Thursday 25 September 2008

Flashback til julen 1994. (In Norwegian).

Jeg tror det her må ha vært jula 94.

Da var jeg invitert på julemiddag, hos fattern og Haldis og dem.

Hvor jeg var noen julaftner, på begynnelsen av 90-tallet.

For jeg hadde ikke noe annet sted å dra.

Jeg vet ikke hvor søstra mi var, men hu var ikke der.

Det som skjedde, var at jeg nevnte, at jeg var boksemester, på rommet, på lag 2, i militæret.

Tidligere samme år, var det vel.

Da sa Christell til Jan, at hva er det dem driver med der.

Men hva hun mente med 'dem'.

Det vet ikke jeg.

For det var vel ikke organisert, fra militæret.

Det var bare noe vi fant på, på rommet.

Så hvorfor hun refererte til oss på rommet, som 'dem', til Jan.

Det hørtes rart ut.

Hun kjente jo ikke dem andre på rommet.

Men men.

Da var også han enkemannen til Tulla, eller Tutta, eller hva hun het.

Hun på Berger, like ovenfor bedehuset.

Som var venninne med Haldis.

Men som ikke ville slutte å røyke, for det var den eneste gleden hennes, nevnte fattern.

Så hu var vel sjuk da.

Han enkemannen hennes, han svarte ikke på spørsmål engang, når jeg spurte om Tutta hadde dødd, eller hva det var.

Da holdt han bare kjeft.

Så her var det vel noe rart.

Men han var kanskje i sorg da.

Noe sånt.

Men det er mye rart.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).