Saturday 23 February 2008

Potetgull. (In Norwegian).

I noen matbutikker i England, f.eks. Tesco, så har de en type tilbud som heter 'Two for One'.

Så da får man altså to varer for samme prisen som en da.

Og det hadde kanskje vært noe for Proctor & Gamble og Ariel da.

Så hadde de sikkert fått en del markedsandeler.

Jeg mener de til og med noen ganger har Two for One på øl og i England, men det blir vel sensurert, antagelig, hvis jeg skriver det.

Men samme det.

Jeg husker forresten at jeg var på Rimi Butikksjef-seminar, på Storefjell, ved Geilo, i 98.

Og da var Procter & Gamble der for å lansere 'Pringles', før de kom ut i butikkene.

Og da sa de, at de hadde 'lurt' Maarud.

Fordi, Procter & Gamble, hadde brukt ordet 'Potetgull', for å beskrive, hva Pringles er, på boksen.

Og 'Potetgull', er jo et Maarud varemerke.

Men dette fortalte Procter & Gamble til ca. 200 Rimi butikksjefer, eller noe.

Men er det ikke litt rart at ikke Maarud reagerer da?

Og var det ikke litt rart at Procter & Gamble fortalte dette til 200 Rimi butikksjefer.

Man har jo lov å skrive om det som skjer en, så regnet Procter & Gamble med at ingen Rimi butikksjefer hadde noe særlig kjennskap til skrivekunsten da?

Dette var litt rart.

Hvis Pepsi hadde skrevet på boksene og flaskene sine at Pepsi var en type Coca Cola, så tror jeg kanskje Coca Cola hadde reagert.

Men Pringles skriver på boksene sine, at Pringles er en type Potetgull, men Maarud reagerer ikke.

Potetchips f.eks. skulle de vel ha skrevet, på Pringles pakkene.

Hva kan denne løsmunnetheten fra Procter & Gamble på Storefjell i 98 skylles da?

Og hva kan denne manglende reaksjonen fra Maarud skyldes?

Tar de ikke sånne ting så alvorlig kanskje?

Er det bare i utlandet og USA osv, at firmaene ville brydd seg om sånt?

Vanskelig å si, jeg lurer i hvertfall på dette.

Selv om det kanskje ikke akkurat dette er noe jeg lurer på hver dag, i tilfelle det var noen som trodde det.

Det var vel heller noe jeg kom på nå, som jeg skrev om Procter & Gamble osv.

Så da kunne jeg jo ta med det med Pringles og Potetgull i samme slengen.

Så kanskje det er noen andre som skjønner det.

Vi får se.

http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=10&ThreadID=227432&page=1#item3470897

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).