Friday 23 November 2007

RE: Vel, ikke uventet
Skrevet av cons 23.11.2007 kl. 23:43

Jeg synes det virker som om politiet i Norge (og nok andre land også), er litt redde for kjeltringene nå for tiden, og heller synes det er mer komfertabelt å bøtelegge vanlige folk, som de ikke er redde for, for å kjøre 10 km for fort på fine veier osv., for å pynte på statestikkene.

Så går de kriminelle fri, og Ola Dunk får bot, eller havner på Illseng, eller hva det heter der hvor dem spikrer paller.

Så da får de kriminelle herje som dem vil med vanlige folk, og staten får penger i kassa uansett.

Og politet slipper å ta de mest risikable jobben, samtidig som at de får en pen statestikk for oppklart kriminalitet.

Og når kjeltringene først havner i fengsel.

Så får de forhandlet frem rutiner som besøk av dama så og så ofte, hjemme-kontor på cella, kan jeg tenke meg, permisjon hver helg og i feriene.

Så det blir vel mer som et hotell-opphold, som jeg også har sett andre komentere.

Så det blir vel ikke så mye risiko tilbake ved å være kjeltring.

Som f.eks. Toska, han får vel 10 år i hotellaktig tilværelse med besøk av kona, og sikkert hjemme-kontor, gratis utdannelse, trening, og sikkert masse permisjoner om et par års tid.

Og pengene beholder han jo, han får jo millionene når han kommer ut, og har sonet ferdig hotell-tilværelsen sin.

Og man så jo hvordan det var på Bastøy, hvor fangene daffer i sola, mens vokterne går rundt litt halvnervøst og koseprater med fangene.

Man så jo hvem som bestemte.

Så det kan nesten virke som om det er noe som er litt opp ned i dette landet, eller Norge får vel jeg si, siden jeg er mer eller minde i landsflyktighet i Storbritannia.

Nå var vel ikke det bakvendtlandet vi lærte om på barnehagen, eller hvor det var, et ordentlig land.

Men hvis de skulle hatt et sånt land i virkeligheten, så tror jeg nok ikke det er umulig at de hadde plassert det et sted vest for Sverige og nord for Danmark.

Men det er mulig det er bare jeg som ser ting feil, og ikke helt skjønner hvor fælt det er å ligge å daffe i sola på Bastøy, eller hvor fæl tilværelsen er i fengsels-cellene, med besøk av kona hver fjortendedag på hjemme-kontor cella, og permisjon hver helg og i feriene, og mange millioner som venter på en når man er ferdig med soningen/ferien er ferdig.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).