Friday 21 September 2007

cons [2603] 21.09.07 18:09 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Ok, hehe, nå har jeg lest om dette i mellomtiden siden forrige post.

På samme, nevnte wikipedia side, så var det en henvisning til denne websiden:

http://www.historie.syd-fyn.dk/nye/aserne/index.htm


Og han karen som har prøvd å finne ut om dette, han skriver blant annet:

'Min historie vil vise at vi kan følge dette folk hele vejen fra Det Gamle Testamente i 1230 f.Kr. (Aser, Aseriterne), via stepperne i Kasakhstan til landområdet omkring Tanafloden nord for Asovhavet (Aa-sun og Aorsi), og videre til Skåne 127 e.Kr. (Firaesi).'


Så det er vel interessante tema, angående ting som det nok kanskje er flere teorier om, men som vel kanskje ikke sees nok på?

Jeg vet ikke, han skriver det, at grunnen til at han begynte å prøve å lære om dansk historie, var at han hadde ikke lært så om dette fra før, i skolen osv.

Men det vel sikkert flere tolkninger.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).