Monday 22 September 2008

E-post fra Solvit. (In Norwegian).







Google Mail - SV: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av myndighetene, i Norge og Storbritannia.





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








SV: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av myndighetene, i Norge og Storbritannia.




















Bratberg Silje Haukås

<Silje-Haukas.Bratberg@nhd.dep.no>







Mon, Sep 22, 2008 at 9:57 AM









To:

eribsskog@gmail.com



















Hei,



 



Takk

for at du henvendte deg til SOLVIT.



 Vi

vil vurdere om din sak er egnet for løsning gjennom SOLVIT, og vil ta kontakt

innen to uker.



 Ta

gjerne kontakt dersom du har noen spørsmål.



 



Mvh



Silje Haukås Bratberg



 



Executive Officer



Tel. +47 22 24 65 78



 



Noregian Ministry of Trade and Industry



Postboks 8014 Dep



0030 Oslo  



Norway



 



 



 





Fra: Erik Ribsskog

[mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 19. september 2008 05:15


Til: Solvit Norway


Emne: Fwd: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av

myndighetene, i Norge og Storbritannia.





 







Hei,







 







jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne

e-posten ennå, så jeg prøver å sende den på nytt.










Med vennlig hilsen










Erik Ribsskog







---------- Forwarded message

----------


From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Date: 2008/9/10


Subject: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av

myndighetene, i Norge og Storbritannia.


To: solvit-norway@nhd.dep.no







Hei,







 







jeg kontaktet EFTA, for å forsikre meg, om at man har samme

rettigheter, som norsk statsborger,







som jobber i Storbritannia, etter at EØS-avtalen kom, som

britiske statsborgere.










Og EFTA, kunne bekrefte at det var riktig, at nordmenn hadde de samme

rettighetene, som







britiske statsborgere og EU-statsborgere, når man oppholdt

seg, og jobber, som nordmann,







i Storbritannia, og følger vilkårene, som er nevnt i

EØS-avtalen.







 







EFTA anbefalte meg, å kontake dere, i Solvit.







 







Problemet er, at jeg blir 'tullet med' av mange myndigheter,

i både Norge og Storbritannia.







 







Jeg kontaktet EFTA, angående problemene med britiske

myndigheter, først og fremst.







 







Men jeg blir også 'tullet' mye med, av norske myndigheter.










Så det kan kanskje også være et problem, at norske myndigheter, ikke forstår

EØS-avtalen.







 







Fordi, som jeg forstår det, så har man fortsatt rettigheter

i Norge, siden man fortsatt er norsk







statsborger, selv om man jobber noen år i Storbritannia,

f.eks.







 







Men det er mulig at dette også går andre veien, at norske

myndigheter, tror det er fritt fram,







for å tulle med en, siden man bor i utlandet.










Nå er det så mange myndigheter som tuller med meg, så jeg må nesten ta dette

ganske







generellt.







 







Jeg bruker så mye tid, på å stå opp mot, alle disse

myndighetene, i Norge og Storbritannia,







som tuller med meg, så jeg har nesten ikke tid til å gjøre

jobben min.










Jeg får ikke brukt så mye tid på jobben min, som jeg burde, så jeg er forsinket

med alle regninger,







og har knapt penger til å kjøpe basis matvarer.










Så jeg sender ikke noe detaljert klage nå, for det har jeg rett og slett ikke

tid til nå, fordi denne







'tullingen', fra norske og britiske myndigheter, er så

omfattende.







 







I går, så sendte jeg et brev, til den europeiske

menneskerettighetsdomstolen, i Strasbourg,







og jeg sender med en kopi av det brevet, som vedlegg, for å

forklare litt av hva som foregår.










Så håper jeg dere har muligheten til å hjelpe meg med dette!







 







Med vennlig hilsen










Erik Ribsskog









 






















No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).