Monday 26 May 2008

Fattern ringte. (In Norwegian).

Fattern ringte nå, angående noe arv fra onkelen hans Ivar, eller noe.

Så sa han, at han hadde vært hos politiet, angående problemene jeg har med myndighetene.

Det må vel ha vært politiet i Drammen det da, tenker jeg.

Politiet hadde sagt, at jeg fikk være forsiktig å ikke overdramatisere, for da kunne det plutselig skje noe.

Da sa jeg, at det så jeg på som en trussel.

Han sa at ingen gidder å gjøre noe.

At ingen gidder å hjelpe da, regner jeg med, at det betydde.

Jeg sa han fikk hilse politiet fra meg, og be dem å gjøre jobben sin, hvis han skulle dit igjen.

Han sa at han synes det artig at jeg hadde skrivi om Banksjef Berg, i Svelvikbanken.

Det var noe jeg skulle ha spurt fattern om, men jeg kom ikke på hva det var.

Han lurte på om hva det kom av, at jeg skreiv så raskt på pc-en.

Så sa jeg, at han hadde jo kjøpt VIC-20 til meg, på begynnelsen av 80-tallet.

Og det stod jo en svensk, oransje, skrivemaskin, på kontoret, i huset til Ågot og Øivind, på Sand.

Og jeg hadde jo gått handel og kontor, med maskinskriving som fag, på Sande VGS.

Og jeg har jo hatt internett i mange år, og jobba på Microsoft, hvor det vel hendte at vi skrev litt på pc-ene.

Og både bestefaren min Johannes, og moren min, de skreiv bøker, Johannes, en bok, som het 'Mannen i Skogen', en artig bok, med fortellinger, eventyr nærmest, som han pleide å fortelle til meg og Pia, da vi var barn, og med muttern på besøk i Nevlunghavn.

Jeg skrev den boka, for bestemor, da hun bodde i Stavern, på en skrivemaskin jeg hadde kjøpt, da jeg begynte på handel og kontor, i Sande i 1986, var det vel, siden vi vel ble anbefalt å ha skrivemaskin da, siden maskinskriving var et av fagene, var det kanskje.

Jeg kjøpte en casio skrivemaskin med innebygd minne osv. jeg da, som jeg synes var kult på den tida.

Og muttern skrev en bok, fra middelalderen, som jeg også skreiv inn på skrivemaskin.

Ingen forlag godtok bøkene, et forlag klagde på at Johannes, hadde skrevet om 'sorte mann', i 'Mannen i Skogen' boka, siden det ikke var et politisk korrekt utrykk da.

Muttern sin bok, leste jeg, fikk grei kritikk fra forlaget, for handlingen osv., men de klagde på, at de historiske tingene, fra middelalderen, ikke var korrekte alltid da.

Den var vel grei den boka til muttern, jeg veit ikke hvor hun fikk handlingen fra, men jeg husker jeg ble positivt overraska, da jeg skreiv det på skrivemaskin.

Det var på 90-tallet det her, mens jeg bodde på St.Hanshaugen, jeg gjorde som en ekstrajobb, mens jeg jobba på Rimi, det var vel i 1996, før jeg fikk internett, vil jeg tippe.

Den boka til Johannes, skreiv jeg vel på maskin, i 1987, eller noe, hvis jeg husker riktig, og den var artig den.

Jeg kopierte den opp, i tre-fire eksemplarer, på kopimaskinen på kontoret i huset til Ågot, på Sand, så det var vel derfor bestemuttern, prata om, at jeg kunne ha kopiert brevene til General Hedegård der og, noen år seinere.

Men jeg har gitt opp politiet i Norge uansett.

De sier at jeg ikke skal overdramatisere.

Men det er bare tull.

Jeg vet jo ikke hva som foregår engang, uten at jeg hørte noen skulle skyte meg, på gården til onkelen min, i 2005.

Og at hele byen, i Oslo, prata om hele tida, bak ryggen min, at det var noen mafia-greier, som skulle ha tak i meg.

Så overdramatisere, hva faen er det for noe piss.

Hvis man skal dramatisere noe, så må man vel først vite hva som foregår.

Men det skjønner vel ikke politiet, dem tenker vel bare med ræva.

Så dem skjønner vel ikke at det er deres jobb å fortelle folk hva som foregår.

Så jeg får bare ønske god bedring til dem, og ønske dem lykke til med å begynne å gjøre jobben sin.

Fattern sa, at det var noen som hadde blitt stukket ned i Oslo nå.

Han sa, at politiet hadde omtrent ikke tid, til å etterforske dette, i 20 minutter engang.

Politiet klager på at de ikke har ressurser, sa fattern.

Men det er bare tull.

Folk har rettigheter.

Hvis politiet ikke klarer å gjøre jobben sin, å beskytte og tjene innbyggerne, så får de be om fler penger fra staten, eller omprioritere arbeidsoppgavene sine.

Og hvis de ikke får de pengene de behøver, for å gjøre jobben sin, så får Politisjefen, si til politikerne, at dette, at vi ikke kan tjene og beskytte borgerne, det kan ikke jeg ta ansvaret for, så da tar jeg min hatt og går, hvis vi ikke får de pengene vi trenger.

Så det er ingen unnskylding for politiet om de ikke gjør jobben sin.

Jeg skjønner at den enkelte politiansatt, ikke har noe de skulle ha sagt her, men ansvaret ligger på politisjefen (eller hva den øverste stillingen i politiet heter), så da får de enkelte politeansatte, eskalere dette da, hvis folk ikke får hjelp, ta det oppover i systemet.

Men det stopper vel opp et eller annet sted da.

Og der ligger problemet.

Så ny ledelse i politietaten, tror jeg nok kunne ha vært en god ide.

Når de har politimedarbeidere som sier til fattern, at jeg burde ikke overdramatisere, for da kan det plutselig skje noe.

Da er de så på jordet, når det gjelder hva jobben dems er, og hva ytringsfrihet, og folks rettigheter er.

Så når man går til politiet, og utryker bekymring, for at folk i familien, ikke får rettigheten sine.

Så svarer politiet med trussler.

Hva er det som er igjen av idealene fra den franske revolusjon blant annet, om frihet, likhet og brorskap.

Med likhet, menes blant annet likhet for loven.

Jeg tror ikke politiet hadde slengt det i trynet til Jens Stoltenberg, eller noen andre i eliten, at du må passe på at du ikke overdramatiserer, ellers kan det plutselig hende noe.

Så jeg tror egentlig ikke at det er så mye av hverken frihet, likhet eller brorskap i det norske samfunnet.

Det er bare noe jævla kommunistpiss hele greiene.

Det er i hvertfall min mening.

Så får dem ha lykke til med pisset sitt.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).