjerringskalaen for resturantklaging
Skrevet av HH 18.12.2008 kl. 20:59

Den første kommentaren her mente R&F var tolv på kjerringskalaen fra én til ti. Siden veldig få har hørt om denne skalaen før bør man kanskje utdype det litt. Her er en kjapp guide til noen tenkte situasjoner og tilhørende kjerringscore:

Klage på kald mat - 10 eller 11 på kjerringskalaen

Klage på kork i vinen - 8; 6 hvis vinen er eddik

Klage på kakelakker i resturanten - 7 hvis de er på gulvet, 4 hvis oppå bordet

Klage oppvaskmiddel i maten - 6

Klage på hår, ringer eller andre menneskerester i farseretter - 3 kjerringpoeng

Tygge i seg en hel oppvaskbørste uten å klage - 0 kjerringpoeng

http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/12/15/558338.html#comments_container


Også les her:

Jeg kom på Kjetil. (Prestegarden. Assisterende butikksjef på Rimi Kaldbakken i 2000/2001, og senere butikksjef i samme butikk, etter at jeg begynte på Rimi Langhus).

Han prata med Spis-karen.

Så skulle han ha tilbudshelg, i ferskvaren.

Han var assistent, men blanda seg i Carolinas avdeling da.

Han skulle ha tilbudshelg, i ferskvaren, på noe farse.

Som hadde holdbarehet, på 2-3 dager.

Så bestilte han 10 kasser av det her da.

Som kostet kanskje 1000 kroner kassa.

Det var uinnpakket farse.

Jeg var ikke vant til å ha sånn farse i butikken, for jeg kom fra en Rimi uten ferskvare-avdeling.

Dette var et solo-prosjekt fra Kjetil.

Jeg sa det var greit, hvis han ordnet med det selv.

Og pratet med Carolina, og ordna da.

For Kjetil hadde pratet med Spis/Staburret-konsulenten, og prata om det her da, at sånn farse, det var kundene kjempeglade i.

(Det tror jeg egentlig ikke men.

Vi hadde spesialtilbud, på grilla kylling, noen helger, og det dro masse ekstra kunder.

Men ikke farse).

Men Kjetil dro hjem fra jobben, fredag ettermiddag, uten å lage tilbudsplakat, på farse.

Så på mandag, så stod det forsatt 10 kasser med dyr farse, på kjøla.

Så den satte dem på frysa.

Så den måtte vi bare kaste.

Noen ville sikkert prøvd å selge den, frossen.

Men det er ikke lov, så det ble ikke jeg med på.

For da var datoen gått ut, det er ikke lov å fryse ned varer som har gått ut på dato, og selge de frosne.


http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/09/n-lurer-jeg-p-om-det-var-noe-mafia-plot.html

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).