Monday 24 September 2007

Tema: Artig skrue i London Rd., Liverpool.
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Moderator Ny bruker? Registrer deg her
Nytt Tema Legg Tema Til Favoritter Regler Trådet Side: 1
cons [2649] 25.09.07 05:11 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Her i våres da, så hadde jeg vært arbeidsledig i et par måneder, etter at jeg slutta på Arvato (skand. Microsoft prod. aktivering i Liverpool), og før jeg begynte å jobbe som selvstending næringsdrivende, som researcher. (i emballasje-bransjen).

Men uansett.

Jo, da ble det jo litt at man handla mat på budsjett-butikkene da.

For mat må man jo ha.

Og det er greit med butikker som Tesco, hvor dem ofte har 'two for one' osv., at man får to varer for samme pris som en vare osv.

Men man vet jo ikke alltid om det er de varene man trenger da, så jeg huska jo fra jeg bodde på International Inn, off Hardman St, før jeg begynte på Arvato.

Da hendte det jo at jeg bort til Lidl, like ved London Rd, for dem hadde billig pizza osv. Og boksøl skal være ærlig. (Det var kanskje litt kjedelig å bare sitte i loungen på hostellet hele dagen å lese avisa og se på tv, men hvis man spiste pizza og drakk en øl eller to, så ble man kanskje litt mer sosial).

Men jo, så jeg begynte å handle på Lidl innimellom da.

For da jeg bodde i Sunderland, så var jeg vant til å handle på Aldi, for det var like The Forge, og det var veldig billig.

Og Lidl er noe lignende da, siden det ikke var noen Aldi i nærheten.

Så men da hente det ofte litt snodige ting på veien.

Det er 10 min å gå fra sentrum, og det er jo noen ganger digg å strekke på beina og.

Men en gang dukka han her 'kroken' opp:

http://farm2.static.flickr.com/1362/1435552792_5763f4292e_b.jpg


Plutselig så dukka han opp på sida av meg på fortauet (det han som står krok-rygget nede ved utenfor stor-kiosken der. (husker ikke navnet i farta, men dem har strøm-billetter der).

Hva var det jeg skulle si da.

Jo, han begyner pluteslig å telle ordentlig høyt en neve mynter han har i hånda da.

Men han virka som om han var sånn 'rusk' i huet, som dem kanskje kunne ha kalt det i gamle dager.

Det virka som om han nesten var en sånn teater-kar, synes jeg.

At han var egentlig normal, han bare lata som om han var litt rar.

Jeg hadde jo ikke så høyt budsjett, (f.eks. som når jeg bodde i Mandeville St.).

En-pence myntene og to-pence myntene, er litt vriene å bli kvitt noen ganger.

Så jeg hadde samlet opp en hel samling av dem fra Mandeville St.

Men når jeg pakka for å flytte i taxin (det gikk litt raskt med flyttinga ja, det var kjekt å ha sin egen leilighet ja).

Men da tok jeg meg pence-samlinga da.

Så når budsjettet var som lavest, så tok jeg med pence-myntene til Spar da, og kjøpte strøm-billett.

Og det var like før den episoden her, med han 'krok'-ryggen.

Han virka for sprek for meg til å gå med krok-rygg, så jeg synes det var litt snodig.

Og jeg holdt vel nesten på å kræsje inn i en annen kar som kom i motsatt retning for meg på fortauet, altså han gikk ned mot sentrum.

Det var vel mens jeg tok bildet, fordi jeg synes detta var litt snodig da, så det gjelder å følge med når man går til butikken, det er helt sikkert.

En annen gang, så var det også en alv, som gikk oppover London Rd. der ved siden av meg.

Jeg tenkte han kanskje jobba i et hageservice-selskap.

Det var noe 'commotion' på fortauet, så det ble litt stopp i gåinga, og like før det, så mumla han alv-aktige karen (han var lav, kraftig, bare grønne klær, og sånn sigd med langt håndtak).

Han mumla et eller annet uforståelig, men jeg vet ikke om det var til meg, for han så bare rett fram.

Det var mulig han var finsk, for jeg var på et hotell i Helsinki en gang husker jeg, og da var det en kar, en lav kar, jeg trodde kanskje han var selger eller noe, som var fra distriktene der kanskje.

Han hadde bare grønne klær. Jeg tror det var grønn filt-dress.

Så er mulig han i London Rd, var finsk og, men hva skulle han med sigda da, det var snodig. (for å prøve å være morsom).

Han var nok bare på vei hjem fra jobb i hageselskapet.

Selv om det her var vel på våren, men det er mulig dem bruker sigd fordet.

Det hotellet i Finland var forresten også snålt.

Minibaren var låst, og du måtte gå ned i resepsjon hvis du ville ha nøkkelen til minibaren da. (Det stod på et skilt på mini-baren).

Og det var ikke noe tv-programmer jeg klarte å finne på tv-en etter kl 23-24, men samme det.

Og jeg er jo ikke den som står opp tidligst, så jeg stod vel opp i 9-10 tida, men ingen hadde rørt avisene i lobbyn.

Så dem var nok travelt opptatt ja, med at dem skulle på jobb.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).