Thursday 25 December 2008

Helene Sommer er kjent i Drammen. Cecilie, venninna til søstra mi, var også nesten som en kjendis i Drammen, og hu hang mye hos meg i Leirfaret osv.


Hei
Helene Sommer,



Between
Helene
Sommer

and
You



 





Erik
Ribsskog



Today
at 1:38pm



husker
du meg?

Var det ikke du som var venninne med Cecilie Hyde og
søstra mi Pia, da jeg bodde i Oslo, i 1990, og var en helg i
Drammen, og var med dere i frisørsalongen din, Cutting
Crew(?), ikke langt fra Saga Kino, eller hva kinoen heter igjen i
Drammen?

Selv om jeg kanskje så litt noldus ut, jeg var
litt fattig da, så jeg følte meg litt dum med
noldus-hårfrisyre når jeg var på vorspiel omtrent i
frisørsalongen din.

Og etterpå så dro jeg
og Pia med Cecilie, over på Strømsø for å
kjøpe av noen pakistanere, (det var Cecilie og Pia som skulle
røyke det), men Cecilie fikk ikke kjøpt av pakistanerne
i Tollbugata vel, antagelig fordi jeg så så streight ut,
så de turte vel ikke selge, i tilfelle jeg var sivilpoliti,
eller noe.

Jeg bare så gjennom vennene til Jan, som er
broren til Christell, og jeg lurte på om kona hans, Hege fra
Rødgata, også kallte seg Snoghoj, uten ø, på
Facebook, som Jan, (men det gjorde hu ikke), så kikka jeg
tilfeldigvis gjennom vennene hennes, så huska jeg deg fra
frisørsalongen din, for det var så morsom vits, siden
det het Cutting Crew.

(Cutting, betyr jo klippe, og Cutting
Crew var også et 80-tallsband, så det var artig navn,
husker jeg vi syntes.

Så sånn var det).

Jeg
har ikke noe med Jan og Hege Snoghøj/Snoghøj å
gjøre nå lenger altså, jeg skulle bare ta opp noe
som jeg hørte i bryllupet dems, at Jan som 24 åring,
eller noe, begynte å rote med Hege, som da var 15, og venninna
til Christell, og på besøk som venninna til
Christell.

Så jeg syntes det var litt rart.


takk for sist i Drammen i 1990, selv om det er snart 20 år
siden, og selv om du prata mest med Cecilie og søstra mi
vel.

Så sånn var det.

Med
vennlig hilsen

Erik Ribsskog









PS.

Det her tror jeg er den mest kjente sangen som Helene Sommer har vært med på, hvis jeg ikke tar helt feil:



PS 2.

Her er mer fra Cutting Crew:

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).