Friday 30 November 2007

Bindemiddelet i 'pizzakjøttet' på Grandiosaen.

Det er litt tvil rundt om Stabburet bruker soyaprotein eller gelatin basert på svin, som bindelmiddel i 'kjøttblandingen' (kjøttblandingen inneholder 40% storfekjøtt ifølge Stabburet).

I denne linken, så står det at bindemiddelet er soyaprotein: http://produktkatalog.stabburet.no/eway/default.aspx?pid=226&trg=Main_4493&Main_4493=4577:16978::0:4573:1:::0:0

Mens i denne linken står det at bindemiddelet er gelatin basert på svin: http://www.stabburet.no/eway/default.aspx?pid=223&trg=Content_4407&Main_4320=4407:0:10,1238:1:0:0:::0:0&Content_4407=4330:15476::1:4410:2:::0:0&kwid=10,1238

Så det virker som om Stabburet selv ikke er sikre på dette.

Det stilles også fler spørsmål rundt Pizza Grandiosa i denne tråden på Nettavisens debattforum: http://forum.tv2.no/forum/messageview.cfm?catid=64&threadid=38257

Et lite paradoks og mysterium, kan det også ligge i at pizzaer fra Stabburets Grandiosa-fabrikk på Stranda, er storselgere i Norge og Finland, mens de ikke selges i det hele tatt i Sverige og Danmark.

I Sverige og Danmark selger de kun Grandiosa-pizzaer produsert på den Orkla-eide Procordia pizzafabrikken i Dalarne i Sverige, samt fra Big One pizzafabrikken på Stranda.

Det er nemlig to pizzafabrikker på Stranda. En Big One og en Grandiosa pizzafabrikk. De har til og med hvert sitt eget pizzabunn-bakeri.

Dette har ført til at det har blitt stilt spørsmål ved inneholdet i pizzaene fra Stabburet sin Grandiosafabrikk på Stranda, siden pizzaer herfra, ikke selges i hverken Sverige eller Danmark, mens de i Norge er de mest solgte pizzaene, og de er også storselgere i Finland.

http://no.wikipedia.org/wiki/Grandiosa

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).