Tuesday 13 November 2007

Jeg skriver notat her mens jeg har det i hue.

På møtet på Walton Lane police-station i forrige uke, så sa jeg i møtet at det var klart for meg at det foregikk organisert kriminell aktivitet i Arvato firmaet, skand. microsoft kampanjen.

Jeg sa at det virket som om jentene der ble 'used' og 'exploted'.

Så spurte Sgt. Smyth om jeg det var traficcing jeg mente.

Jeg sa ja, fordi veldig mange av jentene skulle plutselig til Spania. Og en av jentene, Sofie, hadde også møtt en engelsk kar, som hun sa var ok på byen, men ikke noe ok/fin hjemme., i Spania da.

Så jeg har tenkt at det kunne ha vært en link mellom England/Lpool/Arvato Skandinaviske jenter og Spania da.

Det var derfor jeg svarte ja på det.

Så senere, på slutten av møtet, så skulle Sgt. Smythe skrive en slutterklæring/vitne-erklæring.

Og da skrev at det skulle være full investigation angående traficcing i Arvato, mener jeg å huske på skjemaet.

Men da sa han, like før jeg skulle skrive under, at da var forutsetningen, at jeg glemte den klagen, angående 'unprofessional conduct' fra konstabler/offiserer ved The Merseyside Police. (Han sa dette med 'smørblid' stemme).

Jeg sa at jeg så på investigation mot Arvato, og investigation om 'unprofessional conduct' fra medlemer av The Merseyside Police, som to forskjellige ting, og som to forskjellige saker/undersøkelse.

(Jeg hadde også tidligere i møtet, sagt at jeg synes at politikonstabler/offiserer, burde oppføre seg 'appropriate' og 'representatively' uavhengig av situasjonsbestemte forhold osv.)

Og da jeg sa det, så fikk Sgt. Smyth et litt 'sinna' utrykk i øynene, fant fram et nytt skjema, og sa at det skulle være full etterforsking
mot både Arvato og politiet.

Og han leste høyt og raskt opp det han hadde skrevet ned, på det nye skjema.

Og dette var på slutten av møtet, og det virka litt for meg, som om han ble 'sinna', fordi jeg ville se på det som to forskjellige saker, og ikke bare en sak mot Arvato.

Så jeg fikk litt 'bakoversveis' på en måte, så jeg ville egentlig bare komme meg ut av kontoret på en måte.

Sånn synes jeg det virka.

Så han sa jo før han leste fort og høyt opp, at jeg kunne legge til ting osv.

Men dette gikk veldig raskt, og han sersjanten ble plutselig ganske brå og litt hissig, virka han som.

For nå skrev han bare investigation om 'organised crime' mot Arvato, jeg mener å huske, at han hadde skrevet 'trafficing',
på det første skjema.

Men da hadde jeg litt bakoversveis, og dette gikk så raskt, og var ganske hissig, eller hva man skal si.

Og han sa det var 19 punkter mot politiet, men jeg måtte endre det til 20 i hvertfall to ganger i løpet av møtet.

(Fordi på møtet med Sgt. Camel 16/1, var det vel, så var det også en annen konstabel/offiser der, som ikke introduserte seg,
og mens Camel var ute for å ringe eller prate med kollegaer, eller hva det var han skulle.

Da avtalte jeg med han andre kollegaen/offiseren, at jeg skulle dra opp dit igjen dagen etter, med alle dokumentene jeg
hadde fra Arvato.

Men når Camel kom tilbake, så bare 'overridet' han det, og han bare blåse av han kollegaen sin, og sa 'no'.

Men han spurte ikke meg.

Jeg mener at den avtalen mellom meg og kollegaen hans, var en avtale mellom meg og politiet, og ikke kunne brytes
av Camel, uten at han avtalte dette med meg.

Han bare sa 'no' til kollegaen sin, og ble ikke enig med meg om dette.

Jeg mener det var feil/'cowboy'-aktig oppførsel, og som jeg også synes preget møte, og jeg mener at Camel ikke hadde
rett til å diktere dette, når jeg og kollegaen hans hadde blitt enig om noe annet).

Så det var det 20. punktet.

Når Smyth leste opp vitne-erklæringen, raskt, så la jeg vel merke til at det ikke var noe om de jentene på Arvato, som ble
nevnt der.

Så jeg sa han skulle skrive om det.

Men dette gikk så raskt, og jeg hadde også bedt han bytte ut 19 med 20, og han virka litt sinna/hissig, så jeg fikk meg ikke
til å diktere han til å bytte ut organised crime med trafficing.

Men ja heller til på slutten at jeg var bekymret for jentene.

For han virka litt som om han var sint og halveis truende for meg.

At han var en affektert sinnstemning.

Fordi ellers, så hadde jeg nok ikke godtatt det, uten videre, at han byttet ut organised crime med trafficing.

Så dette er noe jeg har tenkt på de siste dagene.

At kanskje han ble sint og ikke ville egentlig hjelpe meg alikevel, siden jeg ikke ville frafalle undersøkelsen
mot politioffiserene/konstablene.

Jeg mener det ville vært en hestehandel.

Jeg mener at politiet burde gjørde jobben sin på en ordentlig måte.

Og jeg er ikke sånn at jeg går med på at de kan gjøre jobben sin på en 'cowboy'-aktig måte, mot at de gjør
jobben sin, og etterforsker Arvato.

Nei, det synes jeg ikke er en ordentlig/ryddig måte å gjøre ting på.

Men jeg har jo hatt det møte litt i bakhodet de siste dagene, og nå når jeg har tenkt litt mer på det, så kan
det virke sånn for meg.

At nå vil ikke politiet hjelpe meg, siden jeg ikke ble med på noen hestehandel.

Så derfor tenkte jeg at jeg skulle skrive opp dette, siden dette kanskje kan bli et aktuelt tema senere,
så da tenkte jeg at jeg kunne skrive det et sted hvor det ble registrert da.

Og det blir det jo på blogg.

Jeg har jo allerede skrevet en e-post til ipcc, men jeg har ikke fått noe svar på den.

Så jeg er litt redd at det vil virke dumt, om jeg sender dem enda en e-post før jeg har fått svar.

Jeg burde vel kanskje skrevet opp alt i den første e-posten.

Men dette her trengte jeg litt tid på å tenke på i baholdet, før jeg viste hvordan jeg skulle presantere det
osv.

Det ble litt mye på det møtet, og på et annet språk osv, og det var trakassering og tull med e-post adresse
osv., så det tok litt av fokuset og konsentrasjonen bort fra det jeg skriver om nå.

Men nå når jeg tenkte på dette igjen, tidligere i dag, så tenkte jeg at jeg også burde prøve å gjøre noe i
forbindelse med det her.

Så tenkte jeg nå at hvis jeg skrev det på bloggen, så viste jeg hvor jeg hadde det, og det ble også registrert
med dato osv.

Og dette er vel noe som jeg ikke burde legge vekk, og ikke glemme å gjøre noe med.

Så da synes det kanskje var like greit å skrive det her, sånn at det blir glemt bort blant alt det andre, med
trakasseringen og e-posten osv.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).