Wednesday 24 September 2008

E-post til Per Edgar Kokkvold i PFU. (In Norwegian).







Google Mail - Telefonsamtale, forrige måned.





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








Telefonsamtale, forrige måned.




















Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>







Wed, Sep 24, 2008 at 9:35 AM









To:

Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>













Hei,





mitt telefonnummer er 44 151 236 3298.





Nyhuus er sikkert en utmerket kar, det er jeg ikke så interessert i


hvordan er personlig.





Ikke for å være uhøflig, men jeg mener jeg har blitt mobbet så mye på


avisenes debattforum, både


av moderatorer og av brukere, som moderatorer, har tillatt.





Og også blitt sensuert og sperret fra disse forumene.





Og det er ikke fordi jeg er så spesiellt hårsår, at jeg tar opp disse


problemene, med det er fordi at jeg mener


pressen har et ansvar for å opprettholde yttringsfriheten.





Så det er det perspektivet jeg ser det her fra.





Og det virker ikke som om Nyhuus tar dette så alvorlig, når jeg


ringer, og han sier at min klage ligger nederst i bunken, og at han


bare like godt tenker seg å foreta en 'forenklet behandling', og at


denne mobbingen og sensureringen ser greit ut for han.





Da mener jeg at dette er mer på linje med hva avisene driver med.





At man ikke har respekt for yttringsfriheten, og tillater at folk blir


trakassert, på debattforumene.





Dette mener jeg er såpass alvorlige ting, at dere burde ikke ta det


for personlig, og blande for mye følelser inn i det her, sånn som jeg


syens du gjør, når du snakker om avvisninger osv.





Det er ikke det planet der, som jeg har i tankene at korrespondansen


skal ligge på, når jeg klager til PFU, da regner jeg med at PFU klarer


å opptre på en professjonell måte.





Så blir det spennende å se om dere finner ut om det her med


yttringsfriheten på debattforum osv., og jeg skulle gjerne hatt en


forklaring også på hvorfor dere ikke har en egen vær varsom plakat for


avisenes debattforum.





Det tror jeg hadde vært en smart ide, nå som vi har fått nettaviser og


debattforum osv., så må ikke PFU sovne i timen, som jeg nok kanskje


synes det kan virke litt som, sett fra min side, i hvertfall.





Med vennlig hilsen





Erik Ribsskog





2008/9/24 Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>:


> Kjære Erik Ribsskog


>


>


>


> Kjell Nyhuus er sykmeldt med dobbeltsidig lungebetennelse, men jeg skal


> snakke med ham når han er tilbake, så vil du få svar. Fint om du oppgir


> telefonnummer, så jeg kan ringe deg. Ellers er Nyhuus en utmerket kar, og


> jeg er sikker på at han ikke har ment å avvise deg.


>


>


>


> Mvh


>


> Per Edgar Kokkvold


>


>


>


> ________________________________


>


> Fra: Per Edgar Kokkvold [mailto:kokkvold@online.no]


> Sendt: 23. september 2008 05:49


> Til: kokkvold@online.no


> Emne: VS: Telefonsamtale, forrige måned.


>


>


>


>


>


>


>


> ________________________________


>


> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


> Sendt: 19. september 2008 05:04


> Til: Per Edgar Kokkvold


> Emne: Fwd: Telefonsamtale, forrige måned.


>


>


>


> Hei,


>


>


>


> jeg prøver å sende denne klagen til deg, siden han kollegaen din ikke


> svarer.


>


> Med vennlig hilsen


>


> Erik Ribsskog


>


> ---------- Forwarded message ----------


> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


> Date: 2008/9/8


> Subject: Telefonsamtale, forrige måned.


> To: Kjell Nyhuus <kjell.nyhuus@presse.no>


>


> Hei,


>


>


>


> jeg viser til telefonsamtale, i forrige måned, hvor jeg etterlyste svar på


> klagen min, på trakassering og sensur,


>


> fra VGD, Veggavisen, Debattcentralen og Dagbladet.


>


>


>


> Jeg viste til de aktuelle punktene, i Vær Varsom-plakaten, og etterlyste


> også en egen Vær Varsom-plakat,


>


> for debattforum.


>


> Siden det finnes en Vær Varsom-plakat, for vanlige avisartikler.


>


>


>


> Og også en Vær Varsom-plakat, for reklamer, mener jeg det var.


>


> Men nå er det jo år 2008, så jeg lurte på om det ikke var på tide med en


> egen Vær Varsom-plakat, for


>


> debattfoum, drevet av nettavisene også.


>


> Bare et forslag, siden jeg ikke tror at de plakatene som man har nå, passer


> helt å bruke for problemer,


>


> som med trakassering og sensur, på debattforum.


>


> I allefall ikke, etter at jeg hørte du sa, over telefon, da jeg ringte den


> nevnte telefonsamtalen, at min klage


>


> lå langt nede i bunken, og at du bare hadde tenkt å foreta en forenklet


> behandling.


>


> Og det kan man jo tenke seg hva betyr, at du bare ville hive det i søpla,


> f.eks.


>


> Men, da nevnte jo jeg det, at Solskjær, han hadde sagt, at PFU, bare var noe


> tull uansett, eller noe.


>


> At man kunne bare like gjerne droppe PFU, de hadde ingen troverdighet, og


> heller ta det i et sivilt


>


> søksmål.


>


>


>


> Noe sånn var det vel han sa.


>


> Men du sa at det var feil, det var agenten til Solskjær, en som Solbakken,


> som hadde sagt, at å klage


>


> til PFU, var som å pisse i motvind.


>


> Det er mulig.


>


> I hvertfall, så virker det ikke helt enkelt.


>


> Fordi, du sa, da jeg ringte, for 3-4 uker siden, at du skulle meg noe


> skriftlig, angående klagen på de


>


> nevnte avisene, som jeg sendte dere.


>


> Men jeg har ikke fått noe svar av deg.


>


> Så jeg tror Solskjær og Solbakken, har rett i det her, at PFU, det er like


> greit å droppe å kontakte,


>


> for de har ikke noen troverdighet uansett.


>


>


>


> Det kan i hvertfall virke som at de kan ha rett, hvis man sammenligner hva


> dere sier, med hva dere gjør.


>


>


>


> Med vennlig hilsen


>


> Erik Ribsskog


>


>















No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).