Monday 26 May 2008

Fattern lurer på hva det kan komme av, at jeg skriver så raskt på maskin. (In Norwegian).

Fattern synes visst det var rart at jeg klarer å skrive raskt på maskin.

Men hvis fattern, eller noen andre, synes dette er snodig, så kan dem jo eventuelt, ringe Sande Videregående, i Sande i Vestfold, og høre hvilken karakter jeg fikk i Maskinskriving, første året på videregående, handel og kontor, i skoleåret 1986/87, det var vel en 6-er, mener jeg å huske.

Og etter dette, så har jeg blant annet studert data og programmering, i 6 år.

Et år på videregående (3. året), og 2 år på NHI, 2 år på HiO, og et år (minus noen måneder) på University of Sunderland.

Og fattern spurte om noe med skatt.

Det må vel være noe skatt i Norge da, som han lurte på.

Men jeg har ikke jobba i Norge, siden 2004.

Så etter det, så har jeg betalt skatt til Storbritannia.

Det er mulig det er noen kronglete regler, som sier at jeg skulle ha betalt skatt til Norge, og ikke til Storbritannia, men det er såpass tullete regler, så det tror jeg ingen bryr seg om.

Politiet får heller respektere rettighetene mine, og fortelle meg hva som foregår, så får vi ta det derfra, når det gjelder sånne ting.

For i såfall, så kunne jeg fått hjelp, for da kunne jeg forklart hva problemet var, og da ville jeg sluppet å sitte hele dagen og skrive på blogg og websted.

Så man får ta en av ting av gangen, og ikke grise sammen alle mulige ting, som det virker som at politiet, eller hvem det er som har prata om min skatt med fattern, driver med.

Og jeg har også drevet og quizzet, på #quiz-show, på ef-net, på irc, i mange år, for å koble av fra stressende butikksjefjobb på Rimi, så da lærte jeg nok å skrive raskt først, og siden så konsentrerte jeg meg om å skrive raskt og også forhåpentligvis riktig, så det hjalp nok litt på skrive fort på maskin/pc.

Bare til opplysning, siden fattern lurte på det her, så kan det jo være at det er flere som lurer på det her.

Jeg vet som sagt ikke hva som foregår i Norge, og andre steder, men det er tydelig at det er noe som foregår, så da forklarer jeg om sånne ting som det her, i håp om at rettighetene mine til slutt skal dukke opp, at noen andre kanskje reagerer, på denne mangelen på respekt for folks rettigheter, fra politi/myndigheter.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).