Saturday 24 May 2008

Ingen ende på inkompetansen fra NFF. (In Norwegian).

0

anbefalinger

Bra!

Ingen ende på inkompetansen fra NFF.

Skrevet av cons 24.05.2008 kl. 20:22

De siste dagene har det vært mye tull og uproffesjonalitet, fra NFF, når det gjelder merkevarebygging osv.

Selvfølgelig, skulle ikke disse drage-skjortene vært solgt, når det er en logo som ikke kommer til å bli brukt, det er vel å vanne ut merkevaren, og tulle med tradisjonene, vil jeg si.

Det er som at Rimi skulle ha ny logo, så lagde de for eksempel kulepenner, med den nye logoen på.

Så bestemmer Rimi seg for, at den ny Rimi-logoen, med ny rimi-stjerne på, ligna for mye på f.eks. et pentagram, heter det vel, så det så ut som at Rimi var blitt djeveldyrkere.

Så bestemmer Rimi seg for, at da skal selge disse kulepennene med djeveldyrker-logo, for halv pris, kun 50 øre, for Rimi vil ikke tjene noe penger på dette med djeveldyrkingen.

Hva slags merkevarebygging, ville dette vært for Rimi?

Jeg kan strengt tatt ikke skjønne, at det skal være noe anderledes, for Norsk Fotball Forbund.

Men ingen bryr seg om dette, at NFF, tuller med merkevarebyggingen sin, og selger skjorter med en logo, som ikke vil bli brukt.

Dette betyr, at merkevaren NFF, må være på et ganske lavmål.

NFF, skal få et gratis råd fra meg.

De klager på, at de har problem, med piratkopiering av landslagsdrakte, fordi de kan ikke ta patent på den, siden de kan ikke ta patent på flagget.

Men, jeg ser det finnes en umbro-logo, og et spillenummer-tall, på forsida av den nye drakta, sammen med drage-logoen.

Hva med å sette _både_ flagget, og NFF-logoen på drakta?

Da ville alle de som ønsket å beholde flagget på brystet, få viljen sin.

Og NFF, ville også kunne tatt patent på drakta, siden de nå har NFF logoen på drakta.

Så hva NFF tuller med, det vet ikke jeg.

Dette rådet er forresten gratis fra meg til NFF.

Hvordan kan det komme seg, at NFF ikke tenkte på dette selv, men begynner å tulle med en nymotens drage-logo?

Jeg sitter her, og har hundre ting å tenke på, og jeg kommer på ideen, at de kan ha både flagget og NFF-logoen på drakta, så får tradisjonalistene sin vilje, og NFF kan ta patent på drakta.

Men NFF, de vil ha en ny drage-logo, for ellers så kan de ikke ta patent på drakta, sier de.

Dette må da være rent tøv fra NFF.

Det er bare å legge til NFF logoen.

Så dette må være noe form for juging, eller kvasi-argumentasjon, fra NFF.

Det må egentlig være en annen grunn, til at de vil ha dragen der.

Hvorfor det?

Nei det får folk spørre NFF om.

Men nå vil de ha en slags bastard-løsning, med kombindert flagg og drage.

Det virker som at det ikke finnes grenser for inkompetansen, hos NFF.

Hele greia har blitt gjort til en vits, omtrent som med pizzavalget.

Det, at ingen reagerer, på at disse draktene, med en logo som ikke skal brukes, når markedet.

Det tyder på at det må være noen kommunister, eller noe, som styrer NFF:

For maken til grising med merkevaren, det kan ikke jeg huske å ha sett.

Jeg tror ikke noe internasjonalt konsern, f.eks., ville opptredt på denne måten.

Det er nok lite som minner om professjonell forretningsmessig drift hos NFF.

Så hva de folka kan der, det vet ikke jeg, men økonomi, og forretningsvirksohet, det tror jeg hører til i fremmedorboka, når det gjelder NFF.

Så kanskje de heller skulle investere i ny ledelse, istedet for ny logo, jeg er ikke sikker på at det hadde vært en dårligere løsning.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle





http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/24/536145.html#comments_container

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).