Saturday 20 September 2008

Arvato/Microsoft bruker psykologisk straff, mot medarbeidere. (In Norwegian).



Reporter





Top

of Form





Søk

på nettet:





Bottom

of Form







Overskrift:





tilbake

til oversikt





Arvato/Microsoft

bruker psykologisk straff, mot medarbeidere.





Jeg

jobbet på Microsoft sin produkt-aktivering over telefon, drevet

av Arvato, i England. Der var det mange problemer, blant annet ble

lederne opplært, til å bruke psykologisk straff, det vil

si utskjelling, (de kallte det forsterking), som en ledelses-metode.

Så hver gang man brukte mer enn fem sekunder mellom telefonene,

så skrek sjefen på deg, gjennom rommet, og straffet deg,

ved skriking/utskjelling, foran de andre medarbeiderne. Dette er ikke

riktig, synes jeg, at voksne folk, skal bli skreket til, på

denne måten, på arbeidsplassen. Det er uhøflig,

det er usivilisert, og det er mobbing, vil jeg si. Det er også

ulovlig, å lede på denne måten, i Storbritannia,

har jeg fått opplyst. Så hva Arvato driver med, siden de

bruker ulovlige ledelsesmetoder. Og hva Microsoft driver med, siden

de samarbeider med firma som bruker ulovlige ledelsesmetoder. Det vet

ikke jeg, men det er kanskje andre som vet det. Og det var også

veldig mye andre problemer der, som annen mobbing fra team-leadere

osv. En team-leder, spionerte på meg, på vei hjem fra

jobb, og en dame der, som virket å være under kontroll av

'mob', forsvant plutselig fra jobben. Så at firma som

Bertelsmanns Arvato og Microsoft, kan drive med sånn her snusk,

uten at noen gjør noe med det, det synes jeg er rart, og jeg

tror ikke dette ville blitt akseptert i Norge, sånn som jeg

kjenner arbeidslivet i Norge. Men norske myndigheter, synes det er

greit, at norske og nordiske ansatte, blir tullet med, av mob. eller

hva det er, og gir ikke noe hjelp. Så jeg skriver om det her.

Med vennlig hilsen Erik Ribsskog





mer

››





Lagt

til av Erik Ribsskog for under ett minutt siden





Kategori:

Økonomi





(0)











0





0


















http://reporter.no.msn.com/index2.aspx?fn=details&hdl_id=14518

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).