Saturday 23 February 2008

E-mail to Statsministerens Kontor, 23/2. (In Norwegian).

Til Therese Steen, seniorrådgiver., ref. 2008/00065/TST.
23 February 2008
12:54
Subject
Til Therese Steen, seniorrådgiver., ref. 2008/00065/TST.
From
Erik Ribsskog
To
SMK Postmottak (SMK)
Sent
23 February 2008 12:55

Hei,

takk for brev sendt 19. februar, som jeg mottok i dag!

Jeg burde kanskje sendt brev tilbake, men det er litt lite blekk på printeren her, så da
hadde det antagelig ikke blitt så leselig, så da tenkte jeg det var smartere å sende e-post.

Så håper det er i orden!

Det jeg lurte på, var at jeg sendte også en klage på Utenriksdepartementet, sammen med
klagene på Justisdepartementet og Forsynings- og administrasjonsdepartementet.
Det jeg lurte på var, om dere har mottatt den klagen på Utenriksdepartementet?

Jeg skjønner jo det at, det antagelig er det samme som gjelder for den klagen, som for de to
andre, at man skal kontakte Sivilombudsmannen.

Men jeg tenkte det er vel greit å ha det såpass ryddig, at når man sender tre klager, så får man
svar på hva man skal gjøre i forbindelse med alle tre klagene, og ikke bare for to av de.
Så da tenkte jeg det var greit å ta opp det, bare sånn så formalitetene blir i orden osv.
Det andre jeg lurte på, var at du skriver jo i brevet fra 19. februar, at det er Sivilombudsmannen,
som er klageorgan for departementene.

Jeg burde kanskje nevnt det, når jeg sendte klagene i desember, at jeg i november i fjor, fikk
råd av John Hook, hos Britiske Amnesty (e-post john.hook@amnesty.org.uk), at jeg kunne
kontakte Sivilombudsmannen i Norge, angående problemer med manglende svar fra
myndighetene.

Jeg prøvde først å ta opp dette med norske Amnesty, men de bare avviste henvendelsen min,
de misforstod, og skrev at de ikke etterforsket kriminalitet.

så da tenkte jeg at jeg kunne prøve å kontakte britiske Amnesty, siden jeg syntes at norske
Amnesty ikke burde misforstå sånne ting, som burde være greit for de å forholde til, skulle
man tro, siden de jobber med menneskerettighets-spørsmål til daglig osv.
Så da synes jeg det var såpass 'rart' fra norske Amnesty, at jeg kontakte britiske Amnesty,
for å høre om de kunne forklare mer om hvordan det var meningen å gå frem, når man hadde
problemer med at myndighetene ikke svarte på ens korrespondanse osv.

Og de fant ut at da var riktige instans Sivilombudsmannen.

Så jeg har også vært i kontakt med de, det burde jeg kanskje ha skrevet sammen med klagene,
jeg er ikke så vant til å drive med slik korrespondanse og klager til daglig.

Men det har vært noe problemer med Sivilombudsmannen.
Jeg fikk et brev fra de her 14. februar, og da virker det som at det som at Sivilombudsmannen,
'gjør seg dumme', i et forsøk på at jeg skal miste kontrollen over klagen, altså at det virker som
om de trenerer, og gjør seg vanskelige, og jeg mistenker at det kan være noen form for trenering,
eller korupsjon da.

Så jeg har kontaktet britisk Amnesty tilbake, og bedt om mer råd fra de, iom. at de problemene
jeg har, de virker som om det haster litt med, fordi jeg bor i England nå, og kan omtrent ikke
gå ut døra, uten at det er noen som driver å 'tuller' med meg, og jeg mistenker det er politiet.

Jeg skal lime inn en kopi av en post jeg skrev på en You Tube side, her om dagen:

You Tube, 21/2.
anteval (21 minutes ago) Show Hide Marked as spam 0 Reply Spam I've been having some problems with what seems is that I've been chased around by police, and used as a spy/target guy, against criminal networks etc.

And it seems that the police are now trying to frame me in different kind of ways.

But I haven't actually done anything wrong.

Who should one contact then, if one are having problems with the Police, in a way like this.

I've been trying to contact Amnesty and Human Rights Watch, but I haven't actually got any help.

I'm in Britain.

http://www.youtube.com/comment_servlet?all_comments&v=lB_Hl4bcQNc&fromurl=/watch%3Fv%3DlB_Hl4bcQNc%26feature%3Drelated
http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/02/you-tube-212.html


Så det virker som om de problemene jeg har, haster litt, å få oversikten over.

Og hvis da Sivilombudsmannen, skal drive å 'tulle'/trenere og det virker som om det muligens kan være noe
korrupsjon av noe slag inne i bildet.
Pga. at de problemene jeg har, virker klart som er av en ganske prekær art, så vet ikke jeg hvor smart det
er å vente, til Sivilombudsmannen, har fått klart å rydde opp i de problemene, som det virker som at de har der.
Nå har jeg jo kontaktet Amnesty i Storbritannia, om det samme problemet, siden de også henviste meg til
Sivilombudsmannen.

Men jeg er jo norsk statsborger, og siden dere, hos Statsministerens Kontor, også henviser meg til Sivilombudsmannen,
da tenkte jeg, at jeg kunne jo spørre dere, hva man burde gjøre da, når det virker som at det er problemer med
trenering/korrupsjon hos Sivilombudsmannen, og hvor man er i en situasjon, hvor man blir 'tullet med', holdt uopplyst
av britiske og norske myndigheter, i en sak hvor jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', da jeg jobbet på Rimi
Bjørndal i 2004.

Jeg ble jaget av folk med våpen og hunder, fra gården til onkelen min, i juli 2005.

Jeg har besøk av folk fra United Utilities, som skal sjekke vannmåleren i leiligheten min, her i England, også
viser det seg, når jeg ringer firmaet, at de ikke har sendt noen.
Og de kikker også på strømmåleren osv, det virker som om det er folk fra etterettning.

Og jeg har overhørt at jeg har blirt brukt som 'target guy', det må da være av britiske og/eller amerikanske myndiheter,
siden jeg hadde noen problemer når jeg skulle på ferie til USA i februar 2005.
Og da holdt de tilbake koffereten min, skrev noe i passet mitt, og sendte meg til Oslo via Paris, enda Frankrike
jo er i EU, og jeg mistenker at jeg kunne ha blitt sendt tilbake til USA, hvis de hadde sett hva som stod i passet.

Ja, og det virker som om både norske og britiske myndigheter har brukt meg, mot min vilje og viten, som spion, mot
mafia, i forskjellige firmaer i Norge og England da.
At de manipulerer meg inn i et firma/butikk, (f.eks. Rimi Bjørndal, og Arvato Ltd., Liverpool), via sjefer/vikarbyrå osv., for
å få meg til å prøve å få kontroll, eller hva det er de prøver på, det er vanskelig for meg å svare sikkert på.
Men jeg mener jo, at hvis noe sånt skal skje, så burde de jo spørre først, og si fra hva dette oppdrag-greiene går ut
på osv.

Og jeg har jo vært et år i militæret, og på rep. med hæren og HV, som jeg senere ble overført til.
Så at de kan bruke meg, til enda mer tjeneste, uten å si fra, og uten at jeg vet det en gang.
Jeg synes ikke dette høres riktig ut, i forbindelse med menneskerettighetene osv.

Det er i hvertfall sånn det virker for meg.
Og nå holdes jeg uopplyst, om hva som skjer/har skjedd, jeg har gått rundt i et og et halvt år nå, og lurer fortsatt på
hva som har skjedd med tidligere kolleger på Arvato Ltd. i Liverpool osv.

Ingen, hverken norske eller britiske myndigheter sier noe, enda jeg har vært i kontakt med ambasaden i London, og
de ba meg informere norsk og britisk politi, at jeg ønsket at de skulle samarbeide, og det har jeg informert de om,
men ingen opplyser meg om hva som foregår.

Det dukker opp falske facebook-sider osv., som det virker som at politiet står bak osv.

Så denne plagingen, er det jeg prøver å få hjelp med å få slutt på.
Men det virker som at Sivilombudsmannen er involvert også.
Så da er det vel ikke så hensiktsmessig å kontakte dem.
Så da lurte jeg på om dere viste noen man kunne kontakte da, hvis man har mistanke om at det er noe tull/trenering/
korrupsjon hos Sivilombudsmannen, og man blir plaget såpass mye av politiet, virker det som at det er, at det nok
blir for lenge å vente til at Sivilombudsmannen skal få ryddet i problemene sine/innblandingen sin.

Så jeg håper dere har mulighet til å gi noe hjelp i forbindelse med dette!

Håper dette er i orden, og på forhånd takk for hjelp!

Mvh.
Erik Ribsskog

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).