Tuesday 25 September 2007

cons [2654] 25.09.07 19:08 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Arild skrev:
Snodig kor mykje tid og krefter du brukar på denne skriveleifen.


Ja, hvis du ikke synes at journalistene på Merseyside, burde kunne navnet til fotballspillerne som har spilt i byen i mer enn 5 år.

Hvis dem hadde skrevet: 'Gerrord Injury Shock' da.

Og halvparten av folka på Liverpool forumet også hadde refereret til spilleren som 'Gerrord'.

Så det er egentlig litt av et mysterium for meg, hvordan dem klarte å skrive navnet feil.

Men, jeg husker jo jeg jobba på Arvato i byen, og da klarte dem å stave navnet mitt feil i jobb e-post adressen min også.

Og samme med landlorden, dem skreiv Eric istedet for Erik på alle 'utility bills' papirene.

Og BT klarte å stave både fornavnet og etternavnet mitt feil husker jeg.

Enda jeg ringte dem, og på dem tida jobba med kundeservice over telefon, og tok engelske samtaler. (Og stava navnet fonetisk på det engelske fonetiske alfabetet da, samme som man lærer i militæret).

Så det virker nesten for meg at det med 'Graveson' istedet for 'Gravesen', er mer enn trend, kan man vel si.

Så da tenkte jeg det var greit å forklare hvor jeg hadde funnet plakaten osv, i tilfelle også at folk trodde at det var noe jeg pleide å gå rundt å gjøre, altså rive ned plakater, og ta med ting som ikke er mine hjem.

(Hvis det var meg du svarte da, fordi du svarte jo egentlig noen andre på trådet versjon så jeg, og du er vel så garvet bruker du pleier vel ikke å blande med det? Men fra hvordan spørsmålet var, så regnet jeg med at det var til meg likevel).

Edit: det er mulig jeg roter med det siste, men jeg fikk ikke opp svaret ditt på profilen, men jeg må våkne opp litt her skjønner jeg.

[Endret 25.09.07 19:09 av cons]
cons [2655] 25.09.07 19:18 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Så jeg ble egentlig litt p*ssed off, når jeg så det.

Jeg mener det er en ting at vanlige folk skriver navnet feil på message-boards.

Men når dem klarer å gjøre det på plakatene for avisene også, der går grensa synes jeg, så derfor jeg reagerte på det.

Hvis du synes det var snodig, og du ikke selv ville ha reagert hvis det stod 'Gerrord', så får det heller være snodig da.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).