Tuesday 30 September 2008

E-post til Solvit. (In Norwegian).







Google Mail - Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av myndighetene, i Norge og Storbritannia.





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av myndighetene, i Norge og Storbritannia.




















Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>







Tue, Sep 30, 2008 at 6:41 PM









To:

Solvit Norway <Solvit-norway@nhd.dep.no>













Hei,





mange takk for svar!





Nå er ikke jeg vant til å kontakte Solvit, angående slike


problemstillinger, så det er mulig jeg tok et litt feil perspektiv, på


problemen, og det litt for generellt.





Problemet, er at jeg blir tullet med av så mange, så det er vanskelig


å få med alt, på en oversiktelig måte, samtidig, fra et deltalj-


perspektiv.





Men jeg kan prøve et nytt forsøk.





Da prøver jeg å ta med om problemene med politiet i Storbritannia, og


IPCC (tilsvarende spesialenheten i Norge).





(Det er mye mer og, men jeg må jo begynne et sted, så får jeg heller


komme tilbake til de andre problemene, etterhvert, hvis det er i


orden).





1. Politiet i Storbritannia. (Merseyside-politiet).





Jeg har vært i kontakt med de, i forbindelse at jeg har overhørt at


jeg er forfulgt av noe 'mafia', i Norge, og i forbindelse med en


arbeidssak, som jeg har mot Arvato Services Ltd's Microsoft


Scandinavian Product Activation.





Og også i forbindelse med at jeg er bekymret for om kollegaer der, fra


de nordiske land, var/er under kontroll av noen krimnelle nettverk, i


byen.





Problemer:





Politiet her, ville ikke etterforske denne saken, uten å tulle med meg.





Det gjør ting som dette:





- De lyver og sier at CAB er 'government', når det er en veldedig organisasjon.





- De skriver brev til meg, hvor de kaller meg 'Miss Erik Ribsskog'.





- De opererer med to forskjellige e-postadresser. (De har to e-post


adresser, for generelle henvendelser, og sier at begge er riktige).


Så den ene må være feil.





- De nekter å svare på henvendelser, selv etter at jeg fikk det norske


konsulatet i Liverpool, til å kontakte dem, for å påminne dem, om at


de måtte ringe meg tilbake.





2. IPCC.





IPCC, svarer ikke på e-poster, enda jeg har ringt de angående dette.





Så jeg lurer på om disse problemene, kan være fordi jeg er en norsk


statsborger, og da blir behandlet litt slik at det ikke er så viktig


med folk som er fra et lite land som Norge, så de er det bare å tulle


med, fordi Norge er ikke noen stormakt, så statsborgere fra Norge, de


er det ikke så nøye med å respektere rettighetene til, ettersom Norge


er et lite land, så er det ikke noe risiko forbundet med å tulle med


norske statsborgere, i et stort land som Storbritannia.





Jeg lurer på om det kan være noe sånn, som Merseyside-politiet og IPCC tenker.





Det er som sagt også mange andre myndigheter jeg har problemer med, at


jeg blir tullet med, både her og i Norge.





Men jeg starter med disse to myndighetene da, så får dere så om


perspektivet på henvendelsen ble riktigere nå, for tullet med blir


jeg, det er bare å greie å forklare det riktig, for meg, som ikke er


vant til å drive med sånne her ting.





Så får jeg håpe at jeg klarte det!





Med vennlig hilsen





Erik Ribsskog








2008/9/30 Solvit Norway <Solvit-norway@nhd.dep.no>:


> Hei,


>


>


>


> SOLVIT Norge takker for henvendelsen.


>


>


>


> Solvit er et internettbasert EU/EØS-myndighetsnettverk som assisterer


> borgere og foretak i EU/EØS. SOLVIT kan benyttes av borgere eller foretak


> som opplever at deres rettigheter etter reglene om det indre marked ikke


> ivaretas i møte med myndigheter i andre EU/EØS-stater. SOLVIT er ikke et


> nettverk for informasjon eller juridisk rådgiving, og behandler ikke saker


> om problemer mellom bedrifter eller mellom forbrukere og bedrifter, og


> heller ikke klager på EU/EØS-institusjoner. SOLVIT Norge behandler heller


> ikke saker mellom norske borgere/foretak og norske myndigheter.


>


> SOLVIT behandler kun problemer som kommer av feil anvendelse av EU/EØS-rett


> av offentlige myndigheter innen EU/EØS-land. Dersom SOLVIT Norge skal kunne


> ta opp et problem du har i Storbritannia, må derfor følgende vilkår være


> oppfylt:


>


> -          Problemet må gjelde en rettighet etter reglene om det indre


> markedet. Dette omfatter for norske borgere og foretaks del EØS-avtalens


> bestemmelser om fri bevegelighet for varer, tjenester, arbeidskraft og


> kapital.


>


> -          Problemet må ha oppstått ved at britiske myndigheter ikke


> anvender reglene om det indre marked riktig. Det må angis konkret hvilken


> myndighet det er snakk om.


>


> -          Problemet må gjelde en konkret sak, typisk der det er søkt om et


> gode eller en tillatelse.


>


>


>


> Dokumentene du har sendt til SOLVIT Norge gir ikke informasjon om hvilke


> rettigheter etter EØS-avtalen britiske myndigheter ikke overholder, og angir


> ikke konkret hva saken gjelder. SOLVIT Norge har derfor ikke tilstrekkelig


> grunnlag for å avgjøre om din sak egner seg for behandling gjennom SOLVIT.


>


>


>


> Slik saken står kan SOLVIT dessverre ikke ta saken til behandling.


>


>


>


> Mvh,


>


> Jostein Røynesdal


>


> SOLVIT Norge


>


>


>


>


>


>


>


>


>


> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


> Sendt: 19. september 2008 05:15


> Til: Solvit Norway


> Emne: Fwd: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av


> myndighetene, i Norge og Storbritannia.


>


>


>


> Hei,


>


>


>


> jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så jeg


> prøver å sende den på nytt.


>


> Med vennlig hilsen


>


> Erik Ribsskog


>


> ---------- Forwarded message ----------


> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


> Date: 2008/9/10


> Subject: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av


> myndighetene, i Norge og Storbritannia.


> To: solvit-norway@nhd.dep.no


>


> Hei,


>


>


>


> jeg kontaktet EFTA, for å forsikre meg, om at man har samme rettigheter, som


> norsk statsborger,


>


> som jobber i Storbritannia, etter at EØS-avtalen kom, som britiske


> statsborgere.


>


> Og EFTA, kunne bekrefte at det var riktig, at nordmenn hadde de samme


> rettighetene, som


>


> britiske statsborgere og EU-statsborgere, når man oppholdt seg, og jobber,


> som nordmann,


>


> i Storbritannia, og følger vilkårene, som er nevnt i EØS-avtalen.


>


>


>


> EFTA anbefalte meg, å kontake dere, i Solvit.


>


>


>


> Problemet er, at jeg blir 'tullet med' av mange myndigheter, i både Norge og


> Storbritannia.


>


>


>


> Jeg kontaktet EFTA, angående problemene med britiske myndigheter, først og


> fremst.


>


>


>


> Men jeg blir også 'tullet' mye med, av norske myndigheter.


>


> Så det kan kanskje også være et problem, at norske myndigheter, ikke forstår


> EØS-avtalen.


>


>


>


> Fordi, som jeg forstår det, så har man fortsatt rettigheter i Norge, siden


> man fortsatt er norsk


>


> statsborger, selv om man jobber noen år i Storbritannia, f.eks.


>


>


>


> Men det er mulig at dette også går andre veien, at norske myndigheter, tror


> det er fritt fram,


>


> for å tulle med en, siden man bor i utlandet.


>


> Nå er det så mange myndigheter som tuller med meg, så jeg må nesten ta dette


> ganske


>


> generellt.


>


>


>


> Jeg bruker så mye tid, på å stå opp mot, alle disse myndighetene, i Norge og


> Storbritannia,


>


> som tuller med meg, så jeg har nesten ikke tid til å gjøre jobben min.


>


> Jeg får ikke brukt så mye tid på jobben min, som jeg burde, så jeg er


> forsinket med alle regninger,


>


> og har knapt penger til å kjøpe basis matvarer.


>


> Så jeg sender ikke noe detaljert klage nå, for det har jeg rett og slett


> ikke tid til nå, fordi denne


>


> 'tullingen', fra norske og britiske myndigheter, er så omfattende.


>


>


>


> I går, så sendte jeg et brev, til den europeiske


> menneskerettighetsdomstolen, i Strasbourg,


>


> og jeg sender med en kopi av det brevet, som vedlegg, for å forklare litt av


> hva som foregår.


>


> Så håper jeg dere har muligheten til å hjelpe meg med dette!


>


>


>


> Med vennlig hilsen


>


> Erik Ribsskog


>


>















No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).