her to linker som er litt intr:
Between You and Mary-Jo Jones
11:46pm Apr 10th
http://www.ebslondon.ac.uk/courses/financial_info/course_fees.aspx og http://www.maddoxclub.com/
Priser på skolen hun gikk og så er det den klubben. Må ha medlemskap og i tillegg betale for bord etc. Vanlig på slike steder. Du er flink til å undersøke ting så sender til deg jeg)
12:25am Apr 11th
Hei du,
skolen blir vel dekket av lånekassa, såvidt jeg kan skjønne.
Bare at hun måtte da få dekket skolepengene som studielån da, sånn at hun nok måtte betale mer enn halvpartene av skolepengene tilbake senere.
Fordi litt av skolepengene, ville bli gitt som stipend, men den største delen ville nok blitt gitt som vanlig studielån.
Så jeg tror ikke skolepengene skulle ha så mye å si, for hvor mye penger hun hadde å disponere osv., siden dette ble dekket av staten uansett, såvidt jeg husker selv i hvertfall.
Men jeg kan godt prøve å finne ut mer om dette alikevel seinere.
Men hva nøyaktig, er det som er 'stridens kjerne' nå, så og si.
Det er litt seint for meg nå.
Men er det om hun villa ha hatt råd til å være på medlem på klubben?
Jeg skal lese gjennom facebook-postene litt nøyere nå, sånn så at jeg blir litt mer oppdatert.
Så skal jeg se mer på det etterpå.
Men bare si fra hvis det er noe spesiellt som trenges å ses etter, for jeg har drevet med en del jobb osv, og skrevet om noe andre greier på blog osv. de siste dagene, så jeg er ikke helt oppdatert om helt nøyaktig hva som det prøves å finne ut om nå.
Så bare forklar mer i såfall, så skal jeg prøve så godt jeg kan å finne ut av det.
Så skal jeg lese av de postene og på Facebook da.
Sånn, nå får jeg se om jeg klarer å få gjort noe annet her.
Vi får se.
12:50pm Apr 11th
Heisann:)
Nei du kan ha rett i det med skolepengene, og medlemskap på klubben tipper jeg er max 5 lapper i året - men det er livstilen som avisene maler frem og at hun kun gikk med rike arabere etc, ikke at det er noe galt i det. Det jeg ikke skjønner er hvorfor avisene skriver familien er rike - http://www.purehelp.no/vis.asp?t_page=2&company_name=O+P+MAGNUSSEN+AS&ftknr=5B404E444616434346
Greit at det er en " fin " adresse, men jeg kjenner mange i nabolaget som er rikere og enkelte som er fattigere for å si det slik. Det koster med klær, reiser og fester. Det som også blir skrevet og dysset på er at at han var kjæresten hennes og at det var slutt HVEM er da en nye, og kan det han noe å si ? Og om menn betaler og betaler når man er ute så er det rart de ikke vil ha " noe " igjen..du skjønner hva jeg mener. Jeg har sagt flere ganger at dette er en " askepott gone bad " Skjønner jo at vennene ikke vil snakke om det osv, for når mennesker dør så blir de automatisk helgner. Hun er vel som de fleste jenter snill datter hjemme og litt villere ute. Synes bare det er dumt at aviser i england ikke får inn i hodet sitt at familien ikke er kjent, rik eller noe annet - de er en vanlig familie som er rammet av en tragedie. Og har ikke Farouk A gjort dette så synes jeg synd på han også. Men hva med de to andre som bodde i leiligheten, ble jo sagt de var forsvunnet også - det også er merkelig. Og at hun var lagt i søplerommet, og ikke i leiligheten om de skulle stikke av..noe skurrer skikkelig. Og eiendelene hennes.. skulle tro det var gaver som var tatt tilbake? Arabiske menn tar ikke pent på om dama går til sengs med andre eller med nye.. osv. Så mange spørsmål og nytter ikke der inne når folk som denne " Erika " ikke tørr tenke tanker helt ut. Jeg håper de finner morderen, og at alle får " fred " men at de er redde for å stille spørsmål og snakke sant skjønner jeg ikke. Men klart - familien ser jo den lille jenta si - og ikke kvinnen som kanskje tok feil valg og var blendet av penger og makt.. hva tror du ? ..
5:09pm Apr 11th
Hei,
ja jeg har ikke lest alt som har vært i avisene om dette de siste ukene.
Men du har mange bra poenger her.
Kanskje det var de to andre som bor i leiligheten som drepte henne.
Og de lot han yngste ta skylda f.eks.
Som del av en plan.
Det kan vel være mulig.
Hva med de hun norske dama bodde sammen med i England da.
Bodde hun i en leilighet som var leid ut av universitetet?
Og bodde hun sammen med venner fra universitetet?
Eller var det venner fra jobben hennes, hvor hun jobbet noen måneder før hun begynte på universitetet?
Hvordan folk var det hun hang sammen med da hun jobbet i London?
Hang hun på Maddox allerede da hun flyttet til byen, eller begynte dette, etter at hun startet på universitetet og fikk venner der?
Du sier det kosta fem lapper å være medlem på Maddox, det vil si 5000 norske da, ca. 500 pund i året?
Det er vel sånn, hvis man går ut i Oslo, f.eks. så er det et utested i Grensen der, er det vel, som jeg ikke husker navnet på.
Hvis det er rike folk, så betaler aldri damene drinker så og si.
Ikke som på Møllers, f.eks., hvor arbeidersklasse folk går, og damene drikker øl, som dem betaler selv.
Hvis det er der de rikeste går, så betaler vel ikke damene alle drinkene hele tiden?
Men de får vel ikke dårlig rykte likevel?
Det er vel bare sånn det er, er det ikke det?
Eller forventer de folka der, kanskje å få noe igjen da.
Søstra mi, husker jeg sa, at menn er dumme, venninne hennes kunne drikke på deres regning hele kvelden, men de gjorde visst ikke noe tilbake.
Men dette er tema som andre vet mer om enn meg.
Det var en dame som kontaktet meg, etter at jeg oversatte den teksten fra Dagbladet, og postet den første gangen.
Hun hadde et østeuropeisk navn eller noe.
Kanskje hun vet mer om de her tingene.
Skal jeg se om jeg finner noe link eller noe her, jeg får bare lete litt.
5:40pm Apr 11th
Jeg måtte visst lete litt her.
Her fant jeg det jeg tenkte på:
Marina Ousitsenko (London) wrote
at 3:03pm on March 22nd, 2008
Erik, i've read the article you've translated, and i must say it's very true. UK papers have really painted a totally different Martine to the girl we knew. I suppose they just try to add more scandal to the story. This is so cynical. In the article you've translated i can recognise the Martine i knew.
Report
Kanksje hun vet noe?
6:37pm Apr 11th
Ja, det er akkurat det Finnes medlemsklubber over hele verden det er ikke det. Jeg er en del ute både her hjemme og i utlandet - og vanligvis er det menn som betaler. Selv om jeg også betaler selv. Men det er litt annet når alle er på samme " nivå " og ikke for å være stygg - men OM hun kun datet rike arabere for pengenes skyld så er det jo ikke så bra Hun bodde sammen med to norske jenter jeg husker ikke hva de het - sto i en eller annen avis det også. Jeg regner med at hun har venninner som har vært mye på klubber og så blitt med, og da møtt bla Farouk og hatt et forhold til han. Så slik jeg forstår det har hun nok vært på det utestedet fra hun startet på Regent. Går jo ekstremt mange rike mennesker der - og da mener jeg ekstremt rike, det er ikke som om de tjener en million eller to i året. Nyrike russerbarn og arbabere. Det er pengesterke mennesker. Jeg tror også at britiske aviser har smurt godt på for å legge et glamorøst preg på det hele. Jeg vet ikke hvorfor men jeg tror pengesporet er viktig. Og HVEM er den nye kjæresten, tenk om det var en av de andre som bodde med Farouk ? Jeg synes det er rart ingen snakker om de lenger.. det er merkelig. 10000 spørsmål er det i allefall..;)
7:20pm Apr 11th
Hei,
ja jeg tror du kan være inne på det her.
Jeg fulgte med i begynnelsen på denne saken, da det var i nyhetene rundt påsketider.
Det er klart at når det er såpass rike og inflytelsesrike folk, så skal man ikke se bort fra, at de for eksempel også kan kontrollere politiet.
At det er noe mafia som kontrollerer London nå f.eks.
Jeg var i London sist i fjor, og da var det sånn, at folk gikk i burka og 'Allahs warrior' t-skjorte, i Oxford St.
Så London har nok forrandret seg litt, siden f.eks. 80-tallet.
Så det kunne jo f.eks. vært derfor politiet ikke ville gå ut med bildet.
Bare for å ta ett eksempel.
Tilbake til det utestedet.
Møtte hun ikke han karen på universitetet da?
Siden hun gikk der, så fikk hun kanskje masse billonær-venner, og ville være med i miljøet?
Jeg husker jeg studerte jo i Sunderland, og da måtte man jo dukke opp på studentklubben, når alle de andre på campus dro ut.
I hvertfall måtte man være med når de spurte, ellers så fikk man jo ingen student-venner og sånn da.
Men hvordan er det på Regents da.
Er det flere miljøer der?
Er det mange 'vanlige folk', som går på Regents, eller er alle nyrike billionærbarn, bortsett fra hun norske som ble drept/myrdet?
7:52pm Apr 11th
Virker som de fleste har meget god økonomi for å si det pent. Jeg tror nok det er flere miljøer der, ikke alle som liker å gå ut og feste hele tiden etc, så er vel der som på andre skoler, men når det er såpass dyrt og såpass mange fra andre land blir det nok et spesielt miljø - søk opp skolen på facebook - og se på de som er med i gruppen, det er en del. Joda hun møtte han nok på skolen, men ingen som VET VET... men tror hun ble blendet og kanskje behandlet han som vi norske behandler norske menn gå arabere som tolerer det selv om de bor i vesten.;) Nå skal denne damen faktisk ut - men ikke i millionærklubben, bursdagselskap:) Ha en fin kveld:)
7:58pm Apr 11th
Ja,
i lige måde du.
Ha det kult på byen!
Kanskje man kunne spørre noen av de hun bodde sammen med, eller hadde jobbet sammen med før, eller kamerater i klassen/på samme studiet.
Jeg så en som hun hadde jobbet med, som skrev på veggen i den Facebook-gruppen.
Kanskje hun vet noe?
Med vennlig hilsen
Erik
8:07pm Apr 11th
Hei,
jeg skriver det her mens jeg har det i hue.
Jeg tenkte meg ikke godt nok om når jeg skrev det forrige.
Fordi du skriver at hun behandlet han, sånn som vestlige damer behandler menn, her i vesten.
Men jeg er ikke vant til å tenke sånn, hvordan damer behandler menn.
Men betyr det, at du tror, at hun brukte han for sex.
Men hun synes det ble kjedelig etter en stund, for hun synes ikke det var nok å bare ha en mann, for hun var fortsatt ikke helt tilfreds, så hun ville gjerne ha fler.
Så fikk hun en ny mann.
Og slo opp med han andre.
Og da han andre hevn, og drepte henne.
Jeg er ikke vant til å tenke sånn her, for jeg må nesten prøve å tolke det du skriver om hvordan damer behandler menn i vesten.
For hvordan damer tenker når det gjelder å behandle menn, det er ikke så lett for meg å sette meg inn i.
Så derfor må jeg skrive det her veldig direkte, fordi jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner helt hva du mener da.
Så jeg hvis jeg har skjønt det helt feil, så bare skriv det.
For det her er ikke sånne ting jeg er så god på egentlig.
Så beklager hvis det ble helt feil.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
4:29pm Apr 12th
Hei)
Jeg tenkte slik at hun var sammen med han datet han, var ute med han, han betalte, kjøpte gaver og vartet opp. Hun dumper han og finner en ny, og mener han er venn allikevel - og han ser på henne som en sviker og om hun da blir sammen med en kompis av han ville han neppe like det. Eller om kopisen fant ut hun fortsatt dro hjem med farouk - og det at hun var funnet halvnaken sier jo at noe har skjedd.
Om man er sammen med en norsk en og det blir slutt så er man liksom " venner " etterpå. Det er andre kodekser
Så du er inne på det der - tror hun var litt for naiv, og kanskje trodde at milliardær sønner fra Jemen er som halvrike bortskjemte vestkant gutter..;) og det er de ikke...
:)
Håper de finner sannheten om dette - slik at familiene kan få fred, er tragisk uansett, men kanskje unge jenter lærer at det er ikke trygt å bli med " fremmede " hjem - og man kan aldri stole blindt på noen:)
Ha en fin lørdag :)
MJ
6:11pm Apr 12th
Hei,
ja jeg skrev jo en teori der.
At hun kunne kanskje ha blitt kjent med han karen, når hun jobbet i klesforretningen f.eks. da.
Ok, men vennene hennes, sa i den Dagbladet-artikkelen, at de var visst bare gode venner.
Altså, at de var bare studie-kamerater, eller omgangsvenner, men ikke noe mer.
Jeg har ikke lest noe annet, som bekrefter hvordan forhold de hadde.
Og jeg har ikke lest, at hun traff en annen araber, f.eks.
Men jeg har ikke fulgt den saken her så nøye, i de siste ukene.
Jeg har mest svart på personangrep inne på den Facebook-gruppen der, siden det virker som at noen ikke liker at man diskuterer åpent der.
Men det hadde kanskje vært en ide, å prøve å få kontakt med noen som kjente henne, f.eks. studie eller arbeidskamerater fra London da, og høre de eventuellt visste noe mer om disse tingene.
Jeg vet ikke om man har lov å gjøre det som vanlig privatperson.
Men det virker som at det kan være noen ugler i mosen, ute å går noen steder, siden jo den britiske pressen, jo sa at hun var en 'socialete', når hun var en vanlig jente fra Nesøya.
Jeg leste i den Dagbladet-artikkelen, at de var naboer til Hallvard Flatland.
Og at hun var venninne med dattern til Flatland.
Jeg er ikke så sikker på han Flatland.
Han gikk vel mye på travbanen, og jeg vet at Casino, eller hva det programmet hans het.
Det var sponset at en som heter Svein Martinsen, som eide/eier en klesforretning i Lillestrøm/Strømmen, som heter Harda klær.
Og de tror jeg sikkert kjente hverandre fra travbanen.
Og like etter at jeg flytta inn til Oslo for å studere i 89, så bodde jeg et år, hos den yngre halvbroren min, og den gamle stefaren min, på Furuset.
Og da pleide han Martinsen å være gjest der, sammen med kona, og de hadde en datter som het Angelica blant annet.
Og han var sånn, at når han gikk på Matland, for å kjøpe mat, så sa han at han skulle ha noen hekto roastbiff til katta.
Da lillebroren min var 7-8 år, og var med på travbanen, og de satt i rest. der, så ga han masse tips, og noen ganger bare ga han broren min en hundrelapp, for å få'n til å forsvinne da kanskje.
Forts.
6:16pm Apr 12th
Og han fortalte hvordan dem gjorde det i forbrukersamvirke.
Dem hadde hatt et kjøttlager.
Med masse dyreskrotter hengende i.
Så hadde de som skulle passe på lageret slutta.
Så hadde det gått mark i de skrottene.
Så sa han ene sjefen, til de andre forbr.samvirke sjefene.
At overlat dette til meg, ikke tenk på det, jeg skal ordne det.
Og uka etter, så hadde de strekt krydret grillsteik på tilbud, i alle forbr.samvirke butikkene.
Det var også Martinsen som fortalte meg at dem hadde ledig jobb på OBS Triaden.
Jeg jobba i Norsk Hagetidend, praksisplass.
Men fikk bare 4000 i mnd. der, det var i et hvileår mellom studier på NHI.
Så hørte jeg at de trengte folk der, og da fikk jeg jo tre ganger så mye i lønn, så selv om det var mye kjedeligere jobb, så hadde jeg jo planlagt å spare opp penger osv., så derfor slo jeg til på den.
Men nok om det.
Du får ha god helg osv. ja.
Og takk for svar!
Med vennlig hilsen
Erik
1:28am Apr 14th
Hei, ser det tar helt av på den veggen å gruppen, folk er ikke helt gode - de vil bare ha slike " hvil i fred " meldinger. Nesten så en ikke gidder å skrive for det jo bare tull der nå. Ikke bry deg om det de skriver - lett å skrive når man er anonym. Likte den forbrukersamvirke historien din - smilte litt da - såg det for meg. Er nok mye som skjer man ikke vet noe om hehe:)
Håper helgen har vært fin og du er klar for en ny uke - jeg reiser bort denne uken, er vel innom her om jeg har muligheten:)
god natt fra meg
1:43am Apr 14th
Hei du,
joda jeg har vel måttet flykte fra Norge, må jeg vel si, for noen år siden.
Og siden det, så har jeg prøvd å få hjelp/råd/informasjon, av myndighetene i Norge, i og med, at jeg har overhørt, at jeg er forfulgt av noe mafia-greier i Norge.
I forbindelse med at jeg kontaktet Kripos og oppover, så har jeg ikke fått noe svar da, fra myndighetene, og nå er det hos SMK og sivilombudsmannen.
Og jeg har også tatt kontakt med menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg mm.
Det står mer på bloggen og, hvis du har linken til den.
Men i forbindelse, med at jeg ikke fikk noe svar/hjelp fra Kripos, Politidirektoratet, Justisdepartementet, SMK, UD, osv. osv.
Så synes jeg det kunne virke som at noe var galt i Norge.
Så jeg prøvde å tenke ut hva som kunne være galt da.
Så tok jeg sånn brainstorming, som det ble kallt, da jeg studerte markedsføring, på VGS, på 80-tallet.
Og da begynte jeg å tenke på en artikkel jeg hadde lest, angående hva kjøttet på Grandiosa egentlig inneholdt.
Som jeg hadde lest om i en gratisavis, rundt år 2000 vel, i Oslo.
Så det var en av tingene jeg tenkte på da.
Jeg fant også mye ut om Stoltenberg og Giske osv.
Men det virker som at det er noe galt med inneholdet i kjøttet i Grandiosa.
Og også med Stoltenberg og Giske da.
Og jeg blir trakassert, på alle debattforum jeg er på omtrent, ala her på den Facebook-gruppen.
Så det virker som at det er en organisert kampanje ute og går.
Du kan få noen linker hvis du er interessert:
http://nb.xiandos.info/12._september_%28Var_det_noe_galt_med_11._september%3F%29
http://nb.xiandos.info/Pizza_Grandiosa
http://nb.xiandos.info/Politiet_i_England
http://nb.xiandos.info/Microsoft
Jeg har ikke helt fått med meg hvem du er osv., men jeg så da hadde noe fra TV-nyhetene osv. på sida di, så jeg regner med du er opptatt av det som er i nyhetene osv.
Og det ser jeg jo, fra at du er på den Facebook-siden også.
Så jeg tok med de linkene i samme slengen.
Så da får du ha mange takk for svar da, og god ferie i neste uke!
Med vennlig hilsen
Erik
1:59am Apr 14th
Og hva er det her for noe igjen?
Mary-Jo Jones wrote
at 11:42am
Del 2: Erik Ribsskog: Hvor mener du at du står i forhold til andre her inne. Folk har ikke lyst til å skrive her fordi du har påtatt deg den rollen. Ville bare si det fordi jeg synes du ødelegger mye av det folk skriver ved å få istand usakelige diskusjoner. Hvorfor du indirekte dømmer mennesker som ikke er engang er tiltalt ? Alle ønsker at mordere skal bli tatt, alle ønsker at verden ikke var et sted hvor kvinner og menn blir drept fordi de tar ukloke valg og sjebnen er imot de - men ingen ønsker en verden der man blir sensurert - av deg.
Report
Mary-Jo Jones wrote
at 11:41am
Del 1: Erik Ribsskog: På meg virker det som du har bestemt deg for å leke moderator for hva andre mennesker skriver, tenker og tror her inne. Om man ikke lar tvilen komme deg tilgode skulle man tro du hadde rassistiske tendenser i tillegg. Du er et irritasjonsmoment for mange her - ikke fordi det du skriver er så smart, eller fordi du " setter folk på plass " men fordi du er frekk, svarer folk på en relativt ufin måte. Så det jeg lurer på er - hvorfor gjør du det ?
Report
..
Rassistiske tendenser ja.
Og at jeg setter folk på plass, jeg har bare tatt igjen, når folk har trakassert meg.
Man må få lov å si fra, hvis noen tråkker en på tærne synes jeg.
Man burde ha lov å få diskutere på Facebook, uten å bli trakassert.
Og så skal man få høre, at dette er det er en selv som er ufin.
Det passer ikke helt hjemme med virkeligheten spørr du meg men.
Men sånn er det.
Bare prøvde å google deg, fordi det stod ikke så mye om deg der.
Og fant jeg det her, som stod på bloggen min fra før.
Men sånn er det.
Så jeg synes du har litt forskjellige toner som du bruker, når du skriver de forskjellige postene.
Med vennlig hilsen
Erik
10:26pm Apr 14th
Kommer alt ann på hvem jeg skriver til og hva det gjelder:) Men klart slik det er på den gruppa nå så vil de ha en " minnegruppe" og det blir litt feil - jeg er ikke for at man skal TA noen - her eller der - men jeg vil at man skal kunne diskutere teorier - og jeg synes de tar litt av når det gjelder å ta deg også. Det jeg skrev til deg - skrev jeg til deg og du svarte, så da var det vel ikke mer å rive seg i håret over.;) Men synes det er dumt at slik som Erika sitter med falskt navn, og sier hun er venninne av MVM - det virker rart på meg - ok at man kan være uenig osv, men det er noe annet enn å hogge hodet av folk:) Nå skal jeg finne sengen, opp igjen imorgen grytidlig:) god natt:)
10:33pm Apr 14th
Hei,
jo det kan jeg vel være enig i, at hvis de ønsker en minnegruppe, så burde de kanskje heller opprette en egen slik gruppe.
Og hun Erika sier at hun er hennes venninne ja, ok, det hadde jeg ikke fått med meg.
Jeg ser de skriver der nå, at hun drepte dama og han som er ettersøkt av politiet, kun hadde et vennskapsforhold.
Men av det du skrev tidligere, så virker det kanskje som at de hadde et nærmere forhold, stemmer det eller, jeg har ikke fulgt med så mye på denne saken de siste ukene, som når jeg oversatte den artikkelen, en av de første dagene.
Jo, jeg er enig, i at man burde kunne klare å oppføre seg på en sivilisert måte der, selv om man har forskjellige meninger.
Jeg synes flere der virker mer opptatt, av å dysse ned saken, det er min mening i hvertfall.
Men det var hyggelig å gøre fra deg igjen, selv om kanskje ikke tema er like artig.
Men god natt ja, så får du svare hvis du eventuelt har tid osv.
Erik
12:09pm Apr 21st
Hei,
jeg fant en link nå, hvor det stod at vedkommende jobber som markedsjef i WM-data (nå Logiga
Hei, jeg fant en link, hvor det står at vedkommende har jobbet i WM-data. (Nå Logica vel).
'Artikkelforfatteren Odd Petter Magnussen er markedssjef i dokumentdivisjonen i WM-data'.
http://www.wmdata.no/wmwebb/media/inblno0199.pdf
Men den linken var visst fra 1999, så jeg nå.
Men det stod i en britisk link at han var it-konsulent også vel, skal jeg se om jeg finner den:
'Odd Petter Magnussen, an information technology consultant'.
www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article3565402.ece
Men du har kanskje bedre oversikt?
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
4:32pm Apr 21st
Heisann,
kjapt innom:) Jeg vet bare at de alle bor i bestemorens hus, han hadde et lite firma han la ned nå i desember og det med VM data er jo årevis siden, så tror ikke han har gjort så mye mer enn å jobbe i det firmaet han la ned.
Ellers alt bra med deg ?
5:43pm Apr 21st
Joda stort sett,
jeg får noe hat-kampanjer mot meg osv for tida skjønner jeg.
Du selv da?
Og hvem er du forresten, hvis det er lov å spørre om det?
Dessuten, tilbake til den mordsaken, tror du hun som ble myrdet, var så forsinket med studiene, fra Polen, eller hvor det var, sånn at hun ikke var berettiget til å få studielån lengre, for studiene i England?
Takk for svar!
Med vennlig hilsen
Erik
10:59am Apr 25th
Hei du,
er det noe liv i deg for tiden?
Jeg får en del henvendelser her, på message, som jeg gjerne skulle ha tatt opp med deg, siden det virker som om du har en rimelig bra kjennskap til noen av disse temaene.
Så håper du har tid å se på dette en dag.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
10:22pm Apr 26th
jobb og kaos - men nå ENDELIG hjemme:) Ser at det er full fart på den gruppen ? Hva er den loggen dette Lena vesenet har laget - ser ut som falsk profil - ingen venner osv.
:)
Loading...
10:56pm Apr 26th
Ja,
jeg har klaget på henne.
Jeg aner ikke hvem det er, og den dritten hun skriver, er ikke sant i det hele tatt.
Jeg har hatt noe problemer, med at jeg blitt forfulgt, av noe mafia, eller noe, i Norge, og også hatt problemer i England, som jeg har skrivd mer om her:
http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/02/lack-of-openness-from-government.html
Så jeg lurer på om det kan være noe i forbindelse med det.
Hun har falskt navn, og jeg har alltid prøvd å ha det i bakhodet, å oppføre meg ordentlig, siden at jeg f.eks. ikke ønsker, at folk skal drive å prate dritt om meg, siden jeg ikke vil at venner og familie osv., skal få høre sånt.
Men men.
11:04pm Apr 26th
Det virker som jeg har blitt sperret på den gruppen nå.
Jeg har opprettet en annen gruppe, siden det var så mye trakkasering, på den første gruppen.
http://www.facebook.com/group.php?gid=11372532766&ref=mf
Men det er kanskje ikke så smart av deg, å eventuelt melde deg på der, hvis du ikke vil, at folk skal skjønne, at du skriver meldinger til meg, om det her.
Det virker som at det som har foregått, på den internasjonale gruppen, er såkalt 'street theater' og 'group stalking', altså at det er organisert trakassering.
At det er noen der, som ikke har ønsket, at folk skal grave for mye, i det som har skjedd.
Og at dette er organisert.
Så det er kanskje ikke så smart hvis folk får vite at du skiver meldinger, hvis du vil unngå sånt.
Selv om du kanskje ikke skriver under ditt eget navn, vel?
Men men.
Jeg har fått 2-3-4 henvendelser, fra folk, som sier de er venner/familie til hun dama som ble myrdet.
De sier noen ting som motstrider litt, noe av det du sa.
Men, jeg synes jo det, at noe er 'muffens', i denne mordsaken, på grunn, av at den britiske pressen, har kallt henne, en 'socialite', noe som helt klart, er løgn, hun var en vanlig norsk jente, like the girl next door, så og si.
Jeg vet ikke om jeg skal poste de meldingene, sånn så du får se dem, så kan vi diskutere det.
Det er om familieforhold osv.
En, som sa at hun dama var venninna hans, sa, at det, at de bodde hos bestemoren, ikke var pga. dårlig økonomi.
Jeg skal se om jeg finner den posten.
11:06pm Apr 26th
at familien magnussen eventuelt har hatt økonomiske problemer er ikke noe som angår allmennheten og det har heller ingenting med denne drapssaken. som en nær venn av familien kan jeg forresten informere om at dette er noe som har gått meg hus forbi. og at de bor med bestemoren er av helt andre årsaker enn de økonomiske. det synes jeg var ufint å poste opp på wallen der erik.
forøvrig synes jeg gruppen er et fint lite tiltak, og har ingenting i mot den og hva den står for.
11:13pm Apr 26th
Det ovenfor, ble sendt, av en som skrev han var en nær venn av familien osv.
Jeg forklarte, at du hadde sendt meg meldinger, om det her med økonomien osv.
Men jeg sa ikke navnet ditt.
Men jeg spurte, om han ville, at jeg skulle be deg, om å kontakte han.
Siden dere var uenige, om det her med økonomien.
Men han hadde ikke lyst til å diskutere det.
Jeg bare tenkte jeg kunne foreslå det for han, siden han virka litt trist osv.
Det er jo ikke så artig, å drive å ta opp sånne her ting på nettet, som går på folks økonomi osv.
Jeg har fått flere meldinger og.
Men vi kan kanskje ta en ting av gangen.
Jeg vet ikke hva som kan stemme, du skrev at han hadde dårlig økonomi.
Jeg sjekka om det firma hans, det produserte kjelker, til å ha etter snøscotere.
Og som ble solgt til militæret.
Men det firmaet, er vel så godt som nedlagt nå?
I en britisk avis, så stod det at han jobbet som it-konsulent.
Men, du sa, at det var flere år siden, at han jobbet i WM-data.
Men jobbet han som selvstendig næringsdrivende, som it-konsulent da?
Flyttet de til bestemoren, siden moren beholdt huset, etter skillsmissen?
Var Hallvard Flatland nabo til bestemoren, og han er jo kjent for å vanke i ttravbanemiljøet, med mye kjeltringer vel.
Og har vært dømt til fengselstraff for hvitvasking etc.
Kan familien ha vært i klørne på noen kjetringer, i forbindelse med travbane miljøet, som har folk som Flatland, og Hamre, og sikkert enda værre folk?
Sorry hvis det blir mye poster og spørsmål.
Med vennliig hilsen
Erik
1:32am Apr 28th
Heisann,
Tror ikke folk tenker på det med penger om de selv har mye penger - men jeg tror penge sakten er at hun ville ha venner med mye penger for å nye godt av det - og det er sikkert litt ufint å si :) Ja jeg såg at det ble problemer med den gruppa - kanskje like greit å glemme hele Martine saken, synes det er dumt hele greia - etter begravelsen er alt i media over, og jeg tror ikke morderen blir tatt om han er i Yemen. Du må ikke bry deg om alt de skriver - mennesker er slik, men grunnen er at du er åpen om ALT på den bloggen din, og på nett gjemmer folk seg - derfor blir det lettere å såre deg. Det er feil, men slik er verden noen ganger - rett og slett ond. Mange som melder seg av den gruppa der nå - det blir vel ukoselig for alle når det er slik der - de vil ikke diskutere sak - de vil ha en MINNE gruppe - men da var det det de skulle laget. Håper ellers du har det bra. Jeg sovnet på sofan ikveld og våknet nå - så blir en kort natt.. før opp igjen:) Håper du får en god natt:)
MJ.
10:11am Apr 28th
Hei du,
ja det er mulig du har mye rett i det du skriver der.
Grunnen til at jeg skriver om alt mulig på bloggen, er fordi det virker for meg, som at et eller annet er litt galt i Norge, siden man ikke får noe hjelp, når man blir forfulgt osv., og jagd av folk som skal skyte en osv.
Så da prøver jeg å finne hva det er som gjør, at ikke politi og myndigheter, svarer på e-post og telefoner en gang.
Kanskje de har misforstått, og tror jeg er kriminell, eller noe.
Ikke vet jeg, men jeg prøver i hvertfall å gjøre min del, til å finne ut hva det er som foregår.
Fordi, for meg, så virker det som at det muligens er noe alvorlig noe sted, i samfunnet, som er galt.
Men nok om det.
Jeg trodde du var interessert i den saken om hun som ble drept.
Kjenner du familien osv. personlig eller?
Jeg synes jo det var artig, å prøve å finne ut noe om hva som foregikk.
Siden du kjente til, en del mer, enn det som stod i aviser osv.
Og en venn, av hun som ble drept, sa jo også at de bodde hos bestemoren, så du har jo helt rett i det, at de bodde der.
Og hun var i hvertfall ikke noen 'sociallite', som avisene skriver enda.
Det er mulig du kan ha rett i det du skriver, om at hun villle leve et god liv osv., og at det gikk galt.
Hvis du vil, så kan vi jo godt prøve å finne ut mer, så kan jeg skrive det på blogg, eller den gruppen, du behøver jo ikke å si ditt navn, for å si det sånn.
Jeg vet jo ikke så mye om deg uansett så, og selv om jeg hadde visst det, så er det jo ikke sånn, at jeg trenger å skrive det, for å si det sånn.
Men jeg må innrømme, at jeg lurer på litt hvem du er, osv.
Og hvordan du kjenner til denne saken osv.
Men du trenger ikke å gå i detaljer osv., jeg skjønner det er mye som foregår, og at det ikke alltid er så artig, hvis folk vet hvem man er, hvis kan kommenterer om slike saker, som dette mordet osv.
Og jeg tror du har rett i det, at de sier de vil ha en diskusjonsgruppe, men de vil egentlig ha en minnegruppe, og det kræsjer litt ja.
Samt, at jeg mistenker at hun advokaten og kanskje noen andre, kan ha vært organiserte der, og samarbeidet om trakasseringen, i en såkalt 'street theater' og 'group stalking' aksjon da.
Men mange takk for svar i hvertfall, og lykke til med jobb osv., jeg skjønner det virker som det er mye som skjer der.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
1:55pm Apr 28th
Det som irriterer meg er at avisene skriver som om hun var rik osv - og det skulle forklare livsstilen hennes. Så går venninner her ut og sier at hun ikke er rik men jobbet i klesbutikker osv - helt vanlig jente. Jeg har i årevis jobbet med stor firmaer i hele norge og kjenner de fleste - jeg hadde ALDRI hørt navnet engang.. derfor syns jeg at det med pengene kunne være en vinkling, og kanskje et spor. Men det er som om den gjengen hennes ikke har hjernekapasitet til å tenke utenfor boksen.. det er liksom fy fy det. Så derfor blir jeg litt matt - det er ikke en krig som er verdt å kjempe, men sannheten kommer for en dag før eller siden - men ser jo her også at det skrives mindre og mindre om livsstilen hennes sikkert fordi jpurnalister har skjønt at de kan lese skattelistene - og sjekke i brønnøysundsregisteret. Firmaet til faren ble oppløst i desember. Nå vet jeg ikke hva han jobber med.. trolig ingenting. Leste på bloggen din han som skrev " familien Magnussens økonomiske problemer hadde ingenting i her å gjøre " eller noe i den duren har jo ikke skjønt poenget. Når venninner i London sier - hun brukte å gå ut med rike arabere så sier det meg at hun er litt " golddigger " men klart det vil de ikke høre nå - for man skal kun rosemale de døde.
Men synes du ikke det er ekkelt å ha personnummeret ditt og alt på nett ? Jeg hadde fått hjerteinfarkt av det tror jeg:)
Men tror denne Martinesaken kommer til å bli dysset ned, er ikke så spennede lenger for pressen når hun ikke er rik osv.. og golddigger kan de ikke kalle henne for det er jo slemt.
:)
MJ
2:05pm Apr 28th
Hei,
har jeg personnummeret mitt på nett og da?
Jeg bor jo i England, så jeg bruker det ikke så mye egentlig.
Er du egentlig engelsk eller amerikansk selv, pga. navnet mener jeg?
Det jeg tenkte på, i forbindelse med den mordsaken, var f.eks. dette.
1. Fikk hun dama studielån i London, eller var hun så forsinka, med utdannelsen fra Polen, at hun ikke fikk mer lån fra lånekassa?
2. Hallvard Flatland, står det i avisene, at er naboen dems.
Han er mest kjent for å være TV-program-leder, men er også en kriminell, som er dømt for hvitvasking, og falsk forklaring.
Han, vanker i travbanemiljøet, hvor det vel er mange kjeltringer/gangstere.
Så om det kan være et kriminellt nettverk, rundt Flatland, sånn at han kontrollerer familien.
Siden hun jenta, var venninne med datra til Flatland, husker jeg å ha lest.
3. Han er arbeidsledig antagelig ja.
Og hvorfor skriver ikke avisene dette?
De britiske avisene, skriver fortsatt ting, som at 'socialite', ble kvalt.
4. De britiske avisene, sier at han faren, er it-konsulent.
De sier ikke noe, om at firmaet, er blitt lagt ned.
Hvorfor skriver de at han er it-konsulent, hvis firmaer er lagt ned.
5. Var det firmaet, som lagde kjelker, til miliæret, som ble lagt ned?
Jeg skrev det med tall nå jeg, for da er det enkere å skjønne det mer for meg, som er litt treig noen ganger.
Håper dette er i orden!
Og igjen takk for svar, ha en fortsatt fin dag/uke, på jobb osv.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
No comments:
Post a Comment