Thursday 29 May 2008

Nina Monsen, som har tatt selvmord, venninna til Christell Humblen. (In Norwegian).

Jeg bare kom på noe som skjedde i 1988.

Da kom Christell Humblen på døra mi, på Bergeråsen, og dro med meg opp til Nina Monsen, som var på besøk hos onkelen sin, oppe i S-svingen, i Havnehagen.

Espen, som jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen, han hadde nettopp kjøpt en kasse juleøl for meg, for han hadde nettopp fått lappen og den gamle bilen til foreldra vel.

Og jeg jobba på CC Storkjøp, ved siden av 3. klasse vgs. på Gjerde i Drammen, så jeg hadde bra med penger.

Så Espen kjøpte en kasse med klasse 3 juleøl for meg, i en eller annen butikk, for han skulle kjøpe øl selv, så spurte han om jeg skulle ha.

Så dette var vel i begynnelsen av november 1988, antagelig, jeg tror ikke det var snø enda.

Søstra mi var også oppe hos Nina, som var aleine hjemme hos onkelen sin.

Jeg hadde spurt Christell om jeg skulle ta med noen juleøl, og det sa hun at jeg bare burde.

Nina bodde forresten på Romsås, hos mora si, da antagelig.

Hu var mye nede hos Christell og Haldis, før hu flytta til Oslo. Det var nesten som at hu bodde der.

Og fattern var jo sammen med Haldis, og hun Nina var et år yngre enn meg, så da ble det ofte, eller noen ganger, at vi rota eller klinte og sånn da, opp gjennom åra.

Det skjedde noe nesten hver gang hu var på besøk fra Oslo, og også noen ganger før hu flytta dit og.

Men hu ble så tøff etterhvert, hu forrandra seg veldig, og et år, så hadde hu med ei venninne fra Oslo og, og begge var like tøffe.

Dem var litt sånn frekke og frampå og sånn da, ikke sånn som jentene på Bergeråsen.

Men men.

Jeg ble med opp dit da, så etterhvert dro søstra mi og Christell, hjem til seg, lenger ned i Havnehagen.

Nina skulle gå tur med bikkja, en ung schafer, og da vi kom opp Leirfaret der, så skulle hu gå bortover i Hellinga, mot gamlehjemmet osv.

Så spurte jeg om hu skulle ha en øl da.

Og det ble hun med å ta, vi var bare noen meter fra der jeg bodde.

Så ble det til at vi så på musikkvideoer, som jeg hadde tatt opp.

Jeg hadde tatt opp mange forskjellige.

Men hun Nina satt med fjernkontrollen, og så på en musikkvideo av Sandra (Cretu),
mener jeg det var, Everlasting Love, eller noe, som hu så på ca. 10 ganger, eller noe.

Det var der hu Sandra hadde på seg forskjelige klesdrakter, fra forskjellige tidsepoker osv. vel, hvis jeg husker riktig.

Og da fortalte hu meg, at hu hadde blitt voldtatt osv.

Men hu sa ikke av hvem da.

Så hva som foregått, det vet ikke jeg.

Men, da jeg og Pia kjørte opp til bryllupet til Jan Snoghøj, halvbroren til Christell, og Hege fra Rødgata, på Gullskogen, i Drammen.

Det var på Geilo, høyt oppe i en åsside der, på et hotell, og det var vel sommeren 2000, eller noe, hvis jeg skulle gjette.

Da fortalte søstra mi meg at hu Nina hadde tatt selvmord.

Hu hadde visst flytta tilbake til Bergeråsen igjen seinere.

Men sist jeg så hu, var vel i 1993, hvis jeg husker riktig, en lørdag, mens jeg var i militæret, så dro jeg til Stovner Senteret, av en eller annen anledning.

Det var noe greier jeg skulle kjøpe.

Og da møtte jeg hu der, og en type hu var sammen med.

Så begynte jeg og typen å diskutere EU.

Som var det store samtaletemaet på den tiden.

Så det var vel ikke så hyggelig.

Jeg mener i hvertfall at det var sånn det var.

Men jeg bodde jo kan man vel nesten si, to steder på Berger.

I Leirfaret, i leiligheten som fattern solgte i 1989.

Og hos besteforeldrene min på Sand.

Et hus som ble solgt etterhvert, på 90-tallet, det og.

Så jeg var ikke der ute så mye.

Det ble litt rart å bare dra for å besøke bestemora mi aleine i det huset, siden jeg ikke hadde leiligheten på Bergeråsen lengre, eller hva det kom av.

Og hu ble litt senil etterhvert og.

Men det var liksom ikke noe for meg å gjøre, en helg, sammen med bestemuttern på Sand.

Og bestemuttern, flytta jo til eldrehjemmet i Svelvik, på 90-tallet.

Og da ble huset på Sand solgt.

Så da hadde jeg liksom ikke noe forbindelse til Berger lengre, så da ble det bare sånn, at jeg holdt meg mest i Oslo.

Så sånn er det.

Men jeg får se om jeg klarer å få gjort noe jobb her nå.

Vi får se.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).