Sunday 23 September 2007

cons [2620] 24.09.07 02:07 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Råd: dra til Sunderland å studer der.

Det gjorde jeg noen måneder i hvertfall.

Der kosta rom på campus ca 2000-2500 i måneden vel.

Det var masse medstudenter (mest damer), fra alle landa i Europa, og også USA.

Og det er tipp moderne standard leiligheter, og med kamera-overvåkning og alt mulig på campus.

Trådløst internet er inkludert i leie.

Månedeskort med metroen der, koster ca. 20 pund i året for studenter.

Medlemskort på treningsstudio for studenter, koster vel ca 15 pund i halvåret for the sports center, som er treningsstudio og svømmebasseng.

Så er det en billig-butikk som heter Aldi, så kan man kjøpe to bæreposer stappfulle av biff og snacks og øl og alt mulig, så koster det kanskje 200. Dvs. mellom halvparten og en tredjedel av i Norge, såvidt jeg kan huske i hvertfall.

Også er det studentfester hele tiden, gjerne flere hver helg.

Så er det eget student utested der, ved det ene universitetet, det som er like utenfor byen. ved elva Wear.

Også er det veldig bra uteliv, f.eks. et veldig populært utested hvor alle de damene i baren serverer i bikini, kom jeg på nå ja.

Og det var et vanlig sted ble det sett på, og det hadde dem i Newcastle og husker jeg.

Og en pint koster vel 2 eller 3 pund vel.

Plus, det er en halvtime med metro til Newcastle, som er en av de største partybyene i Europa vel.

Og det er vel ca 3-4 timer med tog til London.

Selv om buss er mye billigere, men det tar vel dobbelt så lang tid.

Og, hvis du er hellig, så får du erasmus stipend.

Og da får du 2000 mer i måneden, som du kan bruke i tillegg.

Og du har kanskje 2000-3000 igjen av det vanlige stipendet etter mat/husleie/metro/treningsstudio etc. i måneden.

Så hvis du får 2000 i erasmus-stipend i tillegg så har man det nok ganske bra.

Jeg husker de tyske studentene som var der f.eks., de fikk mye mindre i stipend osv.

Så de trodde nesten ikke hva dem hørte angående hvor mye stipend/lån man fikk i Norge.

Men nå var mitt stipend/lån forsinka da selvfølgelig, men jeg jobba mye sommeren før jeg dro over, så jeg klarte meg noen måneder i allefall. (Fikk studielån/stipend i Januar var det vel, grunnet noe misforståelser etc. med UIO etc., så det burde klargjøres veldig nøye før man drar over).

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).