Wednesday 26 September 2007

cons [2665] 26.09.07 22:50 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Nei, jeg var på Terningmoen i Elverum.

Jeg var ikke så god i slutta orden.

Vi var med på åpninga og stenginga av Stortinget.

Men jeg slapp stenginga faktisk, for jeg var ikke så god til slutta orden.

Og jeg måtte ha ny uniforms-skjorte, fordi jeg hadde klart å grise til perm-uniformen på toget må det ha vært.

Men da måtte jeg sy på birkebeiner-merket, eller hva det var, og det var jeg ikke så god til.

Også måtte jeg stryke buksa til uniformen, og det var jeg ikke så god til heller.

Og siden jeg ikke var så god til slutta orden heller, så var det vel like smart at jeg ikke blei med andre gangen.

-

Men når garden ikke kunne, så fikk vi noen oppdrag som egentlig var dems jobb.

Ut i Kongsberg der, hva het den moen da.

Det var øvelse for noen offiserer.

Så vi fikk nye offiserer da, så skulle de trene på å lede troppen osv. da, som ledd i utdaningen dems eller rep. eller noe.

Der hadde dem et fjell dem kalte 'Barmen' husker jeg. Jeg husker ikke hva de andre fjella het, men dem hadde sikkert navn dem og.
cons [2666] 26.09.07 22:51 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
M-70 ja selvfølgelig.

Hva var koden på buksestrikk da, den veit jeg ikke om det er noen som husker?

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).