Sunday 11 May 2008

E-post til Sivilombudsmannen. (In Norwegian).

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Til Sivilombudsmann Arne Filtvedt. Ref. 2007/2263.


Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Fri, Apr 11, 2008 at 11:04 PM

To: "arkiv@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>

Hei,

jeg viser til tidligere korrespondanse, deriblandt brev mottatt i dag.

Det har vært mye som har skjedd, i forbindelse med at Kripos, Politidepartementet og Justisdepartementet ikke har svart på korrespondanse.

Og det samme gjelder ambassaden i London, og UD.

Det har også vært problemer med Fornyings og Adm.dep.

Jeg har sendt dere kopi av korrespondanse tidligere.

Jeg ble så bedt å sende et kort, undertegnet brev, som jeg gjorde.

Så var ikke det bra nok.

Så dere ville ha et nytt brev.

Jeg har litt problem med printeren her nå.

Så jeg seder dette nå på e-post.

Og det er som nevnt over, mye som har skjedd.

Og jeg må jo begynne et sted.

Så jeg begynner med SMK.

Her er det som har skjedd:

- 21. desember 2007: Jeg sendte SMK, klage på Justisdep., UD og Forn. og Adm.dep. (Jeg har sendt dere kopi av e-poster tidligere).

- 23. februar 2008: SMK sendte et brev, hvor de skriver:

'Statsministerens kontor er ikke en klageinstans/overordnet forvaltningsmyndighet i forhold til de ulike departementene. Kontoret kan derfor

ikke behandle dine klager. Hvis du mener det er grunnlag for å klage på departementenes håndtering av dine saker, kan du imidlertid henvende

deg til Sivilombudsmannen. Han behandler klager fra borgere om urett og feil som måtte være gjort av offentlig forvaltning.'.

De nevner ikke klagen på UD, av en eller annen anledning.

Men er det riktig som de skriver, at SMK ikke er en klageinstans for departementene?

SMK er vel ansvarlig for departementene?

Hvem kan man klage på departementene til?

Hvem kan man klage på SMK til?

Er det ikke SMK sin oppgave å rydde opp, hvis departementene gjør noe feil?

Her er det snakk om tre departementer.

Er det ikke uansvarlig av SMK å bare sende det til Sivilombudsmannen?

Hvordan makt har Sivilombudsmannen, ovenfor SMK?

Hvem er i såfall overordnet forvaltningsmyndighet ovenfor departementene, hvis ikke SMK er det?

Jeg tenkte dette var spørsmål, som ville vært greit, å fått rede på, før jeg gikk videre i mer detalj her.

Håper dette er i orden!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Inserted from <http://mail.google.com/mail/?ui=1&ik=e5ac4dfab9&view=pt&search=contacts&qt=&ct_id=75&ww=1259&msg=1193f84f4d9223e0&zx=7uabtf-smn6uq>



No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).