Wednesday 17 December 2008

Eva Olsen fra Svelvik. (In Norwegian).

Nå driver jo jeg å prøver å finne ut hvorfor familien min ikke gidder å sende klærna mine og vitnemålene mine osv., over til England, hvor jeg har bodd siden jeg ble jaget fra Norge i 2005.

Uten å ha gjort noe galt da.

Men men.

Jeg tenker blant annet på dette, at søstra mi ble hevet ut, fra faren min og Haldis sin leilighet, og måtte bo oppe hos meg, i Leirfaret, det siste halve året som vi bodde på Bergeråsen.

Før faren min solgte leiligheten i Leirfaret.

Men men.

Jeg trodde at det kanskje var fordi, som Christell sa, at Pia tok abort i huset til Haldis, hvor hun bodde fra 83 til 89, eller noe, da.

Og blødde ned senga og blødde nesten ihjel, sa Christell, rundt 1987 kanskje.

Men nå kom jeg på en annen mulig grunn.

Og det er at søstra mi fortalte meg, at en venninne hun hadde fra Svelvik, Eva Olsen.

At en gang søstra mi var aleine i huset til Haldis.

Så hadde hun med hun Eva Olsen fra Svelvik, og en gutt fra Berger.

Knut Aase eller noe kanskje.

Jeg husker ikke helt.

Men dem hadde ihvertfall hatt sex i dusjen til Haldis, fortalte søstra mi meg.

Så det kunne kanskje vært derfor, at søstra mi måtte flytte opp til meg.

Det er mulig.

Men men.

Jeg visste ikke sikkert hvem hun Eva Olsen var da.

Men jeg begynte jo å henge litt sammen med søstra mi og venninnene hennes, fra Svelvik osv., det siste året jeg bodde på Bergeråsen.

For jeg hadde ikke så mange kamerater der, for Petter og Christian og Tom-Ivar og Kjetil Holshagen.

Alle dem hadde flytta opp gjennom åra.

Men men.

Men hun Eva Olsen viste seg å være en pen dame med lyst hår og som mora dreiv et solstudio, på Strømsø i Drammen, like ved vannsengbutikken til faren min og Haldis.

Så det hendte jeg møtte hun Eva Olsen i Drammen noen ganger også.

Og jeg var med henne og søstra mi på ungdomsdiskotek, på Skyline, tror jeg det het, i Drammen, hvis jeg husker riktig.

Og da dreiv dem og 'headbanga'.

For dem var heavy-fans da.

Så det så ganske rart ut, ihvertfall når søstra mi gjorde det.

Men men.

Men en gang så var jeg hos Cecilie Hyde, en annen venninne av søstra mi fra Svelvik.

Jeg behandla de venninnene til søstra mi omtrent som jeg behandla damene i klassen på Sande Videregående osv., og det var at jeg dreiv ikke å sjekka dem opp og sånn, men behandla dem som damene i klassen da f.eks., som sagt.

Så dro plutselig hun Eva Olsen med meg hjem til besteforeldrene hennes.

Antagelig fordi hun syntes jeg oppførte meg bra.

Og hun Eva Olsen hadde dårlig rykte i Svelvik og på Berger.

At hun var noe horete osv.

Men men.

Så hun trodde nok at besteforeldrene hennes skulle bli fornøyd da.

For jeg hadde vel rykte på meg, for å være en ordentlig kar som det ikke var noe tull med.

Hun Eva nesten presanterte det som at jeg var typen hennes da, virka det som.

At hun ville at dem skulle bli fornøyde med henne, og derfor dro hun med meg, sånn at dem kunne se at hun også kunne få tak i ordentlige gutter.

Noe sånt.

Men besteforeldrene ble ikke fornøyd.

For de begynte å ymte om han hun var sammen med da.

En kar fra Oslo, eller noe, som jobba i Se og Hør, tror jeg.

Med mørkt hår, kanskje 18-19 år, eller noe, da.

Et par år eldre enn hun Eva Olsen vel, som var et år yngre enn meg.

Så de besteforeldrene ble ikke fornøyd i det hele tatt.

Hele greia ble egentlig ganske flaut.

Fordi jeg skjønte egentlig ikke opplegget.

Jeg visste jo at hun hadde dårlig rykte, men jeg synes jo at hun var pen, og hun oppførte seg alltid bra ovenfor meg, så jeg hadde egentlig ikke noe klage på henne.

Men jeg var jo ikke akkurat typen hennes da.

Jeg kjente henne jo bare gjennom søstra mi og Cecilie Hyde osv.

Så jeg skjønte ikke helt opplegget.

Men hvis hun absolutt ville dra meg med, noen hundre meter, fra Cecilie og dem, til besteforeldrene hennes.

Så kunne vel jeg gjøre det liksom, uten at det var noe big deal.

Det hjalp for å unngå å kjede seg ihjel for eksempel.

Noe sånt.

Men men.

Men om det her var noe lureri fra Cecilie Hyde for eksempel.

Hvem vet.

Men men.

Og at hun Eva Olsen var noe Illuminati-hore f.eks.

Det kan kanskje være.

Og at han mørkhåra typen hennes i Se og Hør var noe Illuminati-medlem.

Det kan nok tenkes.

Men hvorfor hun ville dra meg med til besteforeldrene sine.

Det vet jeg ikke.

Sånn som hun tyske Dorthe Gensow, som bodde i samme studentleilighet som meg, i Sunderland, i 2004.

Hun syntes jeg også virka som noe Illuminati-hore.

Og at han tyske Iwo, eller om det skrives Ivo, da var noe Illuminati-medlem.

Noe sånt.

Men, om hun da trodde at jeg var typen hennes, også dreiv hun og hora med han Iwo.

Er det noe sånn disse Illuminati-horene driver med.

Det kan man lure på, mener jeg.

Hva faen det er de driver på med.

At de må ha en, som f.eks. meg, som behandler dem hyggelig og sånn.

Også har de en Illuminati-fyr, som de er hora til da.

Er det sånn det foregår, lurer jeg på.

Ikke spørr meg.

Men man kan kanskje spørre hun Dörthe Gensow eller hun Eva Olsen.

Det er mulig.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Nå kom jeg på at det kan også ha vært en tredje grunn til at søstra mi måtte flytte fra huset til Haldis.

Det kan ha vært fordi at søstra mi, hun satt på med en gutt fra Svelvik, som fyllekjørte uten lappen, tror jeg det var.

Eller om han hadde stjælt bilen til foreldra sine og kjørte uten lappen.

Noe sånt.

Og det var vel også hun Tina, som ble kallt Tina 'Turbo', som satt på med søstra mi og han som stjal bilen da.

Så kjørte de tre av veien på Grunnane.

Og der går veien ganske rett fram, så man kanskje lure på hvordan de klarte det.

Men men.

Men det som skjedde var at han gutten kjørte inn i en lyktestolpe eller en strømmast, eller noe, og strømmen gikk i Svelvik i mange timer.

Så jeg husker bestemora mi var litt skuffa over det her.

Hun likte jo ikke det, å høre fra andre pensjonister osv., at barnebarnet hennes satt på i den bilen.

Og Ågot klagde også noen år seinere, da jeg bodde i Oslo, på at Pia fløy så mye, som hun kallte det.

Så dette foregikk i flere år, denne flyinga til Pia.

Men men.

Nå tror kanskje folk at jeg hadde noe med det her å gjøre, siden jeg var broren hennes.

At jeg burde ha stoppa henne.

Men, jeg bodde i Leirfaret, og Pia bodde hos Haldis i Havnehagen.

Og Pia hang sammen med Christell mye.

Og jeg var mer eller mindre uønsket, i huset til Haldis.

For jeg og Haldis og farmora mi osv., vi hadde nesten en krig.

Fordi Haldis var på en måte en slags Yoko Ono-figur, i Olsen-familien, som farmora mi og faren min het.

Så jeg og farmora mi, og onkelen min Håkon, vi var motstandere av Haldis da, for hun hadde ødelagt en del av samholdet i familien da.

Men men.

Så jeg var nesten aldri nede hos søstra mi, i Havnehagen.

Så hvem som styrte hva der, det vet ikke jeg.

Men Pia hadde også en stebror der, halvbroren til Christell, Jan Snoghøj.

Og han mistenker jeg forresten kan være noe sånn Illuminati-medlem, og at han kan ha brukt Christell i noe plott f.eks.

Men men.

Og han Jan, han gikk ikke jeg så bra overens med.

Jan var vel kanskje åtte år eldre enn meg, eller seks år eldre kanskje.

Noe sånt.

Og han trente litt sammen med Viggo, og Jan var vel sånn 16-17 år kanskje, da jeg var ti år.

Så da skjønner man jo det, at jeg nok ble jaga litt rundt av han, nede hos Haldis, når han gikk på krykker og sånn, etter han kræsja og måtte på sykehuset, som skjedde et par ganger.

Så jeg var ikke så ofte der nede, for jeg gikk dårlig overens med Haldis og Jan.

Og også i perioder med Christell, for hun var også veldig sånn egenrådig og ganske bortskjemt egentlig, kan man kanskje si.

Men men.

Så søstra mi, hun kunne nesten like gjerne ha fortsatt å bodd i Larvik hun, for min del.

For da fikk jeg ihvertfall noen ganger prata med henne osv.

Men nede hos Haldis så var ikke det like enkelt.

Men vi dro noen ganger og besøkte muttern i Larvik sammen da.

Men det var søstra mi som hadde mye av kontrollen, for hun kunne komme opp å besøke meg i Leirfaret.

Men det var ikke like lett for meg å besøke søstra mi i Havnehagen, for der bodde også Haldis, Jan og Christell.

Så sånn var det.

Og jeg var nesten hver dag borte hos farmora vår, Ågot, på Sand, som var ca. 10-15 minutter å gå fra Bergeråsen.

Men søstra mi var mest i Havnehagen, for Christell og Pia lagde mat der, og varma opp kyllingboller og sånn.

Men jeg fikk ofte mat borte hos bestemor Ågot da, for jeg var vant til å gå dit etter skolen, fra jeg var sånn ni år, da jeg flytta til Berger.

Men der var nesten aldri søstra mi.

Jeg tror ikke hun gikk dit en eneste gang etter skolen, hun hang alltid med Christell og var i huset og familien til Haldis.

Men noe skjedde da, rundt juletider 1988.

Da skulle plutselig Pia flytte opp til meg, i Leirfaret.

Så hva som skar seg mellom Pia og Haldis, det er vanskelig å si.

For da jeg flyttet til Oslo, for å studere, i 1989.

Da solgte faren vår huset i Leirfaret.

Og da flytta Pia bort til Ågot.

Men de kjente nok ikke hverandre så godt.

Jeg trodde det kom til å gå greit, men Ågot klagde litt.

Hu begynte nesten å grine, et år etter ca., var det vel, at hu orka ikka all flyinga til Pia.

For dem var vel ikke så vant til hverandre.

Ettersom søstra mi var mest i familie med Haldis og Jan og Christell.

Og faren min da.

Mens jeg var mer i familie med farmora mi jeg da.

Og bodde aleine i Leirfaret.

Så det var nesten som om søstra mi like godt kunne ha bodd i Larvik fremdeles, for vi hadde ikke så mye kontakt, selv om vi bare bodde noen få hundre meter fra hverandre på Bergeråsen.

Så hva som foregikk nede i huset til Haldis, i de 5-6 årene som søstra mi bodde der, det vet ikke jeg så mye om.

Men det vet kanskje Pia eller Christell eller Jan eller Haldis eller faren min.

Det får man regne med.

Så sånn er det.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).