Monday 24 September 2007

Tema: London, Hyde Park.
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Moderator Ny bruker? Registrer deg her
Nytt Tema Legg Tema Til Favoritter Regler Trådet Side: 1
cons [2648] 25.09.07 04:24 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Jeg var i London for snart et års tid sida.

Det var angående noe i forbindelse med jobben, (Arvato, den skandinaviske Microsoft produktaktiveringen i Liverpool). Så det var noe i forbindelse med det som var hos den ambassaden nede i Belgrave der.

Og det er like vel Hyde Park.

Det man kan gjøre faktisk, fant jeg ut.

Er at man kan gå i parken (Hyde Park), mellom Belgrave og Oxford Street (ved Speakers Corner/Marble Arch) der.

Det er kanskje ikke alltid man har lyst til å stå tettpakka inn på stappfulle undergrunds-vogner. (Eller subway kaller dem det vel nå, eller tube).

Når jeg var i London på 80-tallet, da sa dem alltid London Underground.

Men husker her i fjor, så gikk jeg på en buss, en sånn London-buss da, og spurte etter nærmeste 'underground' da.

Men det var ikke forstå-bart. Jeg måte stamme fram noe om the tube da. Da fungerte kommunikasjonen bedre.

Men uansett.

Her er Marble Arch, forresten.

http://farm2.static.flickr.com/1032/1435552064_c8fc27d933.jpg


Hvis man går inn på Marble Arch undergrunn-stasjon, så kan gå opp til den her buen da, også kan man gå en annen undergang, like ved, så havner man midt i parken, så er det bare å gå en 15-20 minutter kanskje (men det er vel unødvendig detaljer).

Marble Arch tror jeg forresten stod utenfor en togstasjon, når tog ingeniør-kunsten var ganske nyoppfunnet eller hva man skal kalle det.

Så mener jeg å ha lest at det var foreslått, å ha den foran Buckingham Palace, men porten var for trang til heste-vognene, mener jeg å ha lest.

Så det ble til at de bare satt den i parken der.

På andre siden av parken er forresten Albert Memorial, og Royal Albert Hall, og det er like ved Kensington og Harrods og Belgrave da.

Men det veit vel de mange nordmenn fra før sikkert.

Jeg gikk vel andre retningen egentlig, når jeg tok bildene, så først så kom det noen sånne gardister heter det vel, på hester osv. forbi.

Dem skulle vel ha vaktskifte eller noe da.

Jeg tok bilde av dem og, fordi man er jo ikke vant til at det plutselig dukker opp en hel haug med sånne sermonier, når man bare går og skal gå gjennom parken.

Skal se om jeg finner bilde:

http://farm2.static.flickr.com/1260/1434681505_72aef811ed.jpg


Jeg tror mobilen stod på video, når de vaktskifte vaktene dukka opp.

Så jeg mener jeg har noe video noe sted, men jeg skal se om det går ann å konvertere og/eller bare legge rett ut på blogg osv.

Da lærer man i samme slengen så, skal se om det virker seinere, hvis man får tid. Vi får se.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).