Thursday 20 September 2007

cons [2588] 20.09.07 18:26 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Om det med ribba på julemiddagen da.

Jeg husker alltid det var slik, ja det var god svor.

Så husker jeg en julemiddag da, det var mens jeg jobba på OBS Triaden mener jeg å huske.

Da blei man jo litt informert da, av reklame-bladene, som kundene fikk, fordi vi hadde jo dem i butikken og.

Og der stod det om familieribbe og forskjellige typer og slag av ribbe da.

(Det kan hende jeg har bomma med året her, og at det var på CC Storkjøp i Drammen jeg lærte om detta, så jeg skal ikke si det sikkert hvilket år det var. Men det var vel rundt 1990 da antagelig).

Så spurte jeg bestemora mi da, åssen ribbe det var, var det slik familieribbe kanskje, slik dem reklamerte med.

Alle kommenterer jo alltid om at svoren var så god, og slike ting, så man må jo nesten prøve å konversere litt, for å ikke bare sitte der og ikke si noe mener jeg.

Men da blei a stum gitt.

Jeg klarte ikke å høre noe svar på hvordan slag ribbe det var.

Men tanta mi forklarte bestemora mi, at det var fordet jeg jobba butikk at jeg skjønte det at det var flere ribbeslag.

Men jeg vet ikke hvorfor hu blei så paff jeg, hu viste vel jeg jobba i butikk.

Det var jo en slags måte å gi komplement til maten og sette fokus på ribba og julemiddan og dem som hadde lagd'n da.

Trudde jeg i hvertfall, skulle bare prøve å være høflig jeg da.

Men man kan jo ikke skjønne alt.

Jeg skjønner egentlig ikke hvilket år dette her kan ha vært heller, men det kan det jo hende at jeg kommer på.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).