Monday 22 September 2008

E-post fra Solvit. (In Norwegian).







Google Mail - SV: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av myndighetene, i Norge og Storbritannia.





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








SV: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av myndighetene, i Norge og Storbritannia.




















Bratberg Silje Haukås

<Silje-Haukas.Bratberg@nhd.dep.no>







Mon, Sep 22, 2008 at 1:22 PM









To:

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>













Hei,


Du må gjerne sende en forklaring på hva spesifikt det gjelder, siden vi ikke har noe å gå ut ifra for å forstå problemstillingen din.





Mvh Silje Bratberg





-----Opprinnelig melding-----


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 22. september 2008 13:54


Til: Bratberg Silje Haukås


Emne: Re: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av myndighetene, i Norge og Storbritannia.





Hei,





det høres bra ut!





skal jeg sende noen nærmere forklaring, på hva problemene gjelder,


eller skal vi ta det etterhvert?





Med vennlig hilsen





Erik Ribsskog





2008/9/22 Bratberg Silje Haukås <Silje-Haukas.Bratberg@nhd.dep.no>:


> Hei,


>


>


>


> Takk for at du henvendte deg til SOLVIT.


>


>  Vi vil vurdere om din sak er egnet for løsning gjennom SOLVIT, og vil ta


> kontakt innen to uker.


>


>  Ta gjerne kontakt dersom du har noen spørsmål.


>


>


>


> Mvh


>


> Silje Haukås Bratberg


>


>


>


> Executive Officer


>


> Tel. +47 22 24 65 78


>


>


>


> Noregian Ministry of Trade and Industry


>


> Postboks 8014 Dep


>


> 0030 Oslo


>


> Norway


>


>


>


>


>


>


>


> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


> Sendt: 19. september 2008 05:15


> Til: Solvit Norway


> Emne: Fwd: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av


> myndighetene, i Norge og Storbritannia.


>


>


>


> Hei,


>


>


>


> jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så jeg


> prøver å sende den på nytt.


>


> Med vennlig hilsen


>


> Erik Ribsskog


>


> ---------- Forwarded message ----------


> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


> Date: 2008/9/10


> Subject: Problemer med at mine rettigheter ikke blir respektert, av


> myndighetene, i Norge og Storbritannia.


> To: solvit-norway@nhd.dep.no


>


> Hei,


>


>


>


> jeg kontaktet EFTA, for å forsikre meg, om at man har samme rettigheter, som


> norsk statsborger,


>


> som jobber i Storbritannia, etter at EØS-avtalen kom, som britiske


> statsborgere.


>


> Og EFTA, kunne bekrefte at det var riktig, at nordmenn hadde de samme


> rettighetene, som


>


> britiske statsborgere og EU-statsborgere, når man oppholdt seg, og jobber,


> som nordmann,


>


> i Storbritannia, og følger vilkårene, som er nevnt i EØS-avtalen.


>


>


>


> EFTA anbefalte meg, å kontake dere, i Solvit.


>


>


>


> Problemet er, at jeg blir 'tullet med' av mange myndigheter, i både Norge og


> Storbritannia.


>


>


>


> Jeg kontaktet EFTA, angående problemene med britiske myndigheter, først og


> fremst.


>


>


>


> Men jeg blir også 'tullet' mye med, av norske myndigheter.


>


> Så det kan kanskje også være et problem, at norske myndigheter, ikke forstår


> EØS-avtalen.


>


>


>


> Fordi, som jeg forstår det, så har man fortsatt rettigheter i Norge, siden


> man fortsatt er norsk


>


> statsborger, selv om man jobber noen år i Storbritannia, f.eks.


>


>


>


> Men det er mulig at dette også går andre veien, at norske myndigheter, tror


> det er fritt fram,


>


> for å tulle med en, siden man bor i utlandet.


>


> Nå er det så mange myndigheter som tuller med meg, så jeg må nesten ta dette


> ganske


>


> generellt.


>


>


>


> Jeg bruker så mye tid, på å stå opp mot, alle disse myndighetene, i Norge og


> Storbritannia,


>


> som tuller med meg, så jeg har nesten ikke tid til å gjøre jobben min.


>


> Jeg får ikke brukt så mye tid på jobben min, som jeg burde, så jeg er


> forsinket med alle regninger,


>


> og har knapt penger til å kjøpe basis matvarer.


>


> Så jeg sender ikke noe detaljert klage nå, for det har jeg rett og slett


> ikke tid til nå, fordi denne


>


> 'tullingen', fra norske og britiske myndigheter, er så omfattende.


>


>


>


> I går, så sendte jeg et brev, til den europeiske


> menneskerettighetsdomstolen, i Strasbourg,


>


> og jeg sender med en kopi av det brevet, som vedlegg, for å forklare litt av


> hva som foregår.


>


> Så håper jeg dere har muligheten til å hjelpe meg med dette!


>


>


>


> Med vennlig hilsen


>


> Erik Ribsskog


>


>















No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).