Tuesday 23 September 2008

E-post til Ica AB i Sverige. (In Norwegian).







Google Mail - Til VD Kenneth Bengtsson





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








Til VD Kenneth Bengtsson




















Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>







Tue, Sep 23, 2008 at 9:05 AM









To:

ica@ica.se













Hei,





jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så


jeg forsøker å sende den igjen.





Med vennlig hilsen





Erik Ribsskog








---------- Forwarded message ----------


From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Date: 2008/9/14


Subject: Til VD Kenneth Bengtsson


To: ica@ica.se








Hei,





jeg sender denne til VD, fordi det angår ganske alvorlige problemer,


som har foregått i Rimi i Norge, på 90-tallet, og frem til 2004,


da jeg sluttet i Rimi, for å dra til utlandet.





Det jeg snakker om, er alvorlige problemer, med mafia-lignende


aktiviteter, i butikkene.





Fra ledere og medarbeidere i Rimi.





Og jeg har blitt utsatt for disse tingene, som butikksjef, og


låseansvarlig mm., i Rimi.





Jeg har forsøkt å ta opp problemene med Driftsdirektør og Regionsjef,


i Rimi. (For butikken Rimi Kalbakken, Oslo, våren 2001).





Og jeg har også forsøkt å ta opp problemene med distriktsjef Anne


Kathrine Skodvin, uten å lykkes.


Så jeg har ikke klart, å komme noen vei, innen Rimi i Norge, med å ta


opp disse problemene.


Siden ingen i ledelsen, som jeg har tatt det opp med, har villet prate om dette.





Men det er klart for meg, at det er mye 'set-ups' osv., som foregår i


butikkene i Oslo.


Og jeg har også overhørt, på Rimi Bjørndal, at jeg er forfulgt av noe


mafia, og da har det virket som at folk som jobber i butikken,


ei dame som heter Songül Özgyr, har vært involvert.


Jeg har også forsøkt å ta opp disse problemene med politiet i Norge,


(Kripos m.fl), men de er ikke interessert.





Men dette er problemer, som det nok hadde vært mest fornuftig, også


for firmaet, å få løst, så jeg sender denne e-posten.


Jeg selv, har jobbet i Rimi, i 12 år, fra 1992 til 2004, da jeg dro


til utlandet for å studere.


Jeg begynte som ekstrahjelp, ved siden av militæret.





For å forklare, så var jeg i infanteriet, under førstegangstjenesten.


Og det var før infanteriet i Norge ble mobilt, så det var mye gåing,


på ski, truger og til fots.


Så jeg ble i veldig god form, det var vel kanskje en av de tøffeste


førstegangstjenestene man kunne havne i, vil jeg tippe.





Så jeg løp 3000 meter på litt over 11 minutter osv.


Og da jeg begynte å jobbe i Rimi, etter militæret, så jobbet jeg like


hardt i Rimi, som jeg var vant med, fra infanteriet.


Så jeg jobbet veldig hardt og effektivt, og hadde aldri et rolig


øyeblikk på jobb, men stod alltid på, og gjorde mitt beste.





Jeg var syk en dag, på de første ti årene.





Så jeg var nok en av Rimis mest lojale medarbeidere, på 90-tallet osv.





Jeg hørte som sagt, på Rimi Bjørndal, i 2003, at jeg var forfulgt av


noe 'mafia'.


Jeg vet ikke mer om hva dette er, enn man kan lese i avisene, og der


står det ingenting.


Så jeg dro til utlandet, for jeg overhørte hele tiden i Oslo, at det


var noe alvorlig som foregikk.


Så jeg dro til utlandet, for jeg ville ha kontroll, og planla å


kontakte politiet osv., fra utlandet.





Men jeg stolte ikke helt på politiet i Norge, siden det var noe


mafia-greier, som foregikk, som politiet ikke hadde sagt fra om.





Så derfor ville jeg kontakte politiet fra utlandet.





Etterhvert, så havnet jeg noen måneder, etter å ha vært i utlandet en


stund, så havnet jeg noen måneder, hos


en onkel av meg, Martin Ribsskog, i Kvelde, i Larvik, i Norge.


Jeg hadde leid leilighet av Rimi i Oslo, men den leiligheten hadde jeg


ikke lenger da, i 2005, så jeg dro til han onkelen min,


som hadde en gård.


Jeg kjenner ikke han så godt, og visste ikke at han hadde kriminelle


kamerater osv.


Så nå, så vil ikke han sende meg papirene mine, fra Rimi osv.


Nå som jeg bor i utlandet, etter å ha blitt forsøkt drept, på den


bondegården, til onkelen min, i juli 2005.





(Jeg skriver litt om hva som har foregått etter Rimi, for å forklare


sammenhengen).





Så jeg har ringt Ica Norge, for å høre om de kan sende papirene, siden


onkelen min nekter.


Men Ica Norge, de sier, at etter 12 år, som jeg har jobbet i Rimi,


hvorav 10 år som leder, og 4 år som butikksjef.


Så finner de ikke et eneste papir.


Jeg kan ikke skjønne annet, enn at dette må være løgn.





Eller at de roter veldig mye i Rimi og Ica, i Norge.





Og jeg har jobbet hardt, og stått på, i alle år, for å få butikken


best mulig, og har aldri gjort noe tull.





Da tror jeg ikke jeg hadde beholdt jobben i Rimi, i 12 år, hvis det


hadde vært noe tull med meg.


Men alikevel, så nekter Rimi, eller ICA, å sende meg noen papirer.


De sier at de ikke har noen papirer på meg, etter å ha jobbet 12 år i


Rimi, og 10 år som leder, og vært med


på mange kurs osv.





Og da jeg begynte som butikksjef på Rimi Kalbakken, i 2000, så var det


et set-up, fra distriktsjefene osv.





Han ene distriktsjefen, Per Øivind Fjellhøy, han sa at jeg skulle


drive Rimi Kalbakken, som jeg drev Rimi


Nylænde.


Mens hun nye distriktsjefen, på Rimi Kalbakken, Anne Neteland, hun


klagde, etter ca. to-tre måneder, at jeg


var dårlig på å nullstille meg.





Så her tror jeg det har vært en slags felle, som ble lagt ut for meg.





Og hverken driftsdirektøren i Rimi (våren 2001), regionsjefen for Rimi


Kalbakken (våren 2001), eller Anne Kathrine


Skodvin, ville prate med meg om dette.


(Det var også mange andre alvorlige problemer der.


Han som senere ble butikksjef der, Kjetil Prestegarden, pleide blant


annet, har jeg forstått i ettertid, å sitte på


kontoret, å tilfredsstille seg selv, seksuellt, mens han skrudde av


lyset og glante på en pen, ung dame, som


heter Cecilie, som jobbet der.


Jeg vet ikke hva mer av slikt de kan ha gjort der, etter at jeg sluttet.


Men jeg vil ikke se bort fra, at hun og andre der, kan ha blitt utsatt


for andre typer overgrep, som dette.


Jeg tror ikke det ble bedre der, etter at jeg sluttet, hvis jeg skulle gjette).





Og det synes jeg er uakseptabelt.


Både problemene som har foregått, og hvordan de ble håndtert av


driftsdirektøren og de andre i høyere ledelse,


i ettertid, i Rimi/ICA.





Og også hvordan jeg blir behandlet, av Ica Norge, når jeg kontakter de nå.





Så jeg ville gjerne si fra om disse problemene i ICA Norge.


Fordi jeg synes at jeg har blitt begått urett mot, i firmaet, og det


synes jeg ikke er riktig.





Og jeg synes også at dette er såpass alvorlige problemer, så det angår


ikke bare firmaet, Ica Norge, og Ica AB.


Det angår også byen Oslo, og landet Norge.


Og kundene som handler i butikkene, og selvfølgelig først og fremst


medarbeiderne, som må jobbe, under slike forhold,


og med slike ledere, i butikkene, og behandlet som dyr, vil jeg si, at


jeg ble behandlet som.





Så dette synes jeg det først og fremst er viktigst å få løst, så det


er derfor jeg skriver denne e-posten.


Fordi dette er noe som noen burde gjøre noe med.


Det viktigste er vel at det blir løst, vil jeg si.


Så hvis dere kan gjøre noe, for å se på disse problemene, så ville


dette vært veldig bra.





Og hvis dere ikke gjør det, så synes jeg det er veldig uansvarlig.


Så jeg håper dere kontakter meg tilbake, sånn at jeg kan si fra hva


jeg vet, om det som har foregått, sånn at dette kan


bli ryddet opp i.


Det er mitt forslag i hvertfall.


Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog















No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).