Sunday 28 September 2008

Mer om Hagen. (In Norwegian).

Hagen selger alt til utlandet.
Jeg leste forresten på E24, at Hagen, var så stolt av seg selv, fordi han ikke ville selge ut i Orkla, for mange utenlandske investorer, ville ha stykket opp industri-imperiet.

Men hva har Hagen gjort?

Han har kjøpt opp de norske matbutikkene, og solgt dem til utlandet.

Han har kjøpt opp de norske avisene, og solgt dem til utlandet.

Han har kjøpt opp de norske kjøpesenterne, og solgt dem til utlandet.

Men Orkla, som har to stk. pizzafabrikker, på Stranda.

Ingen synergier.

De har til og med hver sitt pizzabakeri, har jeg lest, da jeg prøvde å finne ut hvorfor pizza fra den ene fabrikken, har blitt stoppet for salg i Sverige.

Hvorfor selger de ikke vanlig Grandiosa laget på Stranda, i Sverige.

Når de selger vanlig Big One, laget på den andre fabrikken på Stranda der?

Er det noe tull i Orkla-maten?

Er det derfor Hagen ikke selger der, men heller selger kjøpesenterne?

Han sier han ikke vil stykke opp Orkla, men det har han gjort selv, da han solgte avisene.

Så jeg synes ikke det som blir sagt fra han eks-kjøpmannen henger så mye på greit.

Jeg tror dette er noe han har snakket med Bush & Co om, i USA.

En annen som skriver på forumet, under her, nevner Bohemian Groove osv., men jeg synes det kan virke som at Hagen hadde sin egen avdeling av de i Oslo, siden han hadde noen gutter, som det kunne virke som at var slavene hans.

Så jeg advarer folk i min gamle hjemby Larvik, om å gå for nærme den herregården til Mille-Marie, utover mot Nevlunghavn der, hvor mormoren min bor.

Jeg husker også en kollega, fra da jeg jobbet på OBS Triaden.

Det var en gutt, som var sønn til de som drev Nille-kjeden.

Han sa at han hadde hatt gartner jobb i hagen til Hagen, som tenåring, så hadde Hagen kommet ut plutselig og gitt han en tusenlapp.

Sånn uten videre forstod jeg.

Så hva man skal si om det her, det er vanskelig å si.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


http://www.hegnar.no/okonomi/politikk/article318303.ece

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).