Wednesday 24 September 2008

E-post til Per Edgar Kokkvold. (In Norwegian).







Google Mail - Telefonsamtale, forrige måned.





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








Telefonsamtale, forrige måned.




















Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>







Wed, Sep 24, 2008 at 10:03 AM









To:

Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>













Hei,





da er vi på bølgelengde.





Jeg mente ikke å være uhøflig.





Men da venter jeg til dere har funnet ut mer om det her.





Mange takk for svar!





Med vennlig hilsen





Erik Ribsskog





2008/9/24 Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>:


> Nei da, vi blander ikke følelser inn i dette, men du forstår sikkert at jeg


> må få snakke med saksbehandleren, altså Nyhuus, før jeg kommer tilbake til


> deg.


>


> Mvh


> Per Edgar Kokkvold


>


>


>


> -----Opprinnelig melding-----


> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


> Sendt: 24. september 2008 10:35


> Til: Per Edgar Kokkvold


> Emne: Re: Telefonsamtale, forrige måned.


>


> Hei,


>


> mitt telefonnummer er 44 151 236 3298.


>


> Nyhuus er sikkert en utmerket kar, det er jeg ikke så interessert i


> hvordan er personlig.


>


> Ikke for å være uhøflig, men jeg mener jeg har blitt mobbet så mye på


> avisenes debattforum, både


> av moderatorer og av brukere, som moderatorer, har tillatt.


>


> Og også blitt sensuert og sperret fra disse forumene.


>


> Og det er ikke fordi jeg er så spesiellt hårsår, at jeg tar opp disse


> problemene, med det er fordi at jeg mener


> pressen har et ansvar for å opprettholde yttringsfriheten.


>


> Så det er det perspektivet jeg ser det her fra.


>


> Og det virker ikke som om Nyhuus tar dette så alvorlig, når jeg


> ringer, og han sier at min klage ligger nederst i bunken, og at han


> bare like godt tenker seg å foreta en 'forenklet behandling', og at


> denne mobbingen og sensureringen ser greit ut for han.


>


> Da mener jeg at dette er mer på linje med hva avisene driver med.


>


> At man ikke har respekt for yttringsfriheten, og tillater at folk blir


> trakassert, på debattforumene.


>


> Dette mener jeg er såpass alvorlige ting, at dere burde ikke ta det


> for personlig, og blande for mye følelser inn i det her, sånn som jeg


> syens du gjør, når du snakker om avvisninger osv.


>


> Det er ikke det planet der, som jeg har i tankene at korrespondansen


> skal ligge på, når jeg klager til PFU, da regner jeg med at PFU klarer


> å opptre på en professjonell måte.


>


> Så blir det spennende å se om dere finner ut om det her med


> yttringsfriheten på debattforum osv., og jeg skulle gjerne hatt en


> forklaring også på hvorfor dere ikke har en egen vær varsom plakat for


> avisenes debattforum.


>


> Det tror jeg hadde vært en smart ide, nå som vi har fått nettaviser og


> debattforum osv., så må ikke PFU sovne i timen, som jeg nok kanskje


> synes det kan virke litt som, sett fra min side, i hvertfall.


>


> Med vennlig hilsen


>


> Erik Ribsskog


>


> 2008/9/24 Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>:


>> Kjære Erik Ribsskog


>>


>>


>>


>> Kjell Nyhuus er sykmeldt med dobbeltsidig lungebetennelse, men jeg skal


>> snakke med ham når han er tilbake, så vil du få svar. Fint om du oppgir


>> telefonnummer, så jeg kan ringe deg. Ellers er Nyhuus en utmerket kar, og


>> jeg er sikker på at han ikke har ment å avvise deg.


>>


>>


>>


>> Mvh


>>


>> Per Edgar Kokkvold


>>


>>


>>


>> ________________________________


>>


>> Fra: Per Edgar Kokkvold [mailto:kokkvold@online.no]


>> Sendt: 23. september 2008 05:49


>> Til: kokkvold@online.no


>> Emne: VS: Telefonsamtale, forrige måned.


>>


>>


>>


>>


>>


>>


>>


>> ________________________________


>>


>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


>> Sendt: 19. september 2008 05:04


>> Til: Per Edgar Kokkvold


>> Emne: Fwd: Telefonsamtale, forrige måned.


>>


>>


>>


>> Hei,


>>


>>


>>


>> jeg prøver å sende denne klagen til deg, siden han kollegaen din ikke


>> svarer.


>>


>> Med vennlig hilsen


>>


>> Erik Ribsskog


>>


>> ---------- Forwarded message ----------


>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


>> Date: 2008/9/8


>> Subject: Telefonsamtale, forrige måned.


>> To: Kjell Nyhuus <kjell.nyhuus@presse.no>


>>


>> Hei,


>>


>>


>>


>> jeg viser til telefonsamtale, i forrige måned, hvor jeg etterlyste svar på


>> klagen min, på trakassering og sensur,


>>


>> fra VGD, Veggavisen, Debattcentralen og Dagbladet.


>>


>>


>>


>> Jeg viste til de aktuelle punktene, i Vær Varsom-plakaten, og etterlyste


>> også en egen Vær Varsom-plakat,


>>


>> for debattforum.


>>


>> Siden det finnes en Vær Varsom-plakat, for vanlige avisartikler.


>>


>>


>>


>> Og også en Vær Varsom-plakat, for reklamer, mener jeg det var.


>>


>> Men nå er det jo år 2008, så jeg lurte på om det ikke var på tide med en


>> egen Vær Varsom-plakat, for


>>


>> debattfoum, drevet av nettavisene også.


>>


>> Bare et forslag, siden jeg ikke tror at de plakatene som man har nå,


> passer


>> helt å bruke for problemer,


>>


>> som med trakassering og sensur, på debattforum.


>>


>> I allefall ikke, etter at jeg hørte du sa, over telefon, da jeg ringte den


>> nevnte telefonsamtalen, at min klage


>>


>> lå langt nede i bunken, og at du bare hadde tenkt å foreta en forenklet


>> behandling.


>>


>> Og det kan man jo tenke seg hva betyr, at du bare ville hive det i søpla,


>> f.eks.


>>


>> Men, da nevnte jo jeg det, at Solskjær, han hadde sagt, at PFU, bare var


> noe


>> tull uansett, eller noe.


>>


>> At man kunne bare like gjerne droppe PFU, de hadde ingen troverdighet, og


>> heller ta det i et sivilt


>>


>> søksmål.


>>


>>


>>


>> Noe sånn var det vel han sa.


>>


>> Men du sa at det var feil, det var agenten til Solskjær, en som Solbakken,


>> som hadde sagt, at å klage


>>


>> til PFU, var som å pisse i motvind.


>>


>> Det er mulig.


>>


>> I hvertfall, så virker det ikke helt enkelt.


>>


>> Fordi, du sa, da jeg ringte, for 3-4 uker siden, at du skulle meg noe


>> skriftlig, angående klagen på de


>>


>> nevnte avisene, som jeg sendte dere.


>>


>> Men jeg har ikke fått noe svar av deg.


>>


>> Så jeg tror Solskjær og Solbakken, har rett i det her, at PFU, det er like


>> greit å droppe å kontakte,


>>


>> for de har ikke noen troverdighet uansett.


>>


>>


>>


>> Det kan i hvertfall virke som at de kan ha rett, hvis man sammenligner hva


>> dere sier, med hva dere gjør.


>>


>>


>>


>> Med vennlig hilsen


>>


>> Erik Ribsskog


>>


>>


>


>


>


>


>















No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).