Thursday 25 December 2008

Facebook-melding til Jan, broren til Christell, som jeg egentlig aldri har gått noe bra sammen med. (In Norwegian).


Hallå
Jan,



Between
Jan
Snoghoj

and
You



 





Erik
Ribsskog



Today
at 12:52pm



hvorfor
heter du Snoghoj på Facebook når du egentlig heter
Snoghøj da, bor du ikke i Drammen da?

Og hvorfor
inviterte dere meg på bryllupet til deg og kona di Hege fra
rødgata (som dem sa du begynte å rote på når
hu var 15 og du var 25 eller noe), i bryllupet i Geilo i år
2000, var det vel.

Hvorfor inviterte dere meg, når dere
etter bryllupet sende et bryllupsbilde av dere to mens dere åt
på en pølse i brød fra hver deres side?

Og
hvorfor hadde dere krølla sangen fra Haldis, mora di, i mitt
sanghefte i bryllupet, til en ball og så retta ut?

Og
hvorfor holdt han svogern din, lillebroren til Hege tale i bryllupet,
om hvor mange menn Christell hadde liggi med, han sa det var noen og
tredve vel, han lille broren hennes med mørkt hår.

Og
hvorfor er ikke Christell på facebook?

Og driver du å
spionerer på lillesøstra di, Christell, som er 8 år
yngre enn deg, eller noe, i dusjen enda, som du gjorde i 93, og du
maste på henne om at hu begyne å barbere seg på
musa.

Jeg vet det ikke er min business, men du sa det mens jeg
stod ved siden av, mens dere prata om det, så da blanda du meg
inn i det.

Så derfor tar jeg opp det her nå.

Er
det noe illuminati-greier med at du vil at søstra di skal være
hore eller?

Og hvorfor begynte du å rote med hu Hege,
som er kona di nå, når hu bare 15 år, og du var 25,
og hu var venninna til Christell.

Jeg husker en jul på
90-tallet, så hadde Christell ei venninne som var frøken
Norge, og hun skulle egentlig være med på
julefeiringa.

Men da hadde du gjort noe greier, sånn at
hu ikke turte å komme likevel, og Christell var sur på
deg.

Her har du litt å svare på vet du, jeg tar
det opp for å ta det på bloggen, men det der bilde dere
sendte med pølsespisinga, og alt det pisset du har drivi med
opp gjennom åra, så er det bare for å ta det opp,
og ikke noe mer.

Og hu dama du var sammen med i Åmot, hu
advarte mot deg, til alle hu møtte omtrent, virka det som.

Hu
lyse.

Jeg husker jeg og du og Christell så på
tv-reklame nede hos Haldis.

Så var det ei lys dame.

Og
Christell spurte deg om hu ikke så fin ut.

Nei, hu så
ut som ei budeie svarte du da.

Er det noe spetakkel mot de
lyshåra folka eller, som du driver med?

Er Viggo noe
gigolo i USA, som Pia sa.

Du hadde jo det lageret med kondomer
under senga di i huset til Haldis på Bergeråsen på
80-tallet.

Når du lå med hu nabojenta og hu fra
Åmot og sikkert mange fler.

Men du var jo nærmere
søstra mi enn meg, for dere bodde jo i Huset til Haldis sammen
i mange år, var det du som fikk a på tjukka da hu tok
abort, og holdt på å blø ihjel i huset til
Haldis.

Og hvorfor hjelper dere ikke broren deres Viggo,
hvorfor lar dere han være gigolo i USA, som søstra mi
sa?

Og hvorfor har du ikke vennene dine fra Berger på
Facebook-sida di, Tom Bråten og Eirik Thoraldsson og dem.

Med
vennlig hilsen

Erik Ribsskog









PS.

Her er Jan og den ca. ti år yngre kona hans, Hege fra Rødgata. (Eller de sier kanskje Rodgata nå).

Men men.

Det er jo en ting at hu er ca. ti år yngre kanskje.

Men dem sa i bryllupet dems, i år 2000, var det vel, på Geilo.

Noen folk fra Berger, var det vel, som sa at Jan begynte å rote med Hege, da hu var bare 15 år, og Jan var vel ca. 24-25 da, eller noe.

Og Hege var på besøk som venninne av Christell, søstra hans.

Så begynner bare Jan og sjekker opp Hege og roter med henne som 15-åring og venninne av lillesøstra.

Jeg syntes det var litt på, og vel også kanskje litt over kanten.

Så Jan er en nok litt som en gris, tror jeg nok enkelte mener.

Så det er ikke sånn at Jan er den første man har lyst å kontakte når man melder seg på Facebook, han kommer nok ganske nærme slutten av lista, for vi har aldri gått noe bra sammen, selv om han er 7-8 år eldre enn meg, han aldri vært noe bror for meg, han har mer vært som en uvenn da, for å si det sånn, en bøllete, eldre uvenn på stedet du bor, det er sånn Jan har vært for meg, når jeg vokste opp på Bergeråsen da.

Så sånn er det:

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).