Friday 23 May 2008

Er det en Svelvik-mafia? (In Norwegian).

Fattern ringte i går, og da prøvde jeg å forklare han hva det var som foregikk, om hvorfor jeg skreiv på blogg osv.

Jeg forklarte om han trudaduren, eller musikeren, i Eiker, som hadde blitt plaget av offentlig forvaltning, som samarbeidet bak scenen, til de klarte å knuse han.

Her er linken til en bok om dette:

https://secure.kolofon.no/searchdetails.aspx?docid=78&pid=1826

Og jeg sa, at jeg synes det virka som, at myndighetene, i Staten, samarbeider på samme måten, bak scenen, som en mafia, bare på et høyere plan da.

Så sa fattern, at han kjente igjen det jeg forklarte om han karen i Eiker.

For sånn hadde det vært i Svelvik og, sa han.

På slutten av 80-tallet, så husker jeg at fattern kjøpte et gammelt hus i Sandsveien, på Sand, i Svelvik.

Det er en vei som går ned fra riksveien mellom Svelvik og Sande, og ned til Drammensfjorden, og til Sand gård da, de som opprinnelig eide hele Sand, og som dyrker jordbær, hvor jeg jobba en sommer, eller var det to, med å plukke jordbær.

Så jeg spiste ikke jordbær på mange år etter det, husker jeg, for man bli litt lei.

Men vi fikk kr. 2.50 pr kurv vi plukka, mener jeg å huske.

Og hvis vi fant brennesle, så tror jeg vi fikk 5 kroner pr. brennesle.

Noe sånt.

Det siste var bare i åkern da, men samme det.

Fattern kjøpte et hus der, rundt 1988 kanskje.

Fattern han kan masse forskjellig, han har bygd hus, blant annet et svært hus for onkelen min i Son.

Han har bygd masse båter, blant annet en havseiler på 30-40 fot vel, som måtte støpes i sement osv.

Han har drevet snekkerfirma, og startet opp produksjon av vannsenger, på 80-tallet, og solgte mye av dem, og importerte vannsengmadrasser fra USA osv.

Nå har visst Jensen Møbler kjøpt opp jordet, som lå like ved snekkerverkstedet, og det gamle huset til besteforeldra mine, så nå er det visst ikke så trivelig å bo der lengre.

Men samme det.

Jensen Møbler hadde visst gode kontakter i Svelvik kommune osv., så det var visst ikke få folk han hadde overkjørt gjennom åra.

Og fattern sa, at det var en sånn gjeng i Svelvik og, som hadde knust noe sånt som ti folk opp igjennom åra.

Ledet av banksjef Berg, i Svelvikbanken, visstnok.

Mens fattern dreiv å bygde nye hus i Sandsveien, så hadde visst banksjef Berg & Co., i Svelvik-banken, nå heter den vel Dnb NOR, men den har hatt flere andre navn opp i gjennom tidene også.

Svelvik Sparebank, eller sparebanken NOR, het vel banken på den tida.

Så hadde Banksjefen, Berg, & Co., sperra kontoene til fattern, mens han dreiv å bygde.

Så han fikk vel ikke kjøpt materialer osv. da.

Til å bygge ferdig de siste husa.

Så da gikk vel prosjektet med underskudd, og fattern gikk konkurs da.

Og det husker jeg allerede fra den tida, at fattern kalte dem for Svelvik-mafian.

Så det kan virke som at det noe lignende i de forskjellige stedene rundt omkring, som var beskrevet i den boka, av Freddy Kristoffersen, mafiaen i Eiker.

For det var visst et titall personer, som hadde blitt knust av denne banksjefen Berg, i Svelvik.

Fattern sa også, at datra hans, var venninne, med stesøstra mi, eller datra til dama til fattern, Christell, og også med søstra mi.

Jeg husker mange av venninnne til Christell og Pia, men at det var noen av dem som het Berg, det skal jeg ikke påstå at jeg husker.

Men dem hadde visst vært mye sammen med hu dattra til banksjefen, ettersom jeg skjønte, uten at jeg skal påstå at jeg veit hvem det var.

Noe som jeg syns var litt rart, at jeg ikke visste det, hvis dem var mye sammen.

Men nå bodde jo jeg i et hus for meg selv på Bergeråsen da, så det var vel ikke alt søstra mi og Christell gjorde, som jeg fikk med meg nei.

Jeg hadde egentlig ikke noe sjangs til å ha kontroll på dem.

Jeg hadde nok med meg sjæl, for jeg ble mobba ganske mye på skolen, når jeg gikk på ungdomsskolen, så jeg trodde at jeg gjorde dem en tjeneste, hvis jeg holdt meg unna dem, på ungdomsskolen osv., så kanskje ikke folk skjønte at vi var i slekt, for da ville kanskje dem bli mobba og.

Og jeg var litt flau over at jeg ble så mye mobba, så jeg ville ikke at Christell og Pia, skulle se at jeg ble mobba hele tida, så jeg holdt meg unna dem, det året jeg gikk i 9. klasse, og dem gikk i 7. klasse, på Svelvik Ungdomsskole.

Så det var vel bare et år vi gikk på samme skole, og da ble jeg mobba hele tida, som sagt.

Og, vi bodde jo ikke i samme hus heller, så det var litt begrensa hvor mye jeg kunne følge med på dem.

Jeg tenkte at Christell hadde jo to storebrødre, Jan og Viggo, selv om dem flytta vekk etterhvert.

Pluss at hu hadde fattern da.

Og søstra mi, ville jo ikke bo i samme huset som meg, hu ville bo i Havnehagen, med Christell og Haldis og fattern.

Så da regna jeg med at fattern passa på hu da.

Og Jan også da, som vel ble nesten som broren hennes da, siden dem bodde i samme huset der, de første åra da.

Pluss at Haldis passa vel på dem.

Så jeg så ikke på det som min jobb, å passe på dem, husker jeg.

Jeg husker når fattern traff Haldis, så slutta han plutselig å bo i Hellinga, der hvor jeg bodde da.

Så jeg var bare ni år, så jeg var ikke vant til å bo aleine.

Så noen uker etter, så tok fattern med meg ned til Haldis, og der var det to jenter, Nina og Christell, som var et og to år yngre enn meg.

Så jeg så vel ikke på Christell som søstra mi.

Jeg så vel på hu og Nina osv., som noen jenter jeg kjente der, omtrent.

I hvertfall i starten.

Jeg hadde jo masse familie på stedet, som besteforeldre, og onkel og tante og fetter og kusine osv.

Så det var liksom den ordentlige familien min.

Og søstra mi, hu var jo hos moren min i Larvik da.

Larvik, synes jeg var såpass fredelig, så jeg trodde egentlig ikke at noen turte å gjøre noe mot søstra mi.

Jeg tenkte ikke på sånne ting, i det hele tatt.

Og da søstra mi valgte å bo nede i Havnehagen, når hu flytta til Bergeråsen, i 82, eller når det var.

Så tenkte jeg, at da ville hu jo, at fattern skulle passe på hu, og ikke ha så mye med meg å gjøre.

Så jeg ble litt såra da, siden jeg ikke likte å bo aleine, da jeg var sånn ni, ti, elleve år osv.

Så jeg tenkte ikke på det sånn, at jeg måtte passe på, og følge med på dem.

Siden dem hadde Jan og Viggo og fattern osv.

Og Christell likte ikke meg så bra heller, husker jeg, så hu tålte omtrent ikke meg, i hvertfall ikke alltid, husker jeg.

Så de siste åra jeg bodde på Bergeråsen, så hadde jeg ikke alltid like mye kontakt med dem.

Så jeg veit vel ikke hvem alle venninnene dems fra Svelvik var, osv.

Men kan han Berg, ha vært med i noe frimurere, eller noe sånn.

Jeg tror dem hadde Lions og Rotary, i Svelvik.

Kanskje dem har noen fler og.

Og så har dem sitti der, og styrt hvem dem skulle knuse osv?

Bergeråsen ble forresten solgt fra Jebsen, som eide Berger Gård, til Svelvik kommune, for dem ville ha flere innbyggere i Svelvik, av en eller annen grunn.

For en halv million, rundt 1970 da antagelig.

Jebsen solgte også Blindvann, innsjøen som drikkevannet til Svelvik kommer fra, til kommunen.

Så den elva som går fra Kafe-dammen, til Drammensfjorden, den var det sikkert en god del mer liv i før da, når den ble brukt til å drive maskinene på Berger-fabrikkene.

Nå går vel mye til drikkevann, så da blir det sikkert ikke like mye vann igjen i elva, men det er vel ingen som bruker vannkraft fra den elva lenger nå, så det spiller vel kanskje ikke så stor rolle.

Men det virka ikke som at fattern synes det var så god ide, å bygge byggefelt på Bergeråsen.

Det blei vel mye mer folk med en gang da.

Men kommunen ville kanskje ha mer skatteinntekter da.

Det er mulig.

Men det hadde kanskje vært artig, å visst mer om hvordan disse lokale 'mafiaene', er bygd opp.

Om dem følger et visst mønster, og at det er sånn, at det er en mafia på hvert sted?

Og at det bare er untaksvis, at dette kommer ut, sånn som det skjedde i Eiker?

Så hvis noen har noe mer kunnskaper om dette, så hadde det vel vært artig, om dem hadde skrevet en kommentar om dette.

Noe annet jeg har tenkt på i det siste, er at det virker som at jeg har havnet borti Illuminati, her på Arvato, i Liverpool.

Jeg overhørte noen sa, like etter jeg sluttet der, at 'they only want the girls/women'.

Om dette var politiet som kommenterte Illuminati-agendaen da.

Og, at de har alle de pene damene.

Men ingen av de, vil at det skal bli kjent, at de må jobbe for dem, på den og den måten.

Så derfor, er det ingen som vil at dette skal bli kjent.

Var det derfor Merseyside-politiet, kalte meg 'Miss', tro.

Fordi de damene som dette med, ikke vi at dette skal bli kjent, så det blir holdt skjult?

Eller var det bare for å kødde.

Man kan i hvertfall se det brevet, i denne linken:

http://nb.xiandos.info/Politiet_i_England

Jeg har i hvertfall lest, at alle har plikt å stå opp for sine sivile rettigheter.

At det er de vanlige folkas plikt, hvis man blir tullet med, av myndighetene.

Jeg skjønner jo det, at hvis nordiske jenter, har blitt tulla med, av noe Illuminati, eller noe, i Liverpool, så vil de ikke at dette skal bli kjent.

Men jeg synes jo ikke det er riktig, at vanlige folk skal bli tulla med hele tida da.

Det kommer jo bare til å fortsette og fortsette, hvis ingen forklarer hva som foregår.

Kanskje damene synes dette er artig?

De bare synes ikke det er så artig, hvis det blir kjent?

Hva vet jeg.

Men jeg får bare forholde meg til det som jeg har lest, om rettigheter osv.

At det er enhvers plikt å stå opp for sine sivile rettigheter, overfor maktmisbruk fra myndighetene osv.

Så får de heller kalle meg 'Miss', hva nå grunnen er for det.

Ikke at jeg aksepterer det, jeg har rapportert om dette videre til IPCC osv., men de gjør ingenting.

Så hva som foregår, det kan man lure på.

Men jeg lurer på, om Illuminati, kan være beskyttet av politiet.

Eller hvordan dette foregår.

Eller om det er noen andre enn Illuminati.

Noe tull var det i hvertfall på den Microsoft aktiveringa.

Så vi får se hva som skjer.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).